Witam mam takie pytanie jak sie maja koszty utrzymania bmw e38 730d do takiego e39 530i/528i oczywiscie gaz , chodzi glowie o koszty exploatacji jak sie maja do siebie . Dzieki :)
Witam mam takie pytanie jak sie maja koszty utrzymania bmw e38 730d do takiego e39 530i/528i oczywiscie gaz , chodzi glowie o koszty exploatacji jak sie maja do siebie . Dzieki :)
730d jest oszczędny jeśli nie deptasz, dla przykładu za 50zł moźesz zrobić coś koło 150km - 160 więc spalanie nie jest aż takie duże jadąc 120-140.
To takie moje zdanie
Ja mam e38 730 d i trzeba liczyć 7-8 l przy takiej jeździe, moje pytanie chodzi o koszty części i usterek, bo ja w swojej przez 2 lata robiłem skrzynie, wtryski, pompę progowa, wiskoza bo się urwała czyli wszystkie rolki, paski i chłodnice i to co mnie wkurza 2 raz zaworek od paliwa nie pamiętam co to on 400-500 zł kosztuje i poprostu mnie to już wkurza że ciągle coś trzeba robić przez 2 lata koszty utrzymania wyniosły mnie 9-10
tys + paliwo więc jak na człowieka który ma 20 lat trochę duo. Więc prosiłbym o porównanie tych 3 silników, dzięki.
Ostatnio edytowane przez piter7898 ; 11-08-2015 o 17:13
No to tak na pierwszej wizycie u mechanika wylozylem 1.5k za rolki, pompke paliwa, filtry i oleje a to co mam do wymiany to dluga lista by sie zrobila :D ale powiem ze nie jest to mlode auto wiec zawsze cos do roboty jest a z wiekiem coraz to nowsze czesci bede do wymiany z tym sie powinienes liczyc. A nie sadze zeby e39 bylo tansze w utrzymaniu, wydaje mi sie ze ceny beda porownywalne.
Wszystko zależy od tego w jakim stanie kupiłeś/kupisz auto.
No to E39 z benzynami jest sporo tańsze w utrzymaniu. Spalanie ok.10l średnio ,zwolennikiem gazu nie jestem. Kwoty rzędu 10tys. nie udało mi się wsadzić w żaden samochód jaki posiadałem do tej pory :) Mając kilka E39 i E38 z benzynowymi 6-stkami rzadko wiedziałem co to awaria a wszystkie w kilku wozach razem da się policzyć na palcach.Użytkowanie diesla będzie ciut tańsze w tankowaniu ale niestety sporo droższe w ewentualnych naprawach. Koszty innych materiałów typu zawieszenie ,filtry,klocki czy tarcze są raczej porównywalne.
No ja tyle zostawiam kasy u taty na części po zniżkach bo mój tata jest mechanikiem :-D wiec u obcego człowieka bym zostawił ta cene razy 2 xd
Może inaczej, wsadziłeś w auto już 10 tyś, to co masz nowe już wiesz, kupno e39 to nowe wydatki, pakiet startowy filtry oleje, płyny itp. Zapewne i w zawieszeniu będzie coś do roboty. Ponoć te dwie R6 są bardzo wytrzymałe, z tym że 3.0 bierze olej tzn więcej niż wydawałoby się że powinien, taki jego urok.
Ja uważam że lepiej dopracować to co masz. Szczególnie, że tyle już włożyłeś. W e39 z racji benzyny będzie taniej w przypadku silnika benzynowego niż diesla, a co do zawieszenia to minimalnie taniej.
Zaden mechanik nie ma takich znizek.
Moze chodzilo Ci o 20% mniej a nie 2x mniej...
No ale w zasadzie obojetnie.
Diesel jak Kolega pisal pali mniej ale jego ekspolatacja wyniesie wiecej niz pb.
Tak czy inaczej to stare samochody i do oszczedzania raczej sie nie nadaja. I w zaleznosci od tego jaki stan techniczny bedzie danego autka bedziesz wydawal mniej lub wiecej na jego serwisowanie.
loteria z kupnem itd.
pzdr.
Mowie 2x mniej bo nie płacę za robotę i zamiast np 750 place 400 za zaworek, więc różnica jest :)