Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Jak naprawić cieknący kolektor w 3,0 diesel

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post Jak naprawić cieknący kolektor i błąd "Emission Limit Reached" (3,0 diesel)

    Jako, że ostatnio całkiem sporo z tym walczyłem, podzielę się kilkoma informacjami, może komuś się kiedyś przyda.

    Kto ma diesla, ten czasami ma problem z szeroko znamym cieknącym kolektorem. Lewa strona silnika przeważnie jest cała usyfiona, a olej potrafi ścieknąć nawet na prawą stronę silnika i tam kapać na katalizator (tak było w moim przypadku). Wymiana gumek na nowe nie dała pratycznie żadnego efektu - auto ciekło dalej. Zacząłem więc analizować o co w tym wszystkim chodzi.
    Cały wyciek to tylko w nielicznych przypadkach cieknące turbo. Konstrukcja silników BMW jest na tyle skopana, że fabryczny separator oleju nie daje rady oddzilić oleju od powietrza idącego odmą. Kanał odmy jest podłączony do kanału ssawnego turbosprężarki i przez to turbo zasysa olej i rzuca go przez intercooler, przepustnicę, EGR do kolektora. Wpiszcie na google "oil catch can BMW", to wyskoczy Wam sporo patentów jak to inni robili, żeby nie mieć oleju w dolocie - problem znany już od dłuższego czasu. Wcześniejsze separatory oleju miały filcowy filterek, który znacznie lepiej sobie radził z separacją, niż te nowszej konstrukcji (dlaczego to zmienili? Może ktoś zna odpowiedź?).

    Gumki uszczelniające kanały kolektora w końcu dosyć mocno wystają ponad obrys powierzchni przylegania, więc tym tropem zacząłem analizować co jest nie tak. Zdjąłem więc kolektor i jak popatrzycie na zdjęciu, tulejka śruby (oznaczona na niebiesko) wystaje nieco ponad obrys powierzchni przylegania kolektora (oznaczone na czerwono):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_6444.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	74.4 KB
ID:	8089
    W dodatku jak zakładałem dolną podkładkę centrującą, to jej siedzisko nie pozwala na zbyt duże jej skompresowanie - generuje kolejne zdystanowanie:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_6445.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	65.5 KB
ID:	8090Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_6446.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	61.1 KB
ID:	8091
    Usunąłem więc owe podkładki centrujące, a pod główkę tuleki śruby dalem podkładkę, uzyskując następujący efekt:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_6447.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	68.5 KB
ID:	8092
    Pod założeniu kolektora w końcu można było zauważyć, że leży on dociśnięty do powierzchni kanałów głowicy. Wcześniej w tym miejscu miałem ok. 1mm odstępu między kolektorem i głowicą:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_6450.jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	75.1 KB
ID:	8093
    Zrobiłem jak do tej pory ok. 300km i lewa strona silnika jak do tej pory jest sucha. Próba uszczelnienia powiodła się więc sukcesem.

    Częstym efektem nieszczelności jest również błąd wyskakujący "Emission Limit Reached" (mnie trapił pernamentnie). Na początku myślałem, że DPF kończy żywot, a komputer pokazywał mi błąd przepływomierza. Zacząłem kminić temat i doszedłem, że właśnie nieszczelność kolektora dolotowego powoduje błąd. Po uszczelnieniu mojego kolektora i wykasowaniu błędu, komputer nie zgłasza już wpomnianego problemu.

    Jak będziecie uszczelniać swoje kolektory, to zwróćcie uwagę, czy klapki wirowe nie ciekną na ośkach. U mnie lało się też tamtędy dosyć mocno. Nie pomogło nawet kupienie klapek z odzysku - tamte też ciekły. Nie pozostało nic poza zaślepkami, które zamknęły ten temat.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 18-10-2015 o 17:51

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    205
    BMW
    brak
    Skąd
    warszawa
    u mnie ASO wymienilo kolektor na nowy i problem zniknał...susza dookoła;)
    twój sposób jest pewnie sprytniejszy
    a rozkminiałeś coś z tym patentem oil catch can?
    ponoć w każdym dieselu bmw z pewnym przebiegiem bedzie olej w dolocie...trochę puszcza turbo a trochę odma
    pzdr

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    W temacie z oil catch can jest patent, który wypróbowałem z filterkiem. Ogólnie rozwiązanie daje radę, ale czasami smród dostaje się do auta, co mnie lekko irytuje. Lekko też może kopcić się spod maski. Poza tym filterek daje radę - zrobiłem dobre 300km i filterek był suchy. W dolotach było tłusto, ale już nie było strużki oleju na dnie.

    Link do tematu:
    http://7er.pl/showthread.php/43900-Oil-catch-can

    Lepszym rozwiązaniem jest jednak zamontowanie separatora oleju do sprężarek powietrza. To jest jednak robota na nieco większą kombinację ze znalezieniem odpowiedniego modelu, dobraniem przyłącz, gumowych przewodów itd. Niemniej jednak temat nie jest dla mnie zamknięty i mam plan trochę pokombinować. Spalany olej bardzo mocno szkodzi na DPF, więc trzeba coś z tym zrobić.

    Też się noszę z zamiarem wymiany kolektora, ale póki coś gdzieś temat utknął za innymi usterkami, które chcę ogarnąć, bo lada dzień mam TUV. Widziałem, że te 2000zł trzeba za niego dać z zestawem uszczelek. Po TUV mam plan jednak założyć jeszcze raz klapki, a między czasie zobaczę co się da z nimi jeszcze zrobić.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 19-10-2015 o 18:37

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    205
    BMW
    brak
    Skąd
    warszawa

    Post

    A może patent dedykowany czyli oil catch tank z portalu aukcyjnego?
    Jednak trzeba byłoby to mądrze zamontować, np. jak tu:
    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=939053
    albo coś takiego:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item...s_socket_id=16
    a do wężyka w dolnej części zbiornik na olej???
    przez ten olej w dolocie zdechła mi klapa gasząca tzn. do elektroniki sterującej dostawał się małymi porcjami olej...w sumie trwało to ok jakieś 220tyś km, czyli od początku życia auta i po siedmiu latach tranzystory pływały w oleju...skończyło się wymianą klapy (przepustnicy) gaszącej.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez gabel ; 19-10-2015 o 21:25

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Dobry patent z tym pierwszym. Tyle, że jak sprawdziłem, to separator oleju od Burgera kosztuje 900zł. Trochę przesada. Jeden z wypowiadających się ma też rację z długością przewodów - może powstać gdzieś zator jak przyjdą mrozy. Trzeba to zamontować maksymalnie blisko.

    Jeszcze lepszy patent z tym separatorem od Honkera! Jakiś zbiornik do tego pod spodem i powinno śmigać. Chyba wypróbuję ten patent.

    Załączam jeszcze mały tips, jakby komuś się przydażyło, a mi kilka razy a mały włos brakowało:
    https://www.youtube.com/watch?v=2hfiP_0XQuI
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 22-10-2015 o 21:31

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Temat lekko powiązany, więc dorzucę linka, jakby ktoś nie trafił na tamten temat:
    http://7er.pl/showthread.php/43900-Oil-catch-can

    Zwróćcie uwagę na wątek w wypowiedzi #7.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 23-10-2015 o 06:32

Podobne wątki

  1. [skrzynia] 5HP30 - co to za błąd i jak go naprawić?
    Przez brunoz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 16:05
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-01-2014, 09:58
  3. Kick down, jak naprawić?
    Przez MaciejMRH w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 18:10
  4. Jak uszczelnić cieknący dach w minibusie?
    Przez tomek_uk w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-12-2009, 23:24
  5. [ elektryka] 3 Światło STOP jak naprawić?
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-12-2007, 22:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •