Hej, tuczi, w tym kotlecie nie musi, ale może tkwić kość...
Prześledziłem cały wątek w napięciu: miałem podobną sytuację w M70B50, tylko jeszcze bardziej złośliwie podstępną i tylko zatrudnienie dwóch
"jasnowidzów" zaskutkowało wykryciem rzeczywistych przyczyn nagłego rozkapryszenia Buni. Usterki pojawiające się okresowo/nieregularnie należą
do najbardziej osłabiających, a już grupowe są chyba "najciekawsze": prawdziwy drań zrzuca winę i pomawia te podzespoły, których poprawność
pracy zależy od jego kaprysu. To ulubiona zabawa m.in. przekazników i wszelkich złącz, często tych zagniatanych (tlen+czas+ciepło/zimno).
Też swoje przeszedłem, ale chyba krócej niż Ty: rozmowność i szczerość "jasnowidzów" przerosła oczekiwania. Nie cenili się wysoko i przybyli szybko.
Czy w Twoim M60B40 jest jedna pompa paliwa i jeden czujnik PWK? Czy też układ symetryczny niezależny jak w V12? Czy w skrzyneczce, gdzieś obok
przekaznika pompy jest moduł sterowania nią? Wygląda jak wysoki przekaznik i może go schowali gdzieś w innym miejscu, niech ktoś zorientowany
podpowie, jak to jest w tym aucie. Na zdjęciach V12 w wątku (kolorowanka od yaz'a, 08.07.2015 22:51) są po prawej stronie wyjętych właśnie przekazników
głównego zasilania (trochę zasłonięte dłonią z kabelkiem), na skanie "...740i/iL" widać tylko po jednym "main DME relay" i "fuel pump relay" - nr.1 i 2. A może
ten nr. 2 jest wysoki, tylko na obrazku nie bardzo to się rzuca w oczy?
W sklepie gazowniczym kupiłem za mniej niż 100 zet dwa manometry. Trójniki do rozgałęzienia sam wytoczyłem z mosiądzu Mo58, bo w sklepie akurat
nie było tego rozmiaru. Dwumetrowy kawałek przewodu paliwowego był pod ręką, opaski zaciskowe też. Zainstalowanie tego pomysłu zajęło spokojną
godzinkę.
Stacyjka na poz. 2: jeden skoczył gdzieś pod 4 barów, opadł do 3 i stoi.
drugi pnie się leniwie do góry, stanął na 3 bary i też stoi.
Rozrusznik- start: jeden ma lekką drżączkę, a druga wskazówka się rozmazała od dygotu.
Silnik stop: jeden stoi na 3 bary a drugi... jeeedzie w dół...
CZTERY USTERKI NA RAZ!!!
Nooo, niewiem czy tak łatwo bym je wykrył inaczej...
Jak Cię to interesuje, to dołączę filmik, bo jeżdżę z tym ustrojstwem prawie rok. Trójniki mogę Ci zrobić - gratis, przećwiczone.
Opis interpretacji wskazań "jasnowidzów" też dołączę.




Odpowiedz z cytatem