Strona 1 z 12 12311 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 116

W±tek: [NAPRAWIONE] M60B40 nie odpala kiedy jest ciep³y/ciep³o, d³ugo krêci. DIS screeny

  1. #1
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,295
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1

    Post [NAPRAWIONE] M60B40 nie odpala kiedy jest ciep³y/ciep³o, d³ugo krêci. DIS screeny

    Mam problem z moim silnikiem. W ch³odne dni rano odpala bez problemu, ale potem po przejechaniu np. pod sklep, próba odpalenia koñczy siê w ten sposób, ¿e silnik tak jakby za³apie ale dos³ownie tylko na moment i tak jakby siê dusi i ga¶nie. Po tym mogê krêciæ i krêciæ i nie odpali. Czasem wystarczy 5 minut poczekaæ, czasem 15, a czasem dopiero na drugi dzieñ. My¶la³em, ¿e mia³o to zwi±zek z temperatur± silnika, ale teraz w te upa³y nawet 1. dzienne uruchomienie nie jest wcale pewne. Wczoraj o 12 nie odpali³, poszed³em do sklepu piechot±, wróci³em ok. 12:45 i wtedy jak gdyby nigdy nic odpali³ od strza³a. Najpierw my¶la³em, ¿e winny jest czujnik po³o¿enia wa³u. Zamówi³em, wymieni³em i dalej jest to samo. Odpali³em DISa i jedyny b³±d jaki wyskoczy³, a który jest zwi±zany z silnikiem to b³±d czujnika spalania stukowego bank 2

    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot007.jpg
Wy¶wietleñ:	52
Rozmiar:	56.7 KB
ID:	7897

    Kto¶ podpowiada³, ¿e niby mo¿e byæ czujnik po³o¿enia wa³ka, ale czy w takim wypadku nie powinien jego b³±d pokazywaæ siê w DISie? Chêtnie kupiê zarówno czunik wa³ka jak i spalania, ale chcia³bym mieæ pewno¶æ, ¿e ich wymiana rozwi±¿e problem. Czy kto¶ mi podpowie jakie¶ sugestie?

    Reszta screenów z ogólnej pracy silnika i b³êdów:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot001.jpg
Wy¶wietleñ:	46
Rozmiar:	61.7 KB
ID:	7898Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot002.jpg
Wy¶wietleñ:	36
Rozmiar:	68.3 KB
ID:	7900Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot003.jpg
Wy¶wietleñ:	35
Rozmiar:	47.9 KB
ID:	7901Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot004.jpg
Wy¶wietleñ:	34
Rozmiar:	69.0 KB
ID:	7902Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot005.jpg
Wy¶wietleñ:	32
Rozmiar:	46.4 KB
ID:	7903Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot006.jpg
Wy¶wietleñ:	30
Rozmiar:	39.5 KB
ID:	7904Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot008.jpg
Wy¶wietleñ:	37
Rozmiar:	84.3 KB
ID:	7905

    B³êdu AIRBAG nie bêdê porusza³, bo wynika on z tego, ¿e mam za³o¿on± kierownicê bez poduszki.
    B³±d z modu³u centralnego zamka wygl±da tak:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ScreenShot009.jpg
Wy¶wietleñ:	31
Rozmiar:	32.7 KB
ID:	7906

    Macie jakie¶ sugestie, pomys³y?


    EDIT:
    NAPRAWIONE - problemem okaza³a siê przycieraj±ca siê ze staro¶ci pompa paliwa. Reszta informacji w w±tku.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 05-10-2015 o 13:41

  2. #2
    Vip Vip Awatar moloko5
    Do³±czy³
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Sk±d
    Nowy S±cz
    Blog
    7
    Ps. Irek Fotek nie widaæ...

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    A jak± masz temperaturê w DISie powietrza w dolocie i cieczy ch³odz±cej?

    Mo¿e nie kontaktuje która¶ z wtyczek od tych czujników i dorzuca kilka kilo rezystancji. B³±d wyszed³by tylko przy bardzo du¿ej rezystancji lub zwarciu.

    Na gazie jak zapalasz jest tak samo? Mo¿e pompa paliwa siê zaciera, daje w³a¶nie takie objawy.
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,295
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Zdjêcia ju¿ poprawi³em.

    Powietrze 47st, a silnik 94. Próbowa³em poruszaæ przewodem zarówno przy wtyczce jak i przy samy czujniku wa³ka ¿eby w³a¶nie wykluczyæ s³aby kontakt i to te¿ nie przynios³o efektu. Próbowa³em odpalania awaryjnego na LPG - bez skutku. I w³a¶nie z uwagi na to wydaje mi siê, ¿e wina ewidentnie le¿y po stronie elektrycznej/elektronicznej.

    Czyli czujnik po³o¿enia wa³ka mo¿e nie generowaæ b³êdu, a mimo to byæ uszkodzony?
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 05-07-2015 o 19:28

  5. #5
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Sk±d
    Sandomierz
    Ach te V8 :-)

    U mnie b³êdu nie by³o a te¿ tak by³o ze odpalala i gas³a po chwili jak by nie by³o paliwa

  6. #6
    Vip Vip Awatar ttrol
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Sk±d
    Zgorza³a/Warszawa
    ¯aden z czujników w tamtych czasach nie by³ weryfikowany pod wzglêdem wskazañ. Jedyne co komp sprawdza to zwarcie lub rozwarcie. Dlatego w³a¶nie b³êdne wskazania czujników, ale nie zwarcie i rozwarcie nie pojawiaj± siê w kompie. Nie by³o wtedy tyle pamiêci, ¿eby mo¿na by³o aplikowaæ algorytmy poprawno¶ci wskazañ.

    Wymieñ ten czujnik wa³ka, jak mówi £ukasz i zobaczmy.
    pozdrawiam Bartek

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    by³o e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Sk±d
    rogi/krosno
    jak nie masz pewno¶ci czy czujniki s± dobre a masz kogo¶ blisko z m50b25 pod mask± to jest mo¿liwo¶æ podmiany tych czujników

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Sk±d
    Kraków

    Post

    mam podobny problem i tez nie wiem jak go ugry¼æ, jak stoi ca³± noc odpala od strza³a jak postoi z 1h te¿, jak kilka/kilkana¶cie minut to pali ciêzko albo d³ugo krêci(z 4 s albo krêci tak jakby zalapa³ ale jeszcze przekrêci kilka obrotów walu i odpala). Ja obstawiam który¶ z czujników albo co¶ z kompem. Na gazie/bez gazu to samo.

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar baker53
    Do³±czy³
    Dec 2014
    Posty
    80
    BMW
    e32 m30b30
    Sk±d
    Boles³awiec
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Próbowa³em odpalania awaryjnego na LPG - bez skutku. I w³a¶nie z uwagi na to wydaje mi siê, ¿e wina ewidentnie le¿y po stronie elektrycznej/elektronicznej.

    Czyli czujnik po³o¿enia wa³ka mo¿e nie generowaæ b³êdu, a mimo to byæ uszkodzony?
    Jak najbardziej. Ewidentnie gubi iskre u Ciebie

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2009
    Posty
    833
    BMW
    E38 740IA M60, E39 525d
    Sk±d
    Kraków
    Za podanie impulsu na cewki do wygenerowania iskry odpowiada czujnik po³o¿enia wa³u. Od niego sterownik dostaje sygna³ o tym ¿e silnik zacz±³ siê krêcic i to sterownik wysy³a pr±d na cewki. Wykluczaj±c instalacje elektryczn± oraz je¶li jest gaz zamieszanie jaki robi³ by sterownik lpg, zostaja 2 rzeczy albo czujnik ¶wiruje albo sterownik z racji wieku ju¿ szwankuje. Najlepiej by³o by sch³odziæ po je¼dzie szybko sterownik i sprawdziæ czy wtedy odpali szybko.

Podobne w±tki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-08-2015, 21:39
  2. Ciê¿ko odpala-d³ugo krêci
    Przez wilk9585 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 09:21
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 18:24
  4. krêci a nie odpala
    Przez grzechu4don w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 22:21
  5. [elektryka] Nie odpala m60b30 krêci, a nie odpala
    Przez 7er Fanatic w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-08-2011, 16:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •