Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Wątek: Opinie na temat oliw 10w60...

  1. #11
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez Słowik Zobacz posta
    I tu się mylisz bo oleje klasy 0W40 jako jedyne nie są hydrokrakami tylko pełnymi syntetykami w tym również Mobil 1. Jeśli chodzi o Mobila to jeszcze 5W50 również jest z tego co czytałem pełnym syntetykiem, a np. 5W40 już nie.
    Muszę Cie zmartwić , to co napisałeś powyżej to stare nie aktualne informacje. Było tak kiedyś.

    Niedawno jak w poniedziałek ,oglądałem w Niemczech oleje Mobila i nie tylko i tak jest na nich napisane. Powiem więcej oglądałem tez Castrola 0W40 na , którym było napis ,że jest pełnym syntetykiem i był dwa razy droższy niestety.

  2. #12
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Przesadzacie, nie tylko oleje 0W są pełnymi syntetykami. Wszystko można wywnioskować z datasheetów. W tamtym roku na przykład Valvoline Maxlife 5W40 przeszedł z hydrokraku na pełen. 5W30 pozostał bez zmian.

    Nie ma co o olejach toczyć znowu piany, są lepsze I gorsze I to się nigdy nie zmieni. A na opakowaniach będą pisać co chcą jak to w życiu.
    pozdrawiam Bartek

  3. #13
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Nikt tutaj piany nie toczy i nie przesadza , piszemy tylko o faktach , które są niezaprzeczalne.

    Chodzi tutaj głównie o to ,że w Polsce firmy olejowe robią co chcą i tyle. Jak widać w Niemczech nie piszą co chcą na opakowaniach , tylko tak jak jest.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Tak jak napisałem pytam o oliwe 10w60 i nie chce mi sie rozpisywać dlaczego... taki postanowiłem zalać, masa ludzi na takich jeździ i sobie chwali.
    Oleje 10w60 dostepne na naszym rynku są olejami wypełni sentetycznymi (wyjątkem Valvoline VR1 10w60 to pół-syntetyk).
    Troche danych;

    Castrol TWS Motorsport 10W-60
    SAE: 10W-60
    API: SJ/CF
    ACEA: A3/B3
    gęstość 15 st.C: 0,865
    temp. płynięcia: -42
    temp. zapłonu: 226
    wskaźnik lepkości: 181
    lepkość w 100 st. C: 24,3
    lepkość w 40 st. C: 163,1
    TBN: 8,1

    Shell Helix Ultra Racing 10W-60
    SAE: 10W-60
    API: SJ/CF
    ACEA:A3/B3/B4
    Gęstość 15 st.C: 0,845
    temp. płynięcia: -45
    temp. zapłonu: 218
    Wskaźnik lepkości: 183
    lepkość w 100 st. C: 24,6
    lepkość w 40 st. C: 163
    TBN: ?

    Valvoline Racing 10W-60
    SAE: 10W-60
    API: SJ
    ACEA: ?
    gęstość 15 st.C: 0,875
    temp. płynięcia: -39
    temp. zapłonu: 220
    wskaźnik lepkości: 183
    lepkość w 100 st. C: 23
    lepkość w 40 st. C: 150
    TBN: 11,8

    Orlen Platinum Rally Sport 10W-60
    SAE: 10W-60
    API: SL/CF
    ACEA: ?
    Gęstość 15 st.C: ?
    temp. płynięcia: -49
    temp. zapłonu: 236
    Wskaźnik lepkości: 170
    lepkość w 100 st. C: 22,3
    lepkość w 40 st. C: ?
    TBN: 10,0

    http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

    Jak widać tem. płyniecia jast przyzwoita porównywalne z olejami 5w40. Na niemieckich forach dużo osób zalewa takimi olejami swoje m60/2.
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 19-08-2015 o 12:11

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice

    Post

    Ja jeżdżę na elf evolution 900 5w50, taki nalałem po zakupie e38 nie wiem jaki był wcześniej, jest to hydrocrack, także zastanawiam się nad innym. Polecany był tutaj na forum widziałem valvoline 5w50 , ale widziałem tez jego cenę i jest ona na takim poziomie jak elf, wiec chyba tez jest to hydrocrack? Myślę nad olejem Eneos Sustina 0w50 (jest bardzo drogi ale kij z tym), co myślicie??
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 19-08-2015 o 12:49

  6. #16
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Możecie spokojnie się zebrać ze znajomymi I kupować oleje w pseudo hurcie. Ja za 4 litry valvo 5W40 Maxlife płacę 80 PLN brutto, w detalu ~ 120-130 PLN. Warunek, trzeba kupić co najmniej 40 litrów.
    pozdrawiam Bartek

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Przytoczyłbym opracowanie na ten temat ale nie potrafię tego odnalezć. W każdym razie wynika z niego, że oleje klasy 0W40 wymagają w pełni syntetycznej bazy i nie mogą być hydrokrakowane. Zdaję sobie sprawę, że producenci często nas oszukują ale akurat w przypadku tej klasy olejów piszą prawdę. Po prostu tej klasy oleju nie da się technologicznie inaczej zrobić.

    Ja za Mobil 1 0W40 4L płacę 115 zł ;)
    Ostatnio edytowane przez Słowik ; 19-08-2015 o 13:29

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    230
    BMW
    ex e32,e38,e65,obecnie e38 M Sport
    Skąd
    Gdańsk
    Użytkuję Castrol edge 10w60 od dobrych 100 tys.Najpierw w e39 w mocno dłubniętym dieslu,obecnie w caddy 1,9 tdi też dłubnięte,zero problemów.Także polecam i nie dam powiedzieć złego słowa na ten olej wbrew opiniom co niektórych którzy gdzieś coś wyczytali,nie użytkowali a pózniej piszą że to syf.10W60 Edge Castrola to inna półka niż Magnatec.Do e38 zalałem Valvoline 5w40 synpower i też jest ok.
    Ostatnio edytowane przez myszor10 ; 19-08-2015 o 21:23

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Słowik Zobacz posta
    Przytoczyłbym opracowanie na ten temat ale nie potrafię tego odnalezć. W każdym razie wynika z niego, że oleje klasy 0W40 wymagają w pełni syntetycznej bazy i nie mogą być hydrokrakowane. Zdaję sobie sprawę, że producenci często nas oszukują ale akurat w przypadku tej klasy olejów piszą prawdę. Po prostu tej klasy oleju nie da się technologicznie inaczej zrobić.

    Ja za Mobil 1 0W40 4L płacę 115 zł ;)
    A tak właściwie to czemu mnie powinno obchodzić czy olej jest syntetyczny czy nie skoro spełnia jakąś konkretną normę lepkości itp.?

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Dlatego że hydrocrack ztcw dużo szybciej traci właściwości niż "prawdziwy" olej syntetyczny.

Podobne wątki

  1. [E32] Proszę o opinie na temat E32
    Przez mikson701 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-04-2013, 09:02
  2. [E65/66] opinie na temat e65
    Przez lukasz7 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post / autor: 09-02-2013, 20:05
  3. Opinie na temat Xsara Picasso
    Przez phdream w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-07-2010, 16:05
  4. Opinie na temat BMW X3
    Przez Dzuda w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-01-2010, 20:10
  5. opinie na temat tej sztuki.
    Przez packman13 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 11:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •