Strona 9 z 14 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 132

Wątek: servotronic- prośba o sprawdzenie

  1. #81
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    381
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    Witam, u mnie problem ze wspomaganiem. Ciężko chodzi na postoju także nie działa Servotronic.

    Dzisiaj rozebrałem zaworek Servotronic, nie było żadnego sitka, przedmuchałem wykręciłem tą dyszę o którą opiera się iglica wkręciłem ją spowrotem lekko bardziej wykręciłem w stosunku do poprzedniego stanu, jakieś 0.7 mm. Poskładałem zalałem nowy płyn ale niestety żadnych zmian. Doszedł za to dziwny dźwięk pochodzący z zaworka.
    Mam inpę ale nie wiem jak sprawdzić-wysterować. Proszę o jakieś wsparcie. Poniżej filmik z syreną zaworka :

    https://www.youtube.com/watch?v=p65ZIXzFhqE
    Broń Masowego Wyprzedzania

  2. #82
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Czy aby na pewno z zaworka, ja mam zawsze taki dźwięk jak podłączę inpę, i słychać go gdzieś z ECU. Nie wiem co to jest.

  3. #83
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Dziwne, u mnie taki dźwięk (jakby bardzo cicho syrena wyła) słychać spod auta gdy przekręcę zapłon w pozycję przedstartową. Niezależnie od łączenia inpy, po prostu BMW cichutko wyje (wersja z alarmem fabrycznym).
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  4. #84
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    381
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    U mnie ewidentnie ten dźwięk z zaworka leci bo jak go odepnę to sygnał zanika, może ktoś wie z czego on wynika?

    Trochę przekopałem ten temat i postaram się krok po kroku wszystko sprawdzać, chyba zacznę od wkręcenia tej iglicy do stanu sprzed demontażu, potem pomiar rezystancji i napięcia, dalej prąd i wysterowanie z inpy. Jakieś info w sprawie odpowietrzania tego układu? Bo po demontażu zaworka cały płyn wyleciał i zalałem nowy odpaliłem pokręciłem potem odkręcałem ujście z pompy kilka razy na wyłączonym silniku dolewając, odpalając i kręcąc.

    Każde wsparcie mile widziane, dzięki Panowie z góry.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  5. #85
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa

    Post

    Ten zaworek daje taki dźwięk ponieważ w środku jest cewka i działa tak jak głośnik,u mnie na sprawnym zaworku też daje taki odgłos syreny alarmowej ale cicho
    Ostatnio edytowane przez hektorek106 ; 17-04-2016 o 18:18
    sławomir

  6. #86
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    odpowietrzasz kręcąc fajerą do oporu raz w jedną raz w drugą i tak kilka razy

  7. #87
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    381
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    Fajnie dzięki Panowie, czyli go nie demontować ponownie, choć jestem pewny że nigdy wcześniej tak nie brzmiał, słabo u mnie z logiką więc może ktoś podpowie czy wkręcenie mocniej czy wykręcenie dyszy powoduje wzmocnienie wspomagania.

    EDIT:

    Pomiar rezystancji na wtyczce zaworka wykazuje 7 Ohm
    Pomiar napięcia na wtyczce zasilania przy odpiętym zaworku wynosi 6 V.

    Podpiąłem baterię 9V i cewka cyka ale kierownica dalej chodzi ciężko po odpaleniu auta. Czy warto zdemontować zaworek i wkręcić dyszę głębiej czy w tym momencie kupić nowy zaworek i sprawdzić moduł GM2 (wysterowałem z inpy 100% wspomy - wpisałem w okienko i potwierdziłem enterem- ale dalej chodziła ciężko).

    Co dalej Panowie?

    Nadmienię, że błędów w sterowniku brak - celowo nie edytowałem.

    To celowo zacznij!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 22-04-2016 o 19:22
    Broń Masowego Wyprzedzania

  8. #88
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    A więc w moim przypadku okazał się uszkodzony zaworek w przekładni i moduł GM . Aby sprawdzić zaworek pod kątem elektrycznym to musi mieć powyżej 6 ohm-najlepiej sprawdzić od strony modułu odłączając dużą czarną wtyczkę X254 i sprawdzić miernikiem opór pomiędzy pinem 9 i 11( pozwoli to przy okazji sprawdzić wiązkę do samego zaworka)
    Na wyciągniętym zaworku możemy sprawdzić już wizualnie np. pod baterią 9v czy igła otwiera i zamyka dyszę, ja zrobiłem test dmuchnięciem w dysze ustami :p -przy podłączonym napięciu igła zamyka otwór dyszy i nie wtłoczymy powietrza a po odłączeniu powietrze swobodnie przelatuje-tak właśnie powinien poprawnie działać zawór servotronika. Należy pamiętać że te zaworki mają różną przeszłość-mógł być rozbierany w celu czyszczenia i została źle wyregulowana dysza względem igły-możemy to skorygować kluczem imbusowym wkręcając lub wykręcając dyszę,możemy sprawdzić szczelinomierzem odległość dyszki(obrazek) u mnie wynosi ok 0,50mm. Najważniejsze aby zawór spełniał to co opisałem wyżej.



    Obrazek
    Jeżeli chodzi o moduł GM to wyciągamy go na stół i sprawdzamy przejście pomiędzy pinem 9 i 11 ,opór powinien wynosić ok 500ohm, w większości modułów brak przejścia skutkował uszkodzoną drabinką rezystorów (ewentualnie forma jakiegoś bezpiecznika-na sprawnym jest całkowite przejście).Ja zastosowałem cieniutka jak włos zworkę zamiast tego elementu-daje już to nam efekt że przy wysterowaniu zaworka inpą wpisując wartość np 100% pojawia się na kierownicy upragnione wspomaganie ale tylko na chwilkę. Pytanie teraz brzmi dlaczego tylko na chwilkę?Prawdopodobnie jest uszkodzona elektronika gdzieś dalej :( Ja trafiłem na moduł który po prostu miał zakodowany servotronik i działa w 100%-efekt mega. Jeżeli wiemy że mamy sprawny zaworek to polecam trafić na moduł GM HIGH który obsługuje servotronik ale najlepiej z auta które nie posiadało tej opcji wspomagania-mamy pewność że funkcja nie była jeszcze uaktywniona i układ sterujący zaworkiem musi być sprawny , po zakodowaniu powinno wszystko śmigać :thup: Zdjęcia pokazują drabinkę i tranzystor BTS412 który prawdopodobnie może być uszkodzony
    Obrazek

    Obrazek
    Zapomniałem dodać że tańszą alternatywą jest zastosowanie zaworka z opla omegi B, z całą przekładnią kupiłem za 40zł różni się tylko że zamiast kabla ma tylko kostkę do której wpinamy wtyczkę i musimy go obrócić o 180* wkręcając w przekładnie
    sławomir

  9. #89
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kazikm3
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    756
    BMW
    735iA 320ci cabrio
    Skąd
    UK

    Post

    dzisiaj podpiąłem inpe i w module gm3 miałem błąd 64 (jak chyba dwie strony wstecz) od czego on jest ?
    servotronik czasem świruje po dłuższej jeździe kierownica ciężej chodzi, normalnie dzisiaj syn(7lat) kręcił kierą prawo lewo i lekko chodziła na postoju :)
    wrzucę filmik na yt z live data

    http://youtu.be/3pnuFh20hrc
    Ostatnio edytowane przez Kazikm3 ; 24-04-2016 o 15:57
    Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.

  10. #90
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    56
    BMW
    E38 735i manual
    Skąd
    Wrocław
    Kazikm3 u m nie bardzo podobnie, to znaczy nie miałęm żadnego błędu ale wspomaganie właśnie skakało na postoju od 30 kilku do 40 kilku %. Zmieniłem mu mapę wspomagania według porad Winmediacenter i wydawało by się że wszystko było cacy. Po dłuższej jeździe dochodzę jednak do wniosku że jeśli autem jadę w trasę lub pokonuje dziennie powyżej 15-20km to wspomaganie śmiga miodzio. Problem zaczyna się gdy pokonuje dziennie 0-3km wtedy wspomaganie wyraźnie chodzi ciężej na zimnym chodzi super na ssaniu czyli na wyższych obrotach jest ok później problem występuje jak olej się nagrzeje . Nie wiem jakie mam teraz wartości w inpie bo chwilowo nie mam dostępu do kabla. Dodam tylko że niedawno wymieniałem płyn wspomagania. Problem pojawia się też na postoju kiedy wykonam już 1 obrót kierownicą i chcę ją dalej dokręcać to na nagrzanym płynie trzeba się wręcz siłować z kierownicą ale znowu wystarczy tylko dodać gazu do 1000obr i już kierownica chodzi ok, ale znowu problem nie występuje jeśli akurat wspomaganie ma dobry dzień i chodzi leciutko(niezależnie od temperatury płynu)
    Strasznie to dziwne i zagmatwane ;/

Podobne wątki

  1. Prośba o sprawdzenie BMW E38
    Przez lapka666 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 21:57
  2. [E38] Prośba o sprawdzenie
    Przez Sumo w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 20:38
  3. [E65/66] prośba o sprawdzenie e65
    Przez lukasz7 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 01-03-2013, 01:41
  4. Prośba do chłopaków z Krakowa - sprawdzenie auta
    Przez olejus w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 22:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •