ok zaczynam od wymiany czujnika wałka rozrządu.
To chyba jest ta część 11367560462 ?
Część nr 7 http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...r_timing_case/
![]()
ok zaczynam od wymiany czujnika wałka rozrządu.
To chyba jest ta część 11367560462 ?
Część nr 7 http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...r_timing_case/
![]()
Ostatnio edytowane przez olejus ; 23-08-2015 o 12:48
Pić trzeba ! Jeść można !
Pudło. To jest zawór Vanosa.
Część nr 3 na poniższych schematach, to czujnik wałka rozrządu:
Wlot: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...amshaft_inlet/
Wylot: http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...mshaft_outlet/
pozdro
Ostatnio edytowane przez damned1 ; 23-08-2015 o 18:20
Ciekawa sprawa. Dolałem dzisiaj olej do silnika tak powiedzmy bliżej max (ktoś zalecił mi taki zabieg) i ku mojemu zdziwieniu auto odpalilo, nie telepotalo ... znikly bledy przerw w zapłonie na cylindrze 2 etc.
Nie mogę tylko skasować tego błędu 27b5 (czujnik rozrządu Wlot sterowania Stopień wyjściowy)
Ostatnio edytowane przez olejus ; 23-08-2015 o 22:53
Pić trzeba ! Jeść można !
Problem został rozwiązany.
27B5 - wtyczka od elektrozaworu (12- http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...r_timing_case/) była źle doczepiona (wypadła w trakcie lekkiego dotknięcia przy sprawdzeniu poprawności podłączenia).
Błąd ten nie skutkował żółtym silniczkiem gdyż za to odpowiedzialna była padnięta cewka na 6 cylindrze, która być może uszkodziła nawet świecę lub odwrotnie. Samochód chodzi jak brzytwa :)
Ostatnio edytowane przez olejus ; 08-09-2015 o 07:25
Pić trzeba ! Jeść można !
Polecam używać DIS'a, zamiast INPY. Chyba nie potrafię jej używać, ale ile razy bym nią nie odczytywał błędy, zawsze podaje mi jakieś enigmatyczne kody. Kiedyś czytałem, że DIS niby jest skomplikowany, toporny itd. Jak dla mnie program dużo bardziej czytelny, niż INPA, choć na emulatorze chodzi faktycznie topornie. Mimo to, podaje jasny kierunek gdzie szukać, podając kod błędu i obok nazwę czujnika, czy opis błędu. No i DIS sporo więcej potrafi odczytać, przynajmniej patrząc na zakres, który mnie interesował - np. dane dotyczące DPF (czy opcja wypalenia na żądanie), do których w INPIE się nie dokopiesz.
INPA, jak dla mnie, daje radę do szybkiego kasowania błędów, które pojawiają się któryś raz z kolei.
Panowie odgrzewając temat:
Błąd INPA
27B5 CDKENWSE - Control inlet - VANOS
Co sprawdzić?
Czy do wymiany elektrozawór?
Olej i filtr oleju masz czysty? (wymieniony) Na jakim oleju jezdzisz ?
Ostatnio edytowane przez miro ; 15-05-2017 o 12:56
Olej i filtr wymieniony. Przed wymianą też był błąd.
Olej Org ASO
Olej Castrol EDGE C3 5W30
27B5 Wlot rozrząd sterowania Stopień wyjściowy
27B5 Wlot sterowania - VANOS
Wygląda na elektrozawór
Ostatnio edytowane przez miro ; 15-05-2017 o 13:01
Jeszcze pytanie za 100 pkt :-) który z 2 wlotowych.
W całym silniku jest total 4 szt elektrozaworów :-)