Tak jak napisałem pytam o oliwe 10w60 i nie chce mi sie rozpisywać dlaczego... taki postanowiłem zalać, masa ludzi na takich jeździ i sobie chwali.
Oleje 10w60 dostepne na naszym rynku są olejami wypełni sentetycznymi (wyjątkem Valvoline VR1 10w60 to pół-syntetyk).
Troche danych;
Castrol TWS Motorsport 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ/CF
ACEA: A3/B3
gęstość 15 st.C: 0,865
temp. płynięcia: -42
temp. zapłonu: 226
wskaźnik lepkości: 181
lepkość w 100 st. C: 24,3
lepkość w 40 st. C: 163,1
TBN: 8,1
Shell Helix Ultra Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ/CF
ACEA:A3/B3/B4
Gęstość 15 st.C: 0,845
temp. płynięcia: -45
temp. zapłonu: 218
Wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 24,6
lepkość w 40 st. C: 163
TBN: ?
Valvoline Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8
Orlen Platinum Rally Sport 10W-60
SAE: 10W-60
API: SL/CF
ACEA: ?
Gęstość 15 st.C: ?
temp. płynięcia: -49
temp. zapłonu: 236
Wskaźnik lepkości: 170
lepkość w 100 st. C: 22,3
lepkość w 40 st. C: ?
TBN: 10,0
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
Jak widać tem. płyniecia jast przyzwoita porównywalne z olejami 5w40. Na niemieckich forach dużo osób zalewa takimi olejami swoje m60/2.