Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Problem z hamulcami E32 - bicie podczas hamowania

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    366
    BMW
    E32 730i m30b30, e32 740iA 1993r
    Skąd
    Ełk

    Problem z hamulcami E32 - bicie podczas hamowania

    Witam. Mam taki problem : odkąd pamiętam podczas hamowania występowało lekkie bicie prawie nie zauważalne nie przeszkadzało mi to wcześniej. dzisiaj musiałem zmienić klocki ponieważ stare starły się prawie na zero już, i po wymianie jest dużo gorzej z ok 90km/h hamując gwałtownie trzęsie całym przodem i kierownica mocno drga. Pewnie tarcze się kończą(przymierzałem się do wymiany na wiosnę) ale miałem nadzieje że jeszcze jakoś przejezde Moje pytanie dlaczego na nowych klockach tak bardzo odczuwalne są drgania a na starych było ok. Dodam że na nowych przejechałem dziś ok 50km i nie widać poprawy. Czy jest szansa że z czasem klocki się dotrą i będzie to mniej odczuwalne czy czeka mnie bezwzględnie wymiana tarcz? Pozdrawiam serdecznie

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    21
    Może to też cos od ABS-u???

  3. #3
    użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,914
    BMW
    Mała Ladacznica E30 M10 Coupe
    Skąd
    WPI
    Cytat Zamieszczone przez 123mlody
    Może to też cos od ABS-u???
    nowe okładziny musza sie dotrzeć ale jak miałeś wcześniej bicia to za dużo sie nie poprawi. zastanawiam sie po co wogole takie pytanie..? Na hamulcach nie można oszczędzać. :o Jedź chłopie wymień tarcze i nawet nie myśl o czekaniu do wiosny. ;)
    [URL=http://www.youtube.com/watch?v=VDqIJUMsR3A].:WIERNOSC jest NUDNA:.[/URL] :D

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    50
    BMW
    e32
    Skąd
    UK
    Moga to tez byc tuleje górnych badz dolnych wahaczy w przednim zawieszeniu!
    Objawia sie to tez trzesieniem kierownicy ;)
    A tarcze tez bym wymienil razem z klockami bo na bezpieczenstwie oszczedzac sie nie powinno! :>
    Oj 7-ko 7-ko!
    Dlaczego Cie sprzedalem...??
    ...Nie mialem wyjscia niestety!

    Ale na szczescie po 7 latach powrócilas - rok mlodsza, z lepszym wyposazeniem i z o polowe mniejszym przebiegiem!

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    16
    witam stare klocki miales dopasowene ze tak powiem do rantu ktory ma tarcza a nowe trą sie po tym rancie dlatego wystepuje takie bicie nowe tarcze i po problemie jak najszybciej bo szkoda klockow

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Przyczyn może być wiele - oczywiście

    Warto sprawdziś na serwisie czy rzeczywiście masz proste tarcze.

    Ale tak z drugiej strony, to przez wymianę klocków zdejmowałeś koła i TU....

    Miałem niedawno taki numer: zmieniłem koła na zimówki. Po tym zaczęło mi w pewnych prędkościach potrząsać delikatnie przodem, a przy lekkim hamowaniu (przy prędkościach pow. 80/90kmh) telepało jak przy klasycznym przypadku krzywych tarcz.
    Pojechałem na serwis na sprawdzenie wyważenia - było w nornie, ale na moją prośbę i domyślność szefa serwisu, mechanik wyważył koła, by na maszynie było po przetoczeniu 0.0/0.0 gram. No i oczywiście po drodze dopompowałem koła (jak się okazało ciśnienie troszke spadło)
    NO I WSZYSTKIE PROBLEMY ZNIKNĘŁY.
    więc morał taki, że BMW nie lubi kompromisów i skrótów ....
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  7. #7
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski

    Re: Problem z hamulcami E32 - bicie podczas hamowania

    Cytat Zamieszczone przez wilk9585
    Witam. Mam taki problem : odkąd pamiętam podczas hamowania występowało lekkie bicie prawie nie zauważalne nie przeszkadzało mi to wcześniej. dzisiaj musiałem zmienić klocki ponieważ stare starły się prawie na zero już, i po wymianie jest dużo gorzej z ok 90km/h hamując gwałtownie trzęsie całym przodem i kierownica mocno drga. Pewnie tarcze się kończą(przymierzałem się do wymiany na wiosnę) ale miałem nadzieje że jeszcze jakoś przejezde Moje pytanie dlaczego na nowych klockach tak bardzo odczuwalne są drgania a na starych było ok. Dodam że na nowych przejechałem dziś ok 50km i nie widać poprawy. Czy jest szansa że z czasem klocki się dotrą i będzie to mniej odczuwalne czy czeka mnie bezwzględnie wymiana tarcz? Pozdrawiam serdecznie
    tarcze to nietaki wielki wydatek, jak juz 2 komplety wywalilem bo pokrzywilem w przeciagu roku, a do konca tarcz to wystarczy zmierzyc ich grubosc i tyle, jak ponizej min wytedy wymienialy, jak krzywe to tez, sprawdz czy jak delikatnie naciskasz to czy bardziej bije niz gdy mocniej naciskasz pedal, sprawdz czy na rozgrzanych hamulcach bardziej telepie niz na zimnych, i na koniec dodam ze u ojca bilo w czasie hamowania, wymienilem tarcze, przestalo, po miesiacu wywalilo jedna tacze, zareklamowalem, zalozylem, znowu dobrze, po miesiacu ponownie, zdjalem tarcze, ze byly nowe zanioslem do przetoczenia, okazaly sie proste, zalozylem. dalej bije, wyminilem piaste, dalej bije, zmienilem 2 proste wachacze i tuleje w wygietych wachaczach i wkoncu przestalo, wiec jest duuuuuuzo do sprawdzenia

  8. #8
    Oczywiscie ze tarcze.

    Zadne gorne czy dolne mocowania wahaczy - bo nie ma gornych wahaczy jak np. w Audi. Chyba ze mowimy o wahaczach skosnym i poprzecznym, ale wowczas bicie byloby ciagle. Mniejsze/wieksze przy hamowaniu ale zawsze. Oznaka padajacych tulei w wahaczah skosnych jest cofanie sie przedniego kola. Szczegolnie prawego ;) Luz wyczuwalny

    Sam zmieniam tarcze srednio co 2-gi komplet klockow, pomimo ze jeszcze grubosc OK, poniewaz wlasnie krzywia sie.

    Jest i pocieszenie. Nie muszisz kupowac ori bo i one tez nie sa 100% trwale. Tarcze ATE daja rade a sa sporo tansze

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    366
    BMW
    E32 730i m30b30, e32 740iA 1993r
    Skąd
    Ełk
    Podjąłem decyzje o wymianie tarcz. Tak dla ciekawości: wachacze raczej odpadają bo były nie dawno zmieniane, koła wyważane tydzień temu. Po rozgrzaniu hamulców troszke mniej drży. W 99% myśle że to tarcze. Dam znac jak bedzie po wymianie. Pozdrawiam

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez wilk9585
    Podjąłem decyzje o wymianie tarcz. Tak dla ciekawości: wachacze raczej odpadają bo były nie dawno zmieniane, koła wyważane tydzień temu. Po rozgrzaniu hamulców troszke mniej drży. W 99% myśle że to tarcze. Dam znac jak bedzie po wymianie. Pozdrawiam
    Ja jestem pewny tego ze to tarcze tylko raczej próbowałbym dojść dlaczego biją, temat juz przerabiałem w 3 autach chyba i tylko w jednym pomogło że kupiłem najpierw ATE, po tygodniu wywaliłem na śmietnik i kupiłem Zimmermany i dopiero ustało hmm

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •