ja tylko powiem,że takie parametry oleju są do M-ki. Po co kombinować aż tak z olejem.Tym bardziej że idzie zima i taki olej może zaszkodzić.
ja tylko powiem,że takie parametry oleju są do M-ki. Po co kombinować aż tak z olejem.Tym bardziej że idzie zima i taki olej może zaszkodzić.
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
To powiedz mi czym sie różni konstrukcyjnie silniki m62 Alpiny i s62 od M60/2 ? bo do nich sie leje 10W60 ,wszystkie są rozwinieciem M60 ! , chyba że one nie jeżdżą zimą ,to tego nie wiedziałem ;(
Przeglądałem niemieckie strony i tam dużo osób leje do tych wszystkich silników 10w60
No i ciekawe co zostało z M60 w tym S62? Może blok, bo korba, tłoki i wałki są na bank inne. Ten motor jest fabrycznie zakuty więc nie porównuj go do zwykłego M60. Podczas pracy występują tam dużo wyższe siły i obciążenie termiczne i dlatego te silniki wymagają oleju z grubszym filmem który nawet w ekstremalnych warunkach nie ulegnie zerwaniu. Znane są przypadki, że ktoś zalał Mkę zwykłym olejem i podczas agresywnej jazdy na torze motor uległ zatarciu. Dla mnie zalewanie zwykłego silnika jak M60 olejem 10W60 jest trochę przerostem formy nad treścią. Więcej radości niż korzyści ;) Ale wolna wola. Jak chcesz to lej ;)
Ostatnio edytowane przez Słowik ; 20-08-2015 o 16:40