Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Zatkanie-ominięcie odmy m60

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie

    Post Zatkanie-ominięcie odmy m60

    Witam-pytanie mam czy ktoś zastanawiał się nad zatkaniem odmy aby kolektor ssący nie łykał oparów olejowych i oleju -samo odpowietrzenie z rurki która leci pod kolektorem puścić w atmosferę-czy są jakieś negatywne skutki z tym związane jeśli chodzi o pracę silnika.... bo cena za membranę jest wygórowana a działanie chyba tylko takie aby puszczać opary z powrotem do silnika-ekologia...

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    39
    BMW
    E32 730i
    Skąd
    Słupsk
    Ja u siebie w M30B35 odmę z silnika dałem w atmosferę a od strony kolektora zatkałem i silnik pracował lepiej, niestety po kilki dniach silnik zaczął oddawać olej przez wszystkie możliwe uszczelki. po powrocie do oryginału przestało cieknąć. Znajomy mechanik mówił, że kolektor wysysa nadmiar ciśnienia z silnika. Możliwe, że mam delikatne przedmuchy i trochę spala mi oleju.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Byczus
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    495
    BMW
    E39 530dAT, E32 730i V8 manual
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez BOMBEL Zobacz posta
    Witam-pytanie mam czy ktoś zastanawiał się nad zatkaniem odmy aby kolektor ssący nie łykał oparów olejowych i oleju -samo odpowietrzenie z rurki która leci pod kolektorem puścić w atmosferę-czy są jakieś negatywne skutki z tym związane jeśli chodzi o pracę silnika.... bo cena za membranę jest wygórowana a działanie chyba tylko takie aby puszczać opary z powrotem do silnika-ekologia...
    200zł w za nową odmę BMW to jest dużo? oO
    Jest BMW E39 530dA Touring 2001r.


    Jest BMW E32 730i V8 manual 1992r.



    Było BMW E34 525i manual 1991r.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Za głupią membranę -kawałek gumki to dużo -zaraz ktoś napisze "nie stać cię na odmę to po co ci bmw"-ale nie o to chodzi-człowiek szuka rozwiązań które mogą działać równie dobrze jak do tej pory a nie kosztować tyle. Wydaje mi się że silnik nie powinien cierpieć z tego powodu i w kolektorze jest czysto-bo opary lecą wolno... częsta przypadłość m60/62-to olej w kolektorze ,nie równa praca silnika , ubytek oleju-a od tego nie ma czujników i zaczyna się szukanie....

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Byczus
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    495
    BMW
    E39 530dAT, E32 730i V8 manual
    Skąd
    Poznań
    moją intencją nie było nikomu zaglądać w portfel, ale to jest 200km jazdy po mieście ;) akurat w tej kwestii naprawdę nie warto drutować...
    Jest BMW E39 530dA Touring 2001r.


    Jest BMW E32 730i V8 manual 1992r.



    Było BMW E34 525i manual 1991r.

  6. #6
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Bombel, cudujesz... To nie jest tylko sama gumka/membrana tylko cała pokrywka:
    http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=11617501562

    Przy okazji jej wymiany warto też ogarnąć jej uszczelkę, uszczelki dolotu i przepustnicy. Nikt Cię oczywiście nie będzie zmuszał, ale nie znajdziesz tutaj kogoś kto powie żebyś to zakręcił blachą i "zaspawał", a na pewno nic się nie stanie.

    A żeby było jeszcze taniej to można kupić jakiegoś Golfa albo Fiata Uno.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    HaHa do niedawna ktoś szukał taniego czujnika zamiennika -a dlaczego nie hella czy bosch.... Uszczelki mam wszystkie w kolektorze zmienione. Pytam na forum bo tu najwięcej informacji raczej znajdę . Skoro nikt nie grzebał tam to ok. Tylko pytałem, zostawiam jak jest. Chcąc jechać na wczasy do bułgarii zawsze warto się dowiedzieć więcej na temat m60 tym bardziej że to nie jest 200 kilometrów. Pozdrawiam

  8. #8
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez BOMBEL Zobacz posta
    HaHa do niedawna ktoś szukał taniego czujnika zamiennika
    Widzę, że słyszałeś że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele... Jeśli zamiennik jest dobrej jakości to oczywiście warto rozważyć, ale:

    Po 1. ja nie znalazłem sensownego zamiennika i koniec końców wydałem 430 PLN na czujnik OEM ;)
    Po 2. Ty nie masz alternatywy w postaci zamiennika odmy ;)
    Po 3. jeden jedzie zdezelowanym autem do Bułgarii, a drugi wydaje pieniądze na swoje auto ;)



    Szerokiej drogi! :)
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 13-07-2015 o 09:31

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Widziałeś to zdezolowane auto że się wypowiadasz???Nie umiesz się powstrzymać żeby komuś nie dosrać-więc gratuluję... Ciekawe czy wybrałbyś się swoim w taką drogę i takie temperatury jakie tam panują -bo w zeszłym roku właśnie byłem tym bmw... i myślę żeby skończyć te nasze wywody chwalenia się itd bo temat zupełnie uciekł.

    z ciekawości jak możesz -czym sie objawia nie domaganie czujnika spalania stukowego- bo wymieniłeś wszystkie jaka jest poprawa i w czym....dzięki
    Ostatnio edytowane przez BOMBEL ; 13-07-2015 o 17:26

  10. #10
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,298
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez BOMBEL Zobacz posta
    z ciekawości jak możesz -czym sie objawia nie domaganie czujnika spalania stukowego- bo wymieniłeś wszystkie jaka jest poprawa i w czym....dzięki
    Przepraszam, że nazwałem Twoje auto zdezelowanym. Mam nadzieję, że wybaczysz ;)

    Niedomaganie czujnika spalania stukowego objawia się błędem.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ScreenShot007.jpg
Wyświetleń:	10
Rozmiar:	56.7 KB
ID:	7923

    Błąd sondy wynika właśnie z błędu czujnika, a poza tym sondy wymieniałem jakiś czas temu, więc nie zawracam sobie nimi głowy.
    Dostęp do czujników po lewej stronie (bo jeden z nich jest uszkodzony) jest fatalny. Raz że trzeba ściągnąć kolektor dolotowy (co oczywiste), a dwa że trzeba odkręcić pompę wody i wyciągnąć rury wodne, które idą do magistrali wodnej w tylnej części silnika, bo inaczej nie wykręcisz śrub mocujących czujniki. A skoro będę miał już to wszystko pościągane i na wierzchu to chcę zrobić to raz, a porządnie żeby móc o temacie dolotu na długi czas zapomnieć, dlatego też w zestawie te O-ringi wtryskiwaczy i uszczelka "wanny".

    Jest też regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, bo prawdopodobnie on powoduje problemy opisane przeze mnie w TYM wątku.
    Rzeczoną odmę wymieniałem razem ze wszystkimi przy tym peryferiami już jakiś czas temu... Opis TUTAJ.

Podobne wątki

  1. [silnik] bez odmy m60b40
    Przez BOMBEL w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 15:59
  2. Wymiana odmy narzedzia
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 20:45
  3. [silnik] Kopułka odmy.
    Przez siwymetal w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 18:51
  4. cos leci kolo odmy i przerywa m60
    Przez hubus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 21:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •