Potrzebny jest numer wersji (REVISION) skrzyni. Zaczyna się on od "1058 000" i są jeszcze 3 cyfry, które określają dokładnie skrzynię.
UWAGA! - w wersji dla motoru M62TUB35 często zamontowany jest odchudzony hamulec "E" ("sprzęgło" E), który ma po prostu mniej tarcz. Co to oznacza? że przekładka z 735 do 740 może skończyć się poważną awarią.
W przekładce skrzyni 5HP24 kluczowe jest kilka rzeczy:
- angliki -- mają sterowanie linkowe po prawej. Da się przełożyć z kontynentalnej wersji.
- dzwon -- do obu pojemności V8 jest taki sam.
do V8 inny, do 3.0 diesla inny, ale jest odkręcany (w 5HP30 jest jednym odlewem z obudową). Trzeba uważać na pompę, uszczelki i momenty dokręcania.
- flansza (krzyżak - choć raczej powinno być "trójkąt") -- mocniejsze wersje mają większą. Da się łatwo przełożyć
- konwerter -- ogólnie konwerterów jest dość dużo wersji. Niektóre pasują zamiennie, niektóre nie - to skomplikowana sprawa, której jeszcze nie rozgryzłem, dlatego najczęściej polecam kupować skrzynię razem z konwerterem.
- sterownik skrzyni -- jeśli pasuje gniazdo, najczęściej sterownik dobrze pracuje. Harmonogram zmian biegów (shift schedule) jest oparty o dane zewnętrzne auta i kilka danych wewnętrznych silnika: prędkość całego pojazdu, temperatura płynu chłodzącego, prędkości każdego z kół, otwarcia przepustnicy, obrotów silnika i parę dodatków adaptacyjnych dla ATC (np. jak na "D" zaczniesz szaleć, to skrzynia ma tendencję do opóźnienia upshiftu, aby utrzymać podwyższone obroty)
Podsumowując: przekładka z E38 M62TUB44 do E38 M62TUB35 to najczęściej prosta sprawa. Będą się prawdopodobnie różniły flanszą, konwerterem i numerem sterownika EGS. Poza tym nie przewiduje się problemów.
Sam robiłem sobie przekładkę 5HP24 z 740 i śmiga jak złoto - konwerter i komp pasował mój. Flanszę przekładałem.




Odpowiedz z cytatem