Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Rozgrzany silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg

    Rozgrzany silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach m62b35

    Witam koledzy.
    Od kilku dni mam problem z moją e38.
    Problem polega na tym że na gorącym silniku nie chodzi na wszystkie cylindry.
    Zimny silnik pracuje idealnie. Przyjadę ok 20 km, zgaszę auto,przyjdę po godzinie, odpalam i już nie chodzi na wszystkie gary. Ps.Auto bez LPG.
    Co może być przyczyną takiego zachowania?
    Dodam że świece (champion) wymieniłem około 15 tys km temu.

    Silnik m62b35

    Dodam jeszcze że chciałem posłuchać przy wydechu z tyłu która strona silnika nie pracuje i okazuje się że w obydwu wydechach słychać w tym samym momencie "prychniecie ".
    Te wydechy są gdzieś połączone pod samochodem?
    Czy o co chodzi?

    Bardzo proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Kacper740d ; 30-06-2015 o 21:16

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    214
    BMW
    e38 M62B44 98r.
    Skąd
    Wołów
    Ale się ludzie rozpisali... Sprawdź czy kolektor itd szczelny bo nieszczelnosci również powodują wypadanie zapłonów. Sprawdź cewki czy nie są luźne i czy mają masę. Sprawdź inpą sondy lambda czy pracują prawidłowo bo mogą powodować przelewanie paliwa i tez wypadanie zapłonów.

    Generalnie inpą sprawdź na których cylindrach wypadają zaplony i czy po skasowaniu błędy wracają na tych samych czy na innych.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Dostępu do inpy na dzień dzisiejszy nie mam. Byłem na zwykłym kompie i pokazało błędy cylindrów 2,5,6,7,8.
    Sprawdziłem cewki, nie są zalane olejem, mają masę i są dokrecone.
    Wszystkie uszczelki na kolektorze miałem wymienione.
    Miał ktoś może podobny problem?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    214
    BMW
    e38 M62B44 98r.
    Skąd
    Wołów
    Bez diagnostyki na bieżąco nie dowiesz się co powoduje te błedy, chyba że będziesz wymieniał na ślepo. Silnik na vanosie czy bez?

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Silnik bez vanosów.
    Świece i cewki raczej bym wykluczył bo raczej marne szanse żeby z dnia na dzień padło 5 cylindrów.
    Sondy też bym wykluczył bo gdyby któraś padła to wariowalaby 4 cylindry a nie 5.
    Pomimo tego że wszystkie uszczelki kolektora ssącego miałem wymienione to nie daje mi spokoju rurka która idzie od odmy do separatora oleju.
    Przy gaszeniu i podczas pracy silnika słychać swist. Czy nieszczelnosc tej rurki może powodować tak straszną pracę silnika?
    Dodam że po wymianie uszczelek praca na zimnym silniku dużo się poprawiła ale nie była to idealna praca.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    214
    BMW
    e38 M62B44 98r.
    Skąd
    Wołów
    Mylisz się ponieważ masz wypadanie zapłonów na 2 cylindrze czyli to jest prawa głowica i tą chwilowo bym olał bo to może być jednorazowe wypadanie ale z lewej głowicy wypadają ci na wszystkich cylindrach (5,6,7,8) czyli ewidentnie masz z jedną głowicą problem i w pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie sondy. Głowica z którą masz problem to ta od strony kierowcy. Odłącz kostkę od sondy z tej głowicy i rozłącz akumulator na 20 min żeby adaptacje i błędy skasować. Jak już odpalisz auto po tym to niech pochodzi tak z 10-15min na wolnych obrotach a potem się przejedź i daj znać co i jak wyszło.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Ok,jutro zrobię co mi doradziłes i dam znać co i jak.
    Nie wiem czy ma to jakieś istotne znaczenie ale od 3 dni tu gdzie mieszkam jest po 40 stopni i nawet rano gdy odpalam Zimny silnik już nie chodzi na wszystkie cylindry. Gdy nie było takich wysokich temperatur zimny silnik pracował normalnie.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Cytat Zamieszczone przez Mateusz1109 Zobacz posta
    Mylisz się ponieważ masz wypadanie zapłonów na 2 cylindrze czyli to jest prawa głowica i tą chwilowo bym olał bo to może być jednorazowe wypadanie ale z lewej głowicy wypadają ci na wszystkich cylindrach (5,6,7,8) czyli ewidentnie masz z jedną głowicą problem i w pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie sondy. Głowica z którą masz problem to ta od strony kierowcy. Odłącz kostkę od sondy z tej głowicy i rozłącz akumulator na 20 min żeby adaptacje i błędy skasować. Jak już odpalisz auto po tym to niech pochodzi tak z 10-15min na wolnych obrotach a potem się przejedź i daj znać co i jak wyszło.
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy jak odłącze sondę i akumulator to po tych 20 minutach przed uruchomieniem silnika podpiąć sondę czy na odpietej odpalić?

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Posty
    214
    BMW
    e38 M62B44 98r.
    Skąd
    Wołów
    na odpiętej odpalić.

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2015
    Posty
    105
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    würzburg
    Odpiąłem sondę i to samo, ale chyba znalazłem problem.
    Zacząłem zamieniać świece odpinac cewki, zamieniać je,próbowałem słuchać na którym cylindrze jest problem i ciągle chodził tak samo.
    Zacząłem szukać w kablach, czy nie ma nic przetarte albo coś. Nic nie znalazłem, aż nie ruszyłem wtryskiem na drugim cylindrze z lewej strony i zaczął normalnie chodzić.
    Może to być przyczyną? Bo aż mi się nie chciało wierzyć!
    Teraz muszę wymienić uszczelke między wtryskiem a listwa bo leje się tamtędy paliwo, zwłaszcza teraz jak nim poruszalem to leci z niego jak z kranu!
    Zna może ktoś rozmiar takiego oringu lub numer tej części Bmw?
    Kolego Mateusz1109, skąd jesteś?
    Wiszę Ci skrzynkę piwa za to ze chciałeś mi pomóc!

Podobne wątki

  1. Cisnienie oleju ,, silnik rozgrzany i wolnye obroty.
    Przez MAGIELBMW740D w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 23-05-2016, 19:28
  2. [silnik] e38 740i m60 silnik nie rowno pracuje
    Przez greg1990 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2014, 19:57
  3. mechanika - silnik pracuje nierówno
    Przez Sailor76 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 12:01
  4. Nie pracuje na wszystkich cylindrach
    Przez omell w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 23:15
  5. [silnik] Auto nie pracuje na wszystkich cylindrach ,POMOCY E65 745i
    Przez SLU w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 17-06-2011, 22:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •