Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Różnica między Adaptive Drice, Dynamic Drive, EDC

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post Różnica między Adaptive Drice, Dynamic Drive, EDC i ich wytrzymałość

    Oświećcie mnie proszę, bo nieco szukałem w tym temacie, ale jak obserwowałem to pojęcia są bardzo mylone i mieszane.

    Generalnie wyszukałem, że są trzy systemy zawieszenia:
    - Adaptive Drive
    - Dynamic Drive
    - EDC

    O ile Adaptive Drive mam u siebie i rozkminiłem nieco temat - zawieszenie o pneumatycznej kolumnie, z "powietrzną sprężyną", czyli pełna pneumatyka. Do tego dochodzi aktywny stabilizator. Amory jako oryginały są 2x droższe niż te bez Adaptive Drive i charakteryzyje się wtyczką na samej górze. "Zwykły" amortyzator w pełni pneumatyczny nie ma owej wtyczki. Ceny są zależne gdzie się kupuje - na bmwstore amorek chodzi po ok. 2700zł bez AD i 6200zł z AD. Na allegro widziałem jednak, że amorki Conti są za 2000zł bez AD i 3000zł z AD, także w miarę. Aktywny stabilizator też się ceni, chociaż nic takiego nie ma - jakiś silniczek hydrauliczny i wyceniają to 6000zł. Nie taki wilk straszny, bo można to regenerować, gdzie wymieniane są części, które są zużyte, a nie wszystkie z góry na dół.

    Pytanie jest tylko o EDC i Dynamic Drive. EDC jak przypuszczam, to zwykły amortyzator w pełni pneumatyczny bez aktywnego stabilizatora. Natomiast Dynamic Drive, to amorki są ze zwykłą sprężyną i do tego dochodzi aktywny stabilizator.

    Dobrze kojarzę, czy ktoś mi to jaśniej wytłumaczy?

    Wiecie coś nt. wytrzymałości tego typu zawieszeń - głównie chodzi mi o pneumatyczne amory i mechanizm aktywnego stabilizatora? Bliżej mu do delikatnego ABS, czy do niezniszczalnego rozwiązania z A8/Pheaton'a? Ja mam już 223tys.km na liczniku i z tego, co widziałem w historii serwisowej, to nie były jeszcze wymieniane. Nie sprawdzałem jednak jeszcze ich sprawności, ale mam to w planie. W listopadzie przegląd, to chcę mieć wcześniej obeznaną sytuację.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 13-06-2015 o 09:14

Podobne wątki

  1. różnica między olejami.
    Przez poulyz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 12:00
  2. kolizja,różnica między zderzakami Pb a On
    Przez seba_235 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 20:12
  3. [zawieszenie] BMW E65 z Adaptive Drive zmiana kół z 18" na 20"
    Przez arnoldo w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 19:37

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •