Kopci po wymianie świec i oleju

Wątek: Kopci po wymianie świec i oleju

  1. Awatar damned1

    damned1 powiedział/a:

    Post Kopci po wymianie świec i oleju

    Cześć,

    dzisiaj odebrałem auto po wymianie świec i oleju. Stojąc za autem, czuć czasami lekki swąd spalenizny, a po przygazowaniu potrafi zakopcić, choć ciężko powiedzieć, czy to jest siwy, czy niebieski dym. Olej wymieniony po raz kolejny na ten sam 0w40 Castrol Edge i wcześniej zero objawów zbliżonych do uszczelniaczy, więc raczej zastanawiam się, czy przy wymianie świec, trochę oleju nie dostało się do cylindrów? W jaki sposób są uszczelniane cewki zapłonowe/świece od reszty klawiatury?

    pozdrawiam
    Bartek
     
  2. Awatar Wiotki

    Wiotki powiedział/a:
    Kolega nie ma takiej szansy , nawet gdyby się coś dostało to szybko by sie wypalił .

    Ps. Castrol to shit
    V12 soundsystem !

     
  3. Awatar Bingo

    Bingo powiedział/a:
    Jest taka możliwość. Ostatnio wymieniałem uszczelkę na pokrywie zaworów przy okazji wykręciłem świece żeby zweryfikować ich stan .W rurkach świec potrafi być sporo oleju który niestety dostanie się do cylindrów i potem dym razem ze smrodem. Na 3 dzień jeszcze jadąc na urlop wyczuwałem smród oleju za autem. Olej dostanie się do układu wydechowego i zanim się wypali to trwa. System uszczelnienia tego jest tragiczny - tam są rurki zakończone gumowymi pierścieniami na stałe ,które z biegiem czasu twardnieją i przepuszczają olej. Konieczny zabieg to wymiana rurek,uszczelki pokrywy zaworów i najlepiej uszczelki pokrywy górnej rozrządu. Co do oleju faktycznie Castrol nie jest godny polecenia.
     
  4. Awatar damned1

    damned1 powiedział/a:
    Dzisiaj odpaliłem auto i jak na razie nie zaobserwowałem, żeby się coś dymiło. Do tego mechanik powiedział, że może zwyczajnie dopala to, czego nie był w stanie dopalić na starych świecach.

    Co do oleju sugeruję się obrazkami z TEGO linka, który swego czasu wrzucił kolega HTN w innym wątku. Castrol 0w40 (który użyłem) wygląda przyzwoicie, czego nie można powiedzieć o Castrol 5w30, który też jest często lanny do silników N62.

    Może następnym razem skuszę się na coś lepszego ;)
    Ostatnio edytowane przez damned1 ; 14-08-2015 o 12:46
     
  5. Awatar PaweliGosia

    PaweliGosia powiedział/a:
    jak mechanik może powiedzieć coś takiego, że może teraz lepiej dopala? To co jak jest zapłon mieszanki to wcześniej spalało się np w 80%? :)
     
  6. Awatar damned1

    damned1 powiedział/a:
    Wyższa temperatura spalania i powstaje efekt analogiczny do "regeneracji" DPF przez komputer w silnikach diesla. Dwie stare świece były "mokre" benzyną (niestety nie wiem, na których garach), ale nigdy nie miałem np. błędów "wypadania zapłonów". Albo mi dwa wtryski przelewają, albo w tych dwóch cylindrach niecała mieszanka się spalała. To mogłoby też tłumaczyć, zapach benzyny w spalinach. Teraz na nowych świecach, wszelkie naloty, jakie się od tego wytworzyły tu i tam (niekoniecznie w silniku) dopalają się. Zresetowałem adaptację, więc z czasem spodziewam się poprawy, inaczej będę diagnozował dalej.
     
  7. Awatar Pawliko

    Pawliko powiedział/a:
    Kolega miał igłę E63 650i, na Castrolu było tak, że auto chodziło na wolnych jakiś czas, ruszył i zostawiało chmurkę. Zmienił olej na normalny i problem ustąpił :P
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'
     
  8. Awatar damned1

    damned1 powiedział/a:
    No i cholerka u mnie to dokładnie tak wygląda. Zero objawów przed wymianą, a po wymianie niebieski dym. To już trzeci raz jak zalałem Castrola i wcześniej nie było takich problemów :/ Fakt, że wcześniej był Edge Sport, a teraz robią jakąś unifikację i nazywa się już tylko EDGE, ma nowe opakowanie i zastosowanie do benzyny i diesla.

    Co w takim razie polecacie? Zastanawiam się też nad TYM dodatkiem do oleju, jako pomoc doraźna.
     
  9. Awatar jaro5

    jaro5 powiedział/a:
    Dlatego temat oleju to temat rzeka.....ilu ludzi tyle opinii.Może ten co wlałeś to totalna podróba.Ja raz wlałem jakiegoś dobrego castrola do e65 i głowice grały jak zawory w poldku.Masakra.Teraz leje 4 lata tylko orgin.BMW w litrówkach kupiony w bawari w Jankach.Auto nie ma lekko a motorek chodzi jak złoto przy niecałych 200tyś,km.Zrobiłem już 100tyś na tym oleju i nie zamienie go na żaden inny.Wymiana co 10-12tyś. i orgin.filtr oleju.to podstawa.
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
     
  10. Awatar Kazikm3

    Kazikm3 powiedział/a:
    no właśnie olej z dobrego źródła i wszystko będzie OK ;)
    ja leje do wszystkich moich BMW Castrol i jest gitara :)
    Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.