na początku trzeba miernikiem sprawdzić opór zaworku (najlepiej żeby samochód był już rozgrzany). Potem do tej wartości którą zmierzysz dodajesz tyle żeby wyszło mniej więcej 15OHM. Ta dodana wartość to wartość opornika który musisz zakupić.
I = U/R WIĘC U=12V / R=15Ohm czyli nasze I czyli Prąd wynosi MAX 0,8A (pamiętasz w inpa maksymalną wartość Current Servo Valve? 897mA czyli 0,8A)
Z wzoru na moc wiemy że P (MOC) = U (Napięcie) * I (natężenie) więc:
12V * 0,8A = 9,6W więc opornik musi mieć co najmniej 10W żeby się nie spalił przy maksymalnym prądzie.
Wpinasz go rozcinając jeden z przewodów od wtyczki Servo biegnącej od strony modułu (od Auta) i wpinasz tam owy opornik. po zamontowaniu wejdź sobie w inpa i obserwuj wskazania. Pasek PWM i pasek Current powinny oscylować mniej więcej tak samo. Wartość Current będzie zależała od PWM i nie będzie na pewno na maxa jak w przypadku zbyt małego oporu. Przykładowo błąd Short Cirqiut Servo Valve or Cable wychodzi z powodu zbyt małego oporu zaworku i objawia się zbyt dużym prądem np 12V / 2Ohm = 6A !!!! i sterownik wyłapuje zwarcie. Zbyt duży opór natomiast odwrotnie (Open Cirquit Servo Valve or Cable).
Oczywiście całość nie ma sensu gdy zaworek ma np sam z siebie bardzo mały opór lub jest po prostu uszkodzony bo dodanie opornika będzie skutkowało za małym prądem w samej cewce i nie zamknięciu iglicy. u Szwagra było właśnie 7-8 Ohmów i cała zabawa miała sens bo zaworek i tak się zamykał.
Pozdrawiam