W X3 też występuje silnik N47D20C, czyli 1,8d.

Ale mniejsza o to... ogólnie silniki N47 (przed liftem), czyli pierwsze z tej serii, nie cieszą się dobrą opinią. (Rozrząd z tyłu). Szły od roku 2007 do 2010.
Następcom też rozrządu nie przerzucili na przód, ale przynajmniej już łańcuchy się nie rwały. Tak twierdzą użytkownicy. No i osiągi lepsze.

Samo się nasuwa, że nie warto bawić się w remonty przedliftów. Piszesz, że wójek nosił się z zamiarem sprzedaży auta, więc... na jego miejscu założyłbym używkę. Myślę, że te silniki nie są w cenie. Tzn. nie powinny być. To by była chyba najtańsza opcja.

Jeśli natomiast wójek zdecyduje się zatrzymać furkę na dłużej, a na to się zanosi, to warto chyba rozejrzeć się za silnikiem po lifcie.
Jeśli będzie problem z ewentualną zmianą softu, to trzeba szukać innego warsztatu.