Sorry, masz racje. Umknęło mi kilka postów, które nadrobiłem.
Ogólnie wg mnie, problem jest tak złożony, że bez strzału próbnego nie dowiesz się prawdy. Parametry w komputerze będą zakłamane, jeśli np. łopatki turbo są zablokowane, albo wytarty jest któryś z wałków rozrządu. Stąd ja na Twoim miejscu bym albo wyciągnął turbo, albo kupił jednak te dwa nowe przepływomierze. Ewentualnie sprawdziłbym stan wałków rozrządu. Wiem, że turbo i wałki to paskudna robota, ale niestety taka konstrukcja tego silnika i trzeba to wziąć na klatę. Specjalnie kosztów sobie tym nie narobisz. Jedynie pracę musisz włożyć, a przy tym będziesz mógł posprawdzać wszystko dookoła - może jakiś wężyk, a może coś innego, a może rozbierzesz, złożysz i wszystko będzie OK.
Ja dokładnie rozebraniem i złożeniem zamknąłem temat "słoniowego wycia" mojego turbo przy 2000obr/min. Nie mogłem namierzyć gdzie jest nieszczelność, kombinowałem z uszczelkami, ale przy ściąganiu skrzyni mi przyszło porozbierać wydech i po robocie wycie znikło + przybyło ciut mocy. Przyczyny wycia nie znam do dziś. Mogę się tylko domyślać co to mogło być.





Odpowiedz z cytatem