Możesz się oczywiście nie zgadzać , ale w Niemczech ten olej jest SHC , bo trzeba pisać tak jak jest na opakowaniu ,a w Polsce nie trzeba tak pisać.
Tak samo jest z Mobilem i innymi.
Jest temat na forum o tym, poszukaj.
Możesz się oczywiście nie zgadzać , ale w Niemczech ten olej jest SHC , bo trzeba pisać tak jak jest na opakowaniu ,a w Polsce nie trzeba tak pisać.
Tak samo jest z Mobilem i innymi.
Jest temat na forum o tym, poszukaj.
Potwierdzam to co ELVIS napisał. 0w40 to też hydrocrack. Tłumaczył mi to gościu z hurtowni z olejami. Praktycznie większość pełnych syntetyków, to HC. Pełny syntentyk otrzymujesz z mineralnego poprzez HC, albo z gazu ziemnego.
A co mnie podkusiło do wlania "szamańskiego" środka? No cóż... niewiedza? głupota?
Tak, wiem, że w Niemczech jest obowiazek oznaczania i że większość syntetyków niskiej/średniej półki to hydrokraki, ale tak, jak Wam pisałem - niektóre np. Castrole nie są hydrokrakami i tak jest akurat w przypadku 0W40. To jest olej pochodzący z pełnej syntezy, a nie procesu hydrokrakowania. Poszukajcie na internecie - 0W40 ma oznaczenie "Vollsynthese", a nie "HC" (dla dwustopniowego procesu hydrokrakowania), czy "SHC" (dla jednostopniowego procesu hydrockrakingu), jak np. w przypadku 5W40. Nawet na stronie Castrola znajedziecie, że oleje 0W40 są w pełni sytetyczne, czego nie znajdziecie w opisie np. 5W30.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 09:01
Hydrocracking to tylko technologia uzyskiwania w pełni syntetycznego oleju, w której jako bazy używa się oleju mineralnego. Jak wejdziesz na stronę Castrola na obu produktach 0w40 i 5w30 znajdziesz napis "Fully synthetic", a ja z pewnego źródła mam informację, że 0w40 to także Hydrocrack.
I co wam z tego pełnego syntetyku? Liczą się parametry a nie baza.
Lepiej lać olej w pełni syntetyczny z dodatkiem HC, dodatek mineralny ma ta zaletę że poprawia smarowanie.
Nawet ZF w swoich najnowszych olejach do 8bieg automatów stosuje dodatki mineralne w oleju.
Dokładnie! Ja też na początku się bałem tych HC, ale w końcu z czegoś ten syntetyk musi być zrobiony. W większości przypadków bazą jest właśnie olej mineralny. Inną opcją jak pisałem, jest gaz ziemny, ale to jest niszowa technologia (Millers ma takie oleje w swojej ofercie). I popieram to co Bartos napisał. Ważny jest skład dodatków w danym oleju.
Np. to, że parametry hydrocracka idą na pysk po kilku tysiącach km. Druga sprawa, że dodatek mineralny poprawia smarowanie, ale pogarsza szybkość penetracji oraz odporność oleju na koksowanie i na starzenie się. Oleje przekładniowe w większości są mineralne, ale tam nie masz kontaktu z tak wysokimi temperaturami, jak w silniku i są to układy znacznie szczelniejsze, niż silnik, który ma kontakt z powietrzem, paliwem i spalinami. Zgodnie z tym, co piszesz najlepiej lać w ogóle mineral, bo najlepiej smaruje.
Olej sytetyczny z dodatkiem HC nie istnieje. Albo masz hydrocrack, który jest sygnowany tylko przez parametry lepkościowe tak, jak syntetyczny, albo pełny syntetyk, który ma szereg innych zalet, o ktorych w HC można tylko pomarzyć.
... w Polsce na butelce tak jest napisane. Np. w Niemczech masz albo "Vollsythese", albo "HC".
Każdy niech leje co mu pasuje i do czego jest przekonany. Jak to mój kolega kiedyś powiedział "i tak go za dwa lata sprzedam, to co się będę martwił, żeby przejeździł 500.000km".
Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 09:48
No bo olej wymienia się co 10 tys a nie jak serwis karze co 30tyś.
A poza tym dodatki mineralne wyciszają pracę silnika i nie powodują, że uszczelniacze tak szybko twardnieją jak na pełnym syntetyku.
Z tymi dodatkami HC może się źle wyraziłem.
Na przykładzie serii Synpower Valvoline , piszą że t w pełni syntetyczny olej, a ponoć tak nie jest .
W naszej ofercie głównie znajdują sie oleje bazowe PAO. Wszystkie nasze SynPowery mają bazę polialfaolefinową (IV grupa olejów bazowych - full syntetyk), praktycznie nie oferujemy olejów estrowych.
With Kind Regards / Serdecznie pozdrawiamy
Team Valvoline Polska | Valvoline Europe, Middle East & Africa
Ashland Poland Sp. z o.o. | ul. Szturmowa 2A | 02-678 Warszawa | Poland
(Tel : +48 22 39 55 335 | 7 Fax : +48 22 39 55 343
Ostatnio edytowane przez HTN ; 09-10-2015 o 11:26
Skad masz takie intormacje? Bo juz tez to slyszalem? Ile twoim zdaniem można bezpiecznie przejezdzic na hydrokraku np elf 5w50 (taki tdraz mam) ? Ja zamierzam zmieniać olej max co 10 000
Sa oleje ktore maja ileś tam % pao i troche mineralnego. Gdzieś czytałem ze np. mobil 1 0w40 ma 73% pao i nie może być w Niemczech oznaczony jako pełni syntetyczny.
Skad info ze castrol 0w40 to hydrocrack? Myślałem aby go zalać przy kolejnej wymianie wlasnie dlatego bo sądziłem ze to 100 % syntetyczny olej...
Ostatnio edytowane przez darekbb ; 10-10-2015 o 09:45