Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: 5hp24 z m62b4.4tu do m62b35tu

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #6
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7

    Post

    Potrzebny jest numer wersji (REVISION) skrzyni. Zaczyna się on od "1058 000" i są jeszcze 3 cyfry, które określają dokładnie skrzynię.

    UWAGA! - w wersji dla motoru M62TUB35 często zamontowany jest odchudzony hamulec "E" ("sprzęgło" E), który ma po prostu mniej tarcz. Co to oznacza? że przekładka z 735 do 740 może skończyć się poważną awarią.

    W przekładce skrzyni 5HP24 kluczowe jest kilka rzeczy:
    - angliki -- mają sterowanie linkowe po prawej. Da się przełożyć z kontynentalnej wersji.
    - dzwon -- do obu pojemności V8 jest taki sam.
    do V8 inny, do 3.0 diesla inny, ale jest odkręcany (w 5HP30 jest jednym odlewem z obudową). Trzeba uważać na pompę, uszczelki i momenty dokręcania.
    - flansza (krzyżak - choć raczej powinno być "trójkąt") -- mocniejsze wersje mają większą. Da się łatwo przełożyć
    - konwerter -- ogólnie konwerterów jest dość dużo wersji. Niektóre pasują zamiennie, niektóre nie - to skomplikowana sprawa, której jeszcze nie rozgryzłem, dlatego najczęściej polecam kupować skrzynię razem z konwerterem.
    - sterownik skrzyni -- jeśli pasuje gniazdo, najczęściej sterownik dobrze pracuje. Harmonogram zmian biegów (shift schedule) jest oparty o dane zewnętrzne auta i kilka danych wewnętrznych silnika: prędkość całego pojazdu, temperatura płynu chłodzącego, prędkości każdego z kół, otwarcia przepustnicy, obrotów silnika i parę dodatków adaptacyjnych dla ATC (np. jak na "D" zaczniesz szaleć, to skrzynia ma tendencję do opóźnienia upshiftu, aby utrzymać podwyższone obroty)

    Podsumowując: przekładka z E38 M62TUB44 do E38 M62TUB35 to najczęściej prosta sprawa. Będą się prawdopodobnie różniły flanszą, konwerterem i numerem sterownika EGS. Poza tym nie przewiduje się problemów.

    Sam robiłem sobie przekładkę 5HP24 z 740 i śmiga jak złoto - konwerter i komp pasował mój. Flanszę przekładałem.
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 16-07-2015 o 12:46
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

Podobne wątki

  1. Sondy Lambda M62B35tu
    Przez Kyniu94 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-03-2015, 23:54
  2. [silnik] Uszczelki pokryw rozrządu M62B35TU
    Przez Rapik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 10:22
  3. [silnik] M62B35TU - Mocne stukanie silnika
    Przez Rapik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 11:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •