Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: wzmocnienie siły hamowania pompa z 750

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1

    Post wzmocnienie siły hamowania pompa z 750

    Witam

    Zastanawiam się ostatnio co zrobić, żeby jeszcze wzmocnić siłę hamowania.

    No i wpadło mi do głowy, że skoro mam już 4 tłoki z 750 z najlepszymi tarczami jakie w zasadzie sa klocki też to może wsadzić pompe hamulcową z 750. Z tego co wiem to ma ona wiekszy tłoczek czy jakoś tak i jest polecana jako mocniejsza od tej z 740.

    Czy ktoś cos wie na ten temat i co jeszcze musiałbym zmienić serwo??

    Pozdrawiam
    Zdzira 850I

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Większą średnicę mają pompy od 850 i szedłbym typ tropem. Mogę Ci zmierzyć rozstaw śrub, żebyś miał pewność, że podejdzie. Właśnie leży nowa w pudelku od e32 750 i czeka na montaż.

    Na forum w stanach chłopaki spokojnie przekładali do e32 ta z e31, ale musisz się zorientować, czy da się ją dostać. Ja za nową ATE płaciłem miesiąc temu 540 PLN do e32 750.

    Dużo daje w ogóle zmiana pompy na nową, jeśli chodzi o siłę hamowania, więc jak Twoja jest jeszcze oryginalna to będzie żyleta. Miałem okazję jeździć e30 z pompą od e32 750 nową i całym nowym układem hamulcowym, blokowało wszystkie cztery koła, nawet przy 100 km/h i to bez żadnego problemu.

    Problem jest taki, że wypadałoby wymienić przewody stalowe, bo potrafią puścić przy takiej zabawie. Gumowe domyślam się, że już dawno wymieniłeś.

    Na koniec jeszcze dodam, że w tamtym okresie największą siłę hamowania miał jeden tłoczek od e31 wczesnych. Podobne do tych z e32 750 przed liftem, tylko na tarczę od dwutłoczka. Ilość tłoczków wcale nie zwiększa siły, tylko sumaryczna powierzchia tłoczyska, a tutaj podobno była większa do dwutłoczka.

    Jakby co to wiem, kto ma takie zaciski po regeneracji w stanie idealnym, sam nad nimi myślałem, ale że strzeliła mi ta pompa to robię układ hamulcowy kompleksowo, a zaciski i tarcze można kiedyś zmienić. W moim przypadku dochodzi jeszcze piasta(mam przedlift asymetryczny), więc koszty poszłyby już za wysoko.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 18-07-2015 o 21:18
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Ja mam już 4 tłoki i do jednego nie wracam opcji nie ma. :-) natomiast co do pompy to ta z 750 nowa koło 1500zl z tego co wiem. Węże gumowe mam zmienione na te w oplocie z kutymi końcówkami wszystkie6 sztuki. Zastanawiam się nad kupnem używanej pompy z 750 i jej regeneracja. A swoją drogą wyhamować e30 to co innego jak e32 :-)

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Przecież Ci napisałem, że nowa pompa ATE to 540 PLN. Chyba, że musisz kupować w ASO tą samą za 1500 PLN.

    Używaną też mam jakbyś jednak poszedł tą drogą.
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    w aso 2500zł a za nową ate w rawiczu chca właśnie 1500zł jak załatwisz nowa ate za 540zł będe wdzięczny?? a masz też dostep do serwa w rozsądnej kasie?? bo mysle, że potrzebne bedzie jeszcze serwo oraz przewody czy cos jeszcze??

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    45
    BMW
    E38 740iL
    Skąd
    OK
    Fajny temat, bo sam aktualnie przerabiam temat hamulców.

    ttrol - masz może jakieś potwierdzenie słów odnośnie jednotłoczkowych hamulców z E31 pod tarczę 324x30, że hamują "lepiej" aniżeli czterotłoczki? ?

    Sam stoję przed zakupem zacisków do 740 i chętnie bym zajął się tematem od podstaw, czyli razem z pompą, przewodami itp.

    Pozdrawiam

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Tak na szybko zerknąłem I tłoczek od e31 I zwykłego e32 ma tą samą średnicę 60mm. Nie wiem na sto procent ile ma dwutłoczek, ale pewnie 40mm, tak mają dwu I cztero tłoki od e38.
    Zatem ciśnienie będzie większe o 13%, bo o tyle jest większa powierzchia tłoka 60mm od dwóch 40mm. W e31 mamy taka samą tarczę jak dwutłoczek, ale klocek jest większy w jednotłoczku od dwutłoczka, wizualnie jest duża różnica.

    Do tego większy klocek, dłużej się grzeje.

    Zatem wszystko wskazuje na to, że jeden tłok na dużą tarczę wygrywa w cuglach.

    Dochodzi jeszcze temat rozkładu sił hamowania przodu I tyłu I tutaj pompa od e32 wypada blado, podobno 70% idzie na przód. Jest gdzieś temat na jakimś forum, gdzie porównują pompy I z tego co pamiętam najlepiej wypada ta z e34 M5.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 20-07-2015 o 14:16
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    tak ale 4 tłok stawiam, że ma większy docik i bardziej równomierny 1 tłoki czesto gną tarcze mam wrażenie ale moge sie mylić

    zwłaszcza, że te 4 tłoki w światku tuningu mają dobra renome a o 1 tłokach nic dobrego na razie nie słyszałem

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    W każdym razie przekazałem tylko to co piszą o hamulcach z tamtych czasów. Ilość tłoczków się zwiększyła dlatego, że większy tłok, to większa bezwładność oraz większy zacisk, gdzie większą ilość tłoczków można umieścić na zacisku po obwodzie i nie trzeba zwiększać felg pod zacisk, a można je spokojnie wypełnić większą tarczą.

    Dochodzi jeszcze większy zacisk ogólnie pod większe tłoczki, gdzie może być dużo mniejszy pod wielotłoczki, a to z kolei oznacza mniejsze koszty przy produkcji.

    W przypadku jednotłoczka pływającego siła wynosi tyle samo, co dla czterech tłoczków niepływających w przypadku, kiedy powierzchnia tłoczka pływającego równa się powierzchni dwóch tłoczków w systemie niepływającym. Czyli nadal moje obliczenia mają uzasadnienie. Oczywiście mamy jeszcze masy i czas trwania przesuwania się pływających zacisków względem lekkich tłoczków w systemie fixed, ale to nie zmienia siły hamowania, tylko czas reakcji, modulacji itd.

    Dochodzi jeszcze korozja, bo często wielotłoczki są aluminiowe, a gwint przewodu i odpowietrznika już nie. Do tego aluminium się szybciej nagrzewa i podgrzewa płyn, a to jest duży problem.

    Także wszystko ma swoje wady i zalety.

    Możemy sobie tutaj gdybać, trzeba by zmierzyć na jednym aucie, w takim samym setupie kół, tarcz i klocków tej samej marki. Systemy są zamienne, więc może kiedyś się uda rozwiązać tą kwestię w końcu tarcza ta sama.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 20-07-2015 o 19:31
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    dokładnie jedyny pewny wybór to zmierzyć :)

    ja tylko opisuję swoje wrażenia z przesiadki z 1 tłoczka na 4 tłoczek i jest sporo lepiej jak chodzi o hamowanie

    a co do wielkości zacisków to chyba jednak 4 tłok większy??? przynajmniej jak patrze na obecny zacisk a poprzedni u siebie to różnica spora

Podobne wątki

  1. Bicie kierownicy podczas hamowania BMW 750
    Przez gawor89 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 16-10-2015, 11:40
  2. [silnik] Pompa wody do 750 polift
    Przez kruger32 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 17:35
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 08:50
  4. [silnik] Pompa wody 750 nowa -- co sądzicie?
    Przez doogg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 12:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •