Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 31

W±tek: Jak sprawdziæ czujnik po³o¿enia wa³ka m60?

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków

    Post Jak sprawdziæ czujnik po³o¿enia wa³ka m60?

    Jest mo¿liwo¶æ sprawdzenia czujnika za pomoc± multimetra? Rezystancje ma 1266 ohm. Po przy³o¿eniu do metalu powinien traciæ rezystancjê? U mnie zmienia siê rezystancja tylko na chwilê i to nieznacznie.
    dis nie znalaz³ ¿adnych b³êdów (niestety) a auto nie ma mocy do 3 tys.

  2. #2
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    2,702
    BMW
    e243164gt
    Sk±d
    in±d
    Blog
    14

    Post

    Sprawdzasz mierz±c w³a¶nie rezystancjê.
    To jest, mo¿na powiedzieæ, wstêpny pomiar. Dok³adniej okre¶lisz u¿yteczno¶æ czujnika podpinaj±c go pod oscyloskop.

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    Wiele multimetrów mierzy czêstotliwo¶æ, wiêc jak nie masz dostêpu do oscyloskopu to na rozruszniku czujnik ma oko³o 200Hz, na ja³owych oko³o dwa razy wiêcej. Sprawdzone nawet niedawno w³a¶nie w M60.
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Niestety mój miernik nie posiada pomiaru czêstotliwo¶ci, oscyloskopu te¿ nie posiadam. Bêdê musia³ znale¼æ kogo¶ kto posiada.
    Pozdrawiam

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Sk±d
    szprotawa
    Masz instalacjê LPG?
    s³awomir

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    Tak mam instalacje. Brak mocy jest na lpg oraz na pb. Jest jeszcze tak ¿e czasem wraca na chwilê moc, doje¿d¿am do skrzy¿owania i klapa znowu.

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar AMC
    Do³±czy³
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Sk±d
    d. z W-wy, teraz z lasu
    Ani DIS, ani pomiar rezystancji nie ujawni± spotykanej usterki, zw³aszcza w niem³odych czujnikach, polegaj±cej na zwarciu miêdzyzwojowym w jego cewce.
    Gdy emalia pokrywaj±ca drut jakim nawiniêta jest cewka uszkodzi siê pomiêdzy s±siednimi zwojami, powstaje zwój zwarty, czê¶ciej ca³a ich grupa. Napiêcie
    przemienne, indukowane w tej cewce jest silnie t³umione oddzia³ywaniem zwoju/ów zwartych, skutkiem czego ma silnie obni¿on± warto¶æ i odkszta³cony
    przebieg. Czêstotliwo¶æ tego przebiegu w³a¶nie mierzy³ ttrol. Taki pomiar jest miarodajny, gdy uzupe³niæ go pomiarem amplitudy - czy nie jest st³umiony. Ju¿
    przy pracy rozrusznika powinno byæ ponad 0,5 V ~~ (napiêcia przemiennego).
    Gdy zbli¿asz tam ferro metal, czujnik wytwarza napiêcie, ale tylko przy ruchu, gdy zmieniasz mu warunki magnetyczne (strumieñ magnetyczny) i omomierz
    multimetra to "widzi", reaguj±c wtedy chwilow± zmian± wskazania.
    Omawiana hipotetyczna usterka jest o tyle nieciekawa, ¿e potrafi zanikaæ przy och³odzeniu czujnika, a rzadziej odwrotnie.
    Je¿eli Twój multimetr nie ma mo¿liwo¶ci pomiaru czêstotliwo¶ci ani indukcyjno¶ci (oznakow. mH lub H na jego prze³±czniku), to pokombinuj, ¿eby go wpi±æ
    do czujnika w³±czonego do przeznaczonego mu gniazda prowadz±cego do ECU w autku. To czasem da siê wykonaæ cienkimi (fi 0,2 ... 0,3mm) drucikami
    miedzianymi lub inaczej - wk³uwaj±c siê ig³ami w przewód czujnika tak, aby jedna z nich kontaktowa³a z jednym jego przewodem, a druga - z drugim. Tego
    "zabiegu" mo¿esz dokonaæ poza autem, na stole. Omomierz pod³±czony do igie³ w trakcie nak³uwania powie Ci, czy trafi³e¶.
    Jak ju¿ trafisz, to w³±cz w multimetrze zakres 20 V ~~ (napiêcia przemiennego) lub najbli¿szy wy¿szy i uruchom silnik. To napiêcie powinno rosn±æ wraz ze
    zwiêkszaniem obrotów silnika i ani na chwilê nie zanikaæ, a jego warto¶æ mo¿e przekraczaæ 10V~~ ju¿ przy 3000n/min (nie ro¶nie liniowo). Je¶li po nagrzaniu
    silnika nie zmniejszy pocz±tkowych warto¶ci ani ¿adnych wahañ nie zauwa¿ysz - to daj mu spokój, na 95% jest ok. Czemu tylko tyle? Losowo¶æ usterki...
    Pozdrawiam - Andrzej

    Cz³owiek nie tylko WIE, ale tak¿e WIE, ¯E WIE. Inne gatunki tego nie wiedz±.

    Byæ, Mieæ, Wiedzieæ.

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Supermen
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Sk±d
    Chojnice
    Bardzo ciekawy temat. A czy uszkodzony czujnik wraz ze wzrostem temperatury mo¿e w³a¶nie przestaæ dzia³aæ? Mam co¶ takiego w M62, ¿e czasem na gor±cym silniku nie chce odpaliæ i w³a¶nie typowa³em czujnik.
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar AMC
    Do³±czy³
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Sk±d
    d. z W-wy, teraz z lasu
    Cytat Zamieszczone przez Supermen Zobacz posta
    Bardzo ciekawy temat. A czy uszkodzony czujnik wraz ze wzrostem temperatury mo¿e w³a¶nie przestaæ dzia³aæ? Mam co¶ takiego w M62, ¿e czasem na gor±cym silniku nie chce odpaliæ i w³a¶nie typowa³em czujnik.
    Z autka wyrwij, omomiarkê pod³±cz, stainelkiem podmuchaj do stu stopieñków, drzewnianym m³oteczkiem dziadowi przy³ó¿ raz i drugi, wy¶piewa
    Pozdrawiam - Andrzej

    Cz³owiek nie tylko WIE, ale tak¿e WIE, ¯E WIE. Inne gatunki tego nie wiedz±.

    Byæ, Mieæ, Wiedzieæ.

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Sk±d
    Myszków
    No i to mi chodzi³o. Sprawdzi³em i dzia³a jak sam chce na wolnych 0,1-0,9V (lepiej jak lambda :) ) po dodaniu gazu max 1,9V. Sprawdzi³em jeszcze czujnik po³o¿enia wa³u i na wolnych 10V po powolnym dodaniu gazu dochodzi do 20V i nagle zmienia siê na 0,4V tak przy 3tys obrotów. Sprawdza³ kto¶ czy czujnik wa³u ma dzia³aæ?

Podobne w±tki

  1. Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du
    Przez rastaomlet w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2012, 21:12
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 22:06
  3. Brak mocy!!! Czujnik po³o¿enia wa³ka.
    Przez pablo_k3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-06-2010, 16:00
  4. [ elektryka] Czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du
    Przez zuku2911 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-05-2010, 02:30

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •