PWM to modulacja impulsów :) a nie szczytów.
W każdym razie nawet na walniętym grzaniu po nagrzaniu wydechu i katalizatorów sonda pracuje ok. Do dzisiaj są sondy, które nie są sztucznie podgrzewane, głównie chodziło o szybsze jej zadziałanie, zanim ustali się temperatura wydechu sama.
W starszych autach jak e32, nie było PWM, tylko podawało 12V poprzez przekaźnik do grzałek bazując na temperaturze silnika. Wbudować w tamtych czasach PWM do kilkudziesięciu watów w sterownik silnika to byłby wyczyn. Poza tym zakłócałoby to pracę reszty elektroniki, która siedziałaby przecież w tej samej obudowie. Dałoby się to ogarnąć dziś, ale nie na początku lat 80tych.
W sterowniku mierzy prąd grzałki, więc kiedy jest rozwarcie wyrzuca błąd w DISie. Ale jak walnie przekaźnik od grzania na rozwarcie to też wyrzuci ten błąd.
Nie napisałeś jaką sondę założyłeś, może jakaś kiepska marka. Jeżeli sondę da się wyczyścić jak napisałeś to powinna działać.