Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Zestaw uszzcelek pod kolektor ssący m62b44

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar trajano
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    177
    BMW
    E38 740i (m62b44) (5hp30) LPG
    Skąd
    Sosnowiec

    Post Zestaw uszzcelek pod kolektor ssący m62b44

    Witam. Czy ktoś mógłby mi wskazać konkretne numery uszczelek potrzebnych przy wymianie uszczelnienia kolektora ssącego oraz odmy? Gościu w sklepie stwierdził, że tego jest podobno ileś tam typów, i aż nie chce mi się wierzyć, żeby byłby to aż taki kłopot. Auto na wolnych obrotach i zimnym silniku dławi się, po naciśnięciu gazu. Wyczyściłem krokowca, wymieniłem czujnik temperatury, ale problem nie zmienił się nic a nic. Poza tym podczas pracy silnika słychać taki głośny świst zasysanego powietrza. Dlatego postanowiłem wymienić uszczelki pod kolektorem ssącym oraz membranę odmy. niestety, nie potrafię namierzyć odpowiednich numerów uszczelek, aby je skompletować tak, aby wymienić absolutnie wszystko co można podczas zdjęcia tego kolektora.
    Moje auto to BMW e38, 4400 ccm [m62b44] 210 kW, rocznik 1997.
    Poza tym pytanko, czy uszkodzona sonda lambda może mieć wpływ na silnik, aby dawał takie objawy jak moje? Mam LPG i sondy padają mi częściej niż innym, nie wiem jakie kupić, aby były trwalsze, a mechanik twierdzi, że nie warto ich wymieniać, co wydaje mi się dziwne.

  2. #2

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar trajano
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    177
    BMW
    E38 740i (m62b44) (5hp30) LPG
    Skąd
    Sosnowiec
    No tak, tylko które z tych części mam kupić? Jest tego strasznie dużo i nie ukrywam, że się trochę pogubiłem.

    Ps.: I jeszcze jedno pytanie, przy rozbieraniu przepustnicy do czyszczenia zauważyłem, że jest ona w pozycji całkowicie otwartej. Czy tak ma być? Czy może problem jest w przepustnicy? Czy przepustnica po uruchomieniu silnika zamyka się?
    Ostatnio edytowane przez trajano ; 23-09-2015 o 14:26

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    598
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Nie wiedziałem, że można kupić samą membranę.

    Kupowałem odmę (nr.2). Tam było wszystko co potrzeba, bez rozdrabniania się.
    Na pewno będziesz potrzebował uszczelek pod kolektor. Część nr.15
    Kupowałem w ASO, więc one występują bliźniaczo, tzn. mają połączenie ze sobą. W sumie potrzebne jest 4 takie "bliźniaki".

    Kupiłem jeszcze uszczelkę nr.12 i 14. Natomiast żałuję, że nie kupiłem od razu o-ringu nr.11.
    (Ale już go mam i założę przy najbliższej okazji).
    Jeśli będziesz sam demontował kolektor ssący, to po uwolnieniu go od wszystkich elementów mocujących, zostanie Ci jeszcze długa pozioma rurka aluminiowa pod kolektorem, która będzie "trzymać". Warto wtedy mimo niewygodnej pozycji, delikatnie pomanewrować kolektorem, by rurka się wysunęła z kanału separatora oleju.

    Co do sondy... nie wymienia się ich na "czuja". Podepnij pod kompa.

    U mnie jest tylko 2 sondy. Wymieniałem na bosh'a. 0258003559.

    Ps. Szkoda, że nie założyłeś wcześniej tematu. Odkupiłbym od Ciebie ten czujnik temp. powietrza.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar trajano
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    177
    BMW
    E38 740i (m62b44) (5hp30) LPG
    Skąd
    Sosnowiec
    Dzięki, teraz będę sobie wszystko kompletował, trochę się boję samemu to wymienić, ale spróbuję. Co do odmy, to słyszałem o membranie, nie wiedziałem że trzeba całą wymienić. Ale kupię i wymienię :-)

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez trajano Zobacz posta
    Witam. Czy ktoś mógłby mi wskazać konkretne numery uszczelek potrzebnych przy wymianie uszczelnienia kolektora ssącego oraz odmy? Gościu w sklepie stwierdził, że tego jest podobno ileś tam typów, i aż nie chce mi się wierzyć, żeby byłby to aż taki kłopot. Auto na wolnych obrotach i zimnym silniku dławi się, po naciśnięciu gazu. Wyczyściłem krokowca, wymieniłem czujnik temperatury, ale problem nie zmienił się nic a nic. Poza tym podczas pracy silnika słychać taki głośny świst zasysanego powietrza. Dlatego postanowiłem wymienić uszczelki pod kolektorem ssącym oraz membranę odmy. niestety, nie potrafię namierzyć odpowiednich numerów uszczelek, aby je skompletować tak, aby wymienić absolutnie wszystko co można podczas zdjęcia tego kolektora.
    Moje auto to BMW e38, 4400 ccm [m62b44] 210 kW, rocznik 1997.
    Poza tym pytanko, czy uszkodzona sonda lambda może mieć wpływ na silnik, aby dawał takie objawy jak moje? Mam LPG i sondy padają mi częściej niż innym, nie wiem jakie kupić, aby były trwalsze, a mechanik twierdzi, że nie warto ich wymieniać, co wydaje mi się dziwne.
    Zmień mechanika (nie zna się)
    Zmień gazownika (ew. Też instalacje)

    Bo sondy przy gazie nie padają. Kup zamiennik uniwersalny Boscha po około 150zl.

    Uszczelki pod kolektor polecam firmy ajusa.
    Pamiętaj o uszczelce przepustnicy. Rurce gumowo aluminiowej wszelkich oringach.

    Warto przy okazji zrobić porządek z wodą i wymienić węże z tyłu od magistrali, uszczelki magistrali, oringi rurek wody do pompy, miskę wody pomiędzy v-kami. Woda to też bolączka tego auta więc przynajmniej jedno miejsce mniej do zagladania, tym bardziej że trudno dostępne.

    Nie jezdzij na gazie. Sondy sprawdź na kompie, u elektryka przebiegi. Ew. Wymień. Jak będzie już wszystko ok na benzynie jedz do gazownika (nowego) żeby ustawił gaz (ważne żebyś po naprawie na nim nie jeździł, bo rozreguluje ci benzynę).

Podobne wątki

  1. [silnik] odma, ,kolektor ssący
    Przez lazaruk w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-08-2014, 13:21
  2. [silnik] kolektor ssący!!
    Przez Adus81 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 16:43
  3. Kolektor ssący
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 08:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •