Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Wątek: Problem z mocą

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Po zmianie przepływki, skasowałaś adaptację?

    Polecam poszukać sobie programu ISTA Rheingold. Działa to na zwykłym kabelku jak inpa(korzysta z Ediabas jak inpa).
    Program umożliwia diagnostyka, kasowanie adaptacji i inne funkcje serwisowe.


    Skrzynia biegów czyta parametry z całego auta jak tak się załatwiłem, że po naprawie mechatronika, skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, wywalało jakieś błędy w skrzyni i przepływki. Myślałem że to wina mojej naprawy a błąd przepływki to następstwo a było odwrotnie. Jak przepływka siadła kompletnie to wywalało błędy w skrzyni bo skrzynia czyta z wielu innych czujników i dobiera parametry.

    Może oczywiście być wina przepływki ale ja bym zaczął od sprawdzenia przepływu powietrza zmierzonego a oczekiwanego i wszystko by było jasne !
    Przede wszystkim, przepływomierz jest jedyną informacją dla skrzyni biegów o obciążeniu silnika.
    Jeśli odłączymy przepływkę, to oba sterowniki pracują w trybie awaryjnym, a co za tym idzie na zupełnie innych parametrach.

    Przepływomierz na początek można umyć. Wypłukać w alkoholu izopropylowym lub benzynie ekstrakcyjnej(izopropyl wydaje się bezpieczniejszy), a następnie sprawdzić odczyty.

    Warto sprawdzić odczyty aktualne z przepływomierza przy pełnym obciążeniu(4 bieg i gaz w podłogę, przed kick-down) oraz na biegu jałowym z odłączonym EGR.
    Na jałowym powinno być 400 lub 500(zależnie od przepływomierza) mg/skok, przy pełnym obciążeniu powinno być w zakresie 1000-1200mg/skok.
    Po myciu przepływomierza warto skasować adaptację(np. ISTA)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2014
    Posty
    13
    BMW
    e65
    Skąd
    GD
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Po zmianie przepływki, skasowałaś adaptację?

    Nie kasowalam nie wiem gdzie, tylko 4 bledy od przeplywki wykasowalam, te ktore pojawily sie po jezdzie z odlaczona przeplywka. Na nowej co mulil nie pokazywal bledow.

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez karola Zobacz posta
    Nie kasowalam nie wiem gdzie, tylko 4 bledy od przeplywki wykasowalam, te ktore pojawily sie po jezdzie z odlaczona przeplywka. Na nowej co mulil nie pokazywal bledow.
    W inpie nie ma możliwości.
    Może Tool32 miałby taką możliwość, ale tutaj trzeba większej wiedzy.

    Jak już wspomniałem. Polecam poszukać w internecie programu Ista Rheingold.
    Są też wersje standalone, nie wymagające instalacji. Program współpracuje z Ediabas 7.3.0(czyli z najnowszej inpy) i bez problemu działa na zwykłym kabelku
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar romek_m57
    Dołączył
    Oct 2015
    Posty
    57
    BMW
    e39 530d i e65 745d
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Witam. A co jezeli w moim v8 pokazuje błąd 3FF0 różnicy ciśnień mas zasysanego powietrza?? Jakie zlacze najlepiej kupić zeby dostac ISTE po polsku? Podczas pomiarów pod obciążeniem daje wartosc od 100-250 mniejsza od zadanej a gdy odlacze przeplywke to daje o okolo 200 wieksze od zadanej. Jak sprawdzić czy to napewno przeplywomierz? Musze zmienić 2 na nowe i zrobic adaptacje?

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Witam.
    Nie chcialem zakladac odddzielnego tematu bo mam podobny problem jak autorka tylko ze w 745 PB+LPG
    Jadac pod gorke na obrotach rzedu ok 2tys silnik lekko faluje i mysle ze skrzynia dobiera zly bieg i silnik ma za ciezko, wystarczy lekko musnac mocniej pedal gazu, skrzynia zredukuje i jest oki.. Jadac na rownej drodze nie faluje lecz skrzynia tak zmienia biegi i sie tak zachowuje ze naliczylem jakby miala 9 biegow. Nierozumiem jej dzialania bo jadac zwyklym trybem i policze do 3 biegu (ewidentnie widac na obrotomierzu jak zmienia biegi) to wlaczajac manualnie 3 bieg jedzie czasem na zupelnie innych obrotach.. A Czasem dzieje sie tak ze sobie jade spokojnie, dodam mocniej gazu i redukuje tak jakby o pol biegu bo obroty wzratstaja raptem moze o 500.. Tez tak macie? To normalne?

  6. #16
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,265
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Sprawdzałeś czy na PB dzieje się tak samo?
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Sprawdzałeś czy na PB dzieje się tak samo?
    Tak.. Jest tak samo..
    Na LPG jedynie duzo bardziej szarpie podczas redukcji z 2 na 1 jak dojezdzam np. do czerwonego swiatla na skrzyzowaniu..

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    198
    BMW
    E65 730D 2005r 231 Km
    Skąd
    Łódź
    może ktoś podrzucić link do sprawdzonej wersji i ewentualnie instrukcje jak zainstalować ISTA Rheingold pod kabel od impy

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar KleMarine03
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    203
    BMW
    E65 730 D
    Skąd
    Siedlce
    bzdury, bzdury jeszcze raz bzdury nie kasuje się niczego po zmianie przepływki falowanie na obrotomierzu wiąże się z
    - sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter)
    - wymiana sprzęgła hydrokinetycznego to także konieczność wymiany filtra (z miską), złącza i oleju
    - kolektor wydechowy
    nieszczelny przez co traci ciśnienie i falują obroty -----> tutaj wystarczy otworzyć maskę i sprawdzić z lewej strony silnika czy nie jest sadzą zabrudzone lub też odpalić auto przygazować, sprawdzić czy nie leci dym i nie śmierdzi.

    Reszta niech się nie wypowiada na temat kasowania po wymianie przepływki lub też pobrana programu za pomocą którego można usunąć bla bla bla.......... takie osoby stanowczo powinny dostać bana na rok czasu na DOUCZENIE i przestania opowiadania bzdur. Droga koleżanko przez wszystko przechodziłem chcesz porad pytaj prv a bzdur i głupich wypocin nie czytaj.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    198
    BMW
    E65 730D 2005r 231 Km
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez KleMarine03 Zobacz posta
    bzdury, bzdury jeszcze raz bzdury nie kasuje się niczego po zmianie przepływki falowanie na obrotomierzu wiąże się z
    Reszta niech się nie wypowiada na temat kasowania po wymianie przepływki lub też pobrana programu za pomocą którego można usunąć bla bla bla.......... takie osoby stanowczo powinny dostać bana na rok czasu na DOUCZENIE i przestania opowiadania bzdur. Droga koleżanko przez wszystko przechodziłem chcesz porad pytaj prv a bzdur i głupich wypocin nie czytaj.
    Weź przeczytaj co napisałeś, przeczytaj jeszcze raz i kolejny raz a jak dalej twierdzisz tak samo to rozpędź się i pier... w ścianę mocno !
    Sam to przerabiałem i KONIECZNY jest restet adaptacyjny ale tylko i wyłącznie przy wymianie na przepływomierz FABRYCZNIE NOWY !

Podobne wątki

  1. Turbo problem z mocą
    Przez grundik85 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 19-10-2015, 17:19
  2. Problem z Mocą!
    Przez ziom890 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 19:04
  3. [silnik] Problem z mocą !
    Przez kjwilk w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-07-2012, 12:58
  4. Problem z mocą 730
    Przez piotr325 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-01-2008, 20:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •