Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: Jak sprawdzić czujnik położenia wałka m60?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Tak mam instalacje. Brak mocy jest na lpg oraz na pb. Jest jeszcze tak że czasem wraca na chwilę moc, dojeżdżam do skrzyżowania i klapa znowu.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar AMC
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Skąd
    d. z W-wy, teraz z lasu
    Ani DIS, ani pomiar rezystancji nie ujawnią spotykanej usterki, zwłaszcza w niemłodych czujnikach, polegającej na zwarciu międzyzwojowym w jego cewce.
    Gdy emalia pokrywająca drut jakim nawinięta jest cewka uszkodzi się pomiędzy sąsiednimi zwojami, powstaje zwój zwarty, częściej cała ich grupa. Napięcie
    przemienne, indukowane w tej cewce jest silnie tłumione oddziaływaniem zwoju/ów zwartych, skutkiem czego ma silnie obniżoną wartość i odkształcony
    przebieg. Częstotliwość tego przebiegu właśnie mierzył ttrol. Taki pomiar jest miarodajny, gdy uzupełnić go pomiarem amplitudy - czy nie jest stłumiony. Już
    przy pracy rozrusznika powinno być ponad 0,5 V ~~ (napięcia przemiennego).
    Gdy zbliżasz tam ferro metal, czujnik wytwarza napięcie, ale tylko przy ruchu, gdy zmieniasz mu warunki magnetyczne (strumień magnetyczny) i omomierz
    multimetra to "widzi", reagując wtedy chwilową zmianą wskazania.
    Omawiana hipotetyczna usterka jest o tyle nieciekawa, że potrafi zanikać przy ochłodzeniu czujnika, a rzadziej odwrotnie.
    Jeżeli Twój multimetr nie ma możliwości pomiaru częstotliwości ani indukcyjności (oznakow. mH lub H na jego przełączniku), to pokombinuj, żeby go wpiąć
    do czujnika włączonego do przeznaczonego mu gniazda prowadzącego do ECU w autku. To czasem da się wykonać cienkimi (fi 0,2 ... 0,3mm) drucikami
    miedzianymi lub inaczej - wkłuwając się igłami w przewód czujnika tak, aby jedna z nich kontaktowała z jednym jego przewodem, a druga - z drugim. Tego
    "zabiegu" możesz dokonać poza autem, na stole. Omomierz podłączony do igieł w trakcie nakłuwania powie Ci, czy trafiłeś.
    Jak już trafisz, to włącz w multimetrze zakres 20 V ~~ (napięcia przemiennego) lub najbliższy wyższy i uruchom silnik. To napięcie powinno rosnąć wraz ze
    zwiększaniem obrotów silnika i ani na chwilę nie zanikać, a jego wartość może przekraczać 10V~~ już przy 3000n/min (nie rośnie liniowo). Jeśli po nagrzaniu
    silnika nie zmniejszy początkowych wartości ani żadnych wahań nie zauważysz - to daj mu spokój, na 95% jest ok. Czemu tylko tyle? Losowość usterki...
    Pozdrawiam - Andrzej

    Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.

    Być, Mieć, Wiedzieć.

Podobne wątki

  1. Czujnik położenia wałka rozrządu
    Przez rastaomlet w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 21:12
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 22:06
  3. Brak mocy!!! Czujnik położenia wałka.
    Przez pablo_k3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-06-2010, 16:00
  4. [ elektryka] Czujnik położenia wałka rozrządu
    Przez zuku2911 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 02:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •