Poka¿ wyniki od 1 do 4 z 4

W±tek: Wyci±gniecie klap wirowych i zakorkowanie siedzisk w kolektorze ss±cym

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka

    Post Wyci±gniecie klap wirowych i zakorkowanie siedzisk w kolektorze ss±cym (diesel)

    Jako, ¿e mia³em dosyæ mordowania siê z ciekn±cym kolektorem ss±cym w na nied³ugo przed przegl±dem (silnik i podwozie uwalone olejem + b³±d emisji spalin - nieszczelno¶æ), postanowi³em zast±piæ swoje klapki przez powszechnie dostêpne korki z o-ringiem. Wyciek u mnie pojawi³ siê na o¶kach klapek, a jak wiadomo, samych klapek nie ma w sprzeda¿y bez ca³ego kolektora, którego warto¶æ opiewa na trochê ponad 2000z³.

    Wyci±gn±³em wiêc klapki i wsadzi³em korki. Wcze¶niej dosyæ mocno rozpracowywa³em temat po co one s± i ¿eby¶cie nie musieli szukaæ, racjonalne powody s± dwa: ekologia i bezpiecznik w razie rozbiegniêcia siê turbosprê¿arki. Aspekty zwi±zane z moc± s± ssane z palca, bo BMW to nie auto sportowe i czy do 200km/h przyspieszy w 2s pó¼niej, akurat nie ma wiêkszego znaczenia, tym bardziej, ¿e to diesel.

    Niemniej jednak wzi±³em na klatê niebezpieczeñstwa zwi±zane z rozbiegniêciem siê turbo (czego w zasadzie najbardziej siê bojê, bo ju¿ raz to mia³em w moim którym¶ z kolei samochodzie) i ewentualnym zapchaniem siê DPF.

    Czyta³em wcze¶niej, ¿e po wyci±gniêciu klapek auto ciê¿ej startuje, ¿e nierówno chodzi, telepie, przy gaszeniu trzêsie motorem bardziej, ni¿ zwykle... U mnie ¿aden z tych efektów nie wystêpuje. Wyczulony jestem przesadnie na ró¿ne szmery, czy nierówn± pracê silnika, ale tutaj naprawdê nie odczuwam tego, ¿e nie mam ju¿ klapek. Jedyn± ró¿nicê, jak± zaobserwowa³em, jest znacznie bardziej g³adka praca skrzyni biegów na zimnym oleju. Gdy startujê rano nie ma wyczuwalnych szarpniêæ z 1 na 2. Ogólnie skrzynia pracuje przyjemniej. Pewnie jest to efekt tego, ¿e skrzynia bierze sygna³ ci¶nieniowy z kolektora ss±cego o aktualnym obci±¿eniu jednostki napêdowej i obecne warto¶ci odpowiadaj± tym zadanym do p³ynnej pracy.

    Generalnie, na chwilê obecn±, jestem zadowolony z usuniêcia klapek. Poczekam jednak na ch³odniejsze temperatury, ¿eby sprawdziæ, czy aby na pewno wszystko jest na akceptowalnym poziomie.

    Na koniec dodam info, które i mnie nurtowa³o przed zmian± klapek - nie wyskakuje mi ¿aden b³±d zwi±zany z ich usuniêciem. Wcze¶niej mia³em b³±d "Emission limit reached", co te¿ mnie pchnê³o do pozbycia siê nieszczelnych klap z kolektora. Teraz nadal mi b³±d wystêpuje, ale znacznie rzadziej, wiêc jest jaka¶ poprawa -> muszê szukaæ nieszczelno¶ci gdzie indziej.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 01-09-2015 o 14:55

  2. #2
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Sk±d
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Na koniec dodam info, które i mnie nurtowa³o przed zmian± klapek - nie wyskakuje mi ¿aden b³±d zwi±zany z ich usuniêciem. Wcze¶niej mia³em b³±d "Emission limit reached", co te¿ mnie pchnê³o do pozbycia siê nieszczelnych klap z kolektora. Teraz nadal mi b³±d wystêpuje, ale znacznie rzadziej, wiêc jest jaka¶ poprawa -> muszê szukaæ nieszczelno¶ci gdzie indziej.
    "Emission limit reached" - to nie jest blad zwiazany z klapkami, wyskakiwal bo miales nieszczelny kolektor, niesprawny EGR lub przeplywomierz
    Przed "rozbiegnieciem" turbiny predzej cie ochroni sprawna przepustnica przy EGR jak 200klapek :D
    Ka¿dy cz³owiek jest jak ksi±¿ka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkowaæ te z³e !!!

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Sk±d
    Barlinek
    Jakis czas temu wywalalismy klapki z e60. Zadnych zmian po ich wywaleniu ani na plus ani na minus. Tylko samopoczucie kierowcy na plus :)
    Pozdro.

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    BOSS, masz racjê - b³±d to efekt nieszczelno¶ci gdzie¶ na linii zasilania silnika powietrzem. U mnie w³a¶nie klapki by³y na o¶kach tak nieszczelne, ¿e przepuszcza³y ci¶nienie i st±d pojawia³ siê b³±d.

    Z t± przepustnic± i rozbiegniêciem siê turbo te¿ masz racjê, tylko oby siê zamknê³a, jak wy³±czê silnik, bo ona na wy³±czonym silniku jest w pe³ni otwarta (mechanizm ze sprê¿yn±). Ewentulanie ¶rubokrêt i na si³ê j± zamkn±æ modl±c siê, ¿eby nie oberwaæ korbowodem po otwarciu maski. :)

Podobne w±tki

  1. [silnik] Przewód odpowietrzaj±cy w kolektorze ss±cym
    Przez brunoz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 22:13
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-06-2011, 20:33
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-03-2011, 14:20
  4. [mechanika] Podci¶nienie w kolektorze ss±cym??
    Przez przemek22 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 18:15
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-12-2008, 10:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •