Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Wątek: Korozja rozrządu

  1. #21
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Możesz się oczywiście nie zgadzać , ale w Niemczech ten olej jest SHC , bo trzeba pisać tak jak jest na opakowaniu ,a w Polsce nie trzeba tak pisać.

    Tak samo jest z Mobilem i innymi.

    Jest temat na forum o tym, poszukaj.

  2. #22
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Potwierdzam to co ELVIS napisał. 0w40 to też hydrocrack. Tłumaczył mi to gościu z hurtowni z olejami. Praktycznie większość pełnych syntetyków, to HC. Pełny syntentyk otrzymujesz z mineralnego poprzez HC, albo z gazu ziemnego.

    A co mnie podkusiło do wlania "szamańskiego" środka? No cóż... niewiedza? głupota?

  3. #23
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Tak, wiem, że w Niemczech jest obowiazek oznaczania i że większość syntetyków niskiej/średniej półki to hydrokraki, ale tak, jak Wam pisałem - niektóre np. Castrole nie są hydrokrakami i tak jest akurat w przypadku 0W40. To jest olej pochodzący z pełnej syntezy, a nie procesu hydrokrakowania. Poszukajcie na internecie - 0W40 ma oznaczenie "Vollsynthese", a nie "HC" (dla dwustopniowego procesu hydrokrakowania), czy "SHC" (dla jednostopniowego procesu hydrockrakingu), jak np. w przypadku 5W40. Nawet na stronie Castrola znajedziecie, że oleje 0W40 są w pełni sytetyczne, czego nie znajdziecie w opisie np. 5W30.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 09:01

  4. #24
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Tak, wiem, że w Niemczech jest obowiazek oznaczania i że większość syntetyków niskiej/średniej półki to hydrokraki, ale tak, jak Wam pisałem - niektóre np. Castrole nie są hydrokrakami i tak jest akurat w przypadku 0W40. To jest olej pochodzący z pełnej syntezy, a nie procesu hydrokrakowania. Poszukajcie na internecie - 0W40 ma oznaczenie "Vollsynthese", a nie "HC" (dla dwustopniowego procesu hydrokrakowania), czy "SHC" (dla jednostopniowego procesu hydrockrakingu), jak np. w przypadku 5W40. Nawet na stronie Castrola znajedziecie, że oleje 0W40 są w pełni sytetyczne, czego nie znajdziecie w opisie np. 5W30.
    Hydrocracking to tylko technologia uzyskiwania w pełni syntetycznego oleju, w której jako bazy używa się oleju mineralnego. Jak wejdziesz na stronę Castrola na obu produktach 0w40 i 5w30 znajdziesz napis "Fully synthetic", a ja z pewnego źródła mam informację, że 0w40 to także Hydrocrack.

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    I co wam z tego pełnego syntetyku? Liczą się parametry a nie baza.
    Lepiej lać olej w pełni syntetyczny z dodatkiem HC, dodatek mineralny ma ta zaletę że poprawia smarowanie.

    Nawet ZF w swoich najnowszych olejach do 8bieg automatów stosuje dodatki mineralne w oleju.

  6. #26
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Dokładnie! Ja też na początku się bałem tych HC, ale w końcu z czegoś ten syntetyk musi być zrobiony. W większości przypadków bazą jest właśnie olej mineralny. Inną opcją jak pisałem, jest gaz ziemny, ale to jest niszowa technologia (Millers ma takie oleje w swojej ofercie). I popieram to co Bartos napisał. Ważny jest skład dodatków w danym oleju.

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    I co wam z tego pełnego syntetyku? Liczą się parametry a nie baza.
    Lepiej lać olej w pełni syntetyczny z dodatkiem HC, dodatek mineralny ma ta zaletę że poprawia smarowanie.

    Nawet ZF w swoich najnowszych olejach do 8bieg automatów stosuje dodatki mineralne w oleju.
    Np. to, że parametry hydrocracka idą na pysk po kilku tysiącach km. Druga sprawa, że dodatek mineralny poprawia smarowanie, ale pogarsza szybkość penetracji oraz odporność oleju na koksowanie i na starzenie się. Oleje przekładniowe w większości są mineralne, ale tam nie masz kontaktu z tak wysokimi temperaturami, jak w silniku i są to układy znacznie szczelniejsze, niż silnik, który ma kontakt z powietrzem, paliwem i spalinami. Zgodnie z tym, co piszesz najlepiej lać w ogóle mineral, bo najlepiej smaruje.

    Olej sytetyczny z dodatkiem HC nie istnieje. Albo masz hydrocrack, który jest sygnowany tylko przez parametry lepkościowe tak, jak syntetyczny, albo pełny syntetyk, który ma szereg innych zalet, o ktorych w HC można tylko pomarzyć.

    Cytat Zamieszczone przez damned1 Zobacz posta
    Jak wejdziesz na stronę Castrola na obu produktach 0w40 i 5w30 znajdziesz napis "Fully synthetic", a ja z pewnego źródła mam informację, że 0w40 to także Hydrocrack.
    ... w Polsce na butelce tak jest napisane. Np. w Niemczech masz albo "Vollsythese", albo "HC".

    Każdy niech leje co mu pasuje i do czego jest przekonany. Jak to mój kolega kiedyś powiedział "i tak go za dwa lata sprzedam, to co się będę martwił, żeby przejeździł 500.000km".
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 09:48

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    No bo olej wymienia się co 10 tys a nie jak serwis karze co 30tyś.
    A poza tym dodatki mineralne wyciszają pracę silnika i nie powodują, że uszczelniacze tak szybko twardnieją jak na pełnym syntetyku.

    Z tymi dodatkami HC może się źle wyraziłem.
    Na przykładzie serii Synpower Valvoline , piszą że t w pełni syntetyczny olej, a ponoć tak nie jest .

    W naszej ofercie głównie znajdują sie oleje bazowe PAO. Wszystkie nasze SynPowery mają bazę polialfaolefinową (IV grupa olejów bazowych - full syntetyk), praktycznie nie oferujemy olejów estrowych.


    With Kind Regards / Serdecznie pozdrawiamy

    Team Valvoline Polska | Valvoline Europe, Middle East & Africa
    Ashland Poland Sp. z o.o. | ul. Szturmowa 2A | 02-678 Warszawa | Poland
    (Tel : +48 22 39 55 335 | 7 Fax : +48 22 39 55 343

  9. #29
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    No bo olej wymienia się co 10 tys a nie jak serwis karze co 30tyś.
    Popieram absolutnie Twoje zdanie.

    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    Z tymi dodatkami HC może się źle wyraziłem.
    Na przykładzie serii Synpower Valvoline , piszą że t w pełni syntetyczny olej, a ponoć tak nie jest .
    OK, ja też może się zbyt czepiam.
    Niestety w Polsce jest totalny burdel i wolna amerykanka z oznaczeniem olei. Trzeba skomponować donos do Urzędu Praw Konsumenta. ;)
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 11:26

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Np. to, że parametry hydrocracka idą na pysk po kilku tysiącach km. .
    Skad masz takie intormacje? Bo juz tez to slyszalem? Ile twoim zdaniem można bezpiecznie przejezdzic na hydrokraku np elf 5w50 (taki tdraz mam) ? Ja zamierzam zmieniać olej max co 10 000



    Sa oleje ktore maja ileś tam % pao i troche mineralnego. Gdzieś czytałem ze np. mobil 1 0w40 ma 73% pao i nie może być w Niemczech oznaczony jako pełni syntetyczny.

    Skad info ze castrol 0w40 to hydrocrack? Myślałem aby go zalać przy kolejnej wymianie wlasnie dlatego bo sądziłem ze to 100 % syntetyczny olej...
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 10-10-2015 o 09:45

Podobne wątki

  1. Wymiana rozrządu w m60
    Przez przemek22 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 20:49
  2. [silnik] Wymiana rozrządu
    Przez michal6500 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-12-2014, 10:54
  3. znaki rozrządu 750
    Przez robert1108 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-07-2014, 19:03
  4. [karoseria] Korozja przed i po lifcie
    Przez martinmax w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 09:12
  5. Wymiana rozrządu
    Przez SHOTGUN w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-03-2012, 09:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •