servotronic- prośba o sprawdzenie

Wątek: servotronic- prośba o sprawdzenie

  1. ruti powiedział/a:

    Post servotronic- prośba o sprawdzenie

    Panowie. Zwaracam się z prośba do kogoś u kogo działa na 100% poprawinie układ servotronica o sprawdzenie napięcia jakie dochodzi do zaworka na postoju i podczas jazdy. Walczę u siebie z niedziałającym servotronikiem i pozostaje już tylko elektronika.
    Sprawa jest taka że z kompa jak wysteruję zaworek wszystko chodzi tak jak ma chodzić.
    Problem leży w tym że u mnie na postoju do zaworka z modułu GMIII wychodzi tylko 3.5V. Podczas jazdy to napięcie się reguluje w zależności od prędkości z jaką jadę. Czym jadę szybciej to napięcie opada do 1.5V. Podmieniane moduły-kodowanie nic nie daje.
    Chodzi o to aby ktos ze sprawnie działającym servotronikiem był tak dobry i zmierzył napięcie jakie ma na zaworku na postoju.
    Sprawa jest dość prosta. Wystarczy zdjąć osłonę nad nogami pasażera i wpiąć kable miernika w pin 9 i 11 modułu gm3. Właćzyć zapłon i odpalić. Odczytać napięcie. To samo zroić podaczs jazdy np. z prędkościa 60km/h.
    Nie mierzyć napiecia na wtyczce z odpiętym zaworkiem bo wychodza głupoty.
    Dodam że prędkośc samochodu przez inpe odczytywana jest prawidłowo i odchyłka między linia k-bus a odczytami z czujników to max 1 km/h więc jest prawidłowo.
    no i najważniejsze. Błędów w kompie brak !!!!
     
  2. Awatar winmediacenter

    winmediacenter powiedział/a:
    Czy odczyty podczas jazdy są w porządku tj. Current Control Servo Valve wyrazone w mA i PWM Control Servo Valve. Przy standardowej krzywej wspomagania powinno byc z tego co pamiętam PWM około 80% i Prąd około 800mA. Jutro sprawdzę u siebie i dam Ci znać.
     
  3. ruti powiedział/a:
    A gdzie to sprawdzić w której zakładce???? Ja robiłem test zaworka i pomiar napięć to uruchamiam to przez bodaj f2 potem f6 i wpisuje sobie wartość wspomagania np 100% i przez kilka sekund mam wspomaganie. I tak mogę zadać każda wartość i mam mniejsze bądź większe wspomaganie. Jak wchodzę w zakładkę do testów to wszędzie mam zero i dopiero musze wpisać wartość.
    Z tego co chodziłem po Inpie to nie pamiętam abym gdzieś odczytał takie parametry.
     
  4. Awatar winmediacenter

    winmediacenter powiedział/a:
    E38 > CHASSIS > Central Body Electronics ZKE3
    F5 Read Status > F2 i chyba 2 ekrany przewijasz w dół. Tam masz oba parametry. Jeżeli wskazują zera to sugeruje aby za pomocą NCS'a zczytać plik FSW_PSW.TRC i sprawdzić czy masz aktywowaną funkcję SERVOTRONIC. Jest to wpis "SERVOTRONIK" i musi być aktiv. jeżeli tak to należy sprawdzić jeszcze czy wartość "QUELLE_SERVOTRONIK_KENNF" jest wybrana opcja eeprom. pozwala to wykorzystać kilka uprzednio przygotowanych charakterystyk wspomagania.

    W przypadku zaznaczenia eeprom musimy znaleźć jeszcze wpisy takie jak: "SERVO_KENNL_GESCHW" i wybrać np "e39_characteristic_06" oraz "SERVO_KENNL_STROM" przykładowo "e39_characteristic_01"

    Następnie zakodować moduł GM3 i sprawdzić rezultaty. jeżeli nie pomoże stawiam na uszkodzony zawór servotronic lub większe prawdopodobieństwo leży po stronie modułu GM3 a dokładniej sekcji Servotronik.
     
  5. ruti powiedział/a:
    Stary jesteś wielki. Wiec u mnie jest tak ze na postoju
    Prąd zaworu jest 650-661 mA i tak się waha
    Pwm 26-30 %
    ZZasilanie 14v
    Zasilanie 2 14v
    Co teraz zrobić aby prąd był wyższy i Pwm tak jak być powinno
     
  6. Awatar winmediacenter

    winmediacenter powiedział/a:
    musisz sprawdzić te opcje w module tj jakich charakterystyk używa moduł. jeżeli używa odpowiednich a moduł podaje wadliwe obstawiam na moduł. Czyli jak napisałem wyżej. NCS i weryfikacja charakterystyk. ustaw takie jak podałem w przykładzie i powinno być znacznie lepiej. o ile oczywiście moduł nie kłamie z wartościami które podaje na przewody.
     
  7. ruti powiedział/a:
    To już 3 moduł i jest tak samo wiec aż 3 by były wadliwe???. Chyba ze to wina kodowania bo robił mi to kolega pasoftem. Kliknął servitronic i powiedział ze ma być. A tu zupełnie co innego.
    Nic nigdy ncs nie robiłem. Mam nadzieje ze dam rady :-).
    Jeszcze raz wielkie dzięki i dam znać jak poszło
     
  8. Awatar winmediacenter

    winmediacenter powiedział/a:
    Ok czekam na ralację. Oby wszystko śmigało jak należy. Ja szykuje poradnik do stworzenia własnej charakterystyki czyli żeby np wspomaganie do 30km/h było na 100% i dopiero potem spadało. Lub wedle upodobań użytkownika.:)
     
  9. ruti powiedział/a:
    No było by super. Ja w akcie desperacji zrobiłem taki trik ze na jeden przód podałem napięcie 12v i wspomaga działa rewelacyjnie ale tak być nie może bo Kiera zbyt lekko chodzi. Juz się zastanawiałem nad tym ze jak się nie uda w żaden sposób ożywić wspomy to zrobię sobie przełącznik takie coś jak ma fiat tylko odwrotnie działające. W mieście będzie 100% przez podanie 12v a na trasę wyłącze napięcia i wtedy jest te 30%. Ale dziś pojawiło się światełko w tunelu i może coś się uda zrobić po twoich opisach
     
  10. Awatar winmediacenter

    winmediacenter powiedział/a:
    szkoda że daleko to bym pomógł osobiście. jakby nie było postaram się pomóc na odległość. u mnie podobne klocki były nikt nigdzie tego nie opisał musiałem sam sie z tym uporać.