Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Wątek: servotronic problem - ręce opadają

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    sygnał bierze ze złacza przy module gm3. taki punkt zbiorczy to jest sygnał prędkości. Ale skoro moduł widzi prędkośc i lini k-bus i z licznika to jest to poprawne. na postoju mam 0km/h . W czasie jazdy prędkości się kokrywaja wyswietlane z modulu i prędkosciomierza. Albo w module zdechł procesor i nie przetwarza tych danych albo ja juz nie wiem. a najlepsze jest to że jak inpa zadam mu wspomaganie 20% czyli mniej niz mechaniczne 30% to napięcie jest 2.5V prąd 0,3A i po kilku senkdach testu napięcie wędruje na ulamek sekundy do 11V puszcza wspome i zaraz spada do 4V. ja już nie mam siły z tym walczyc bo wydałem pewno z 1.5tys na moduły regeneracje pomp, zaworki, kodowania i ciul wie co jeszcze a tego jak k......nie ma tak nie ma.

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Na postoju powinien chyba czytać z obrotomierza, a jak ruszysz to z obrotomierza i układu ABS

    znalazłem jeszcze coś takiego ale nie mam pojęcia o co chodzi, Może DISem dałoby się pogrzebać dokłądniej

    To ja wam powiem.

    Pojechałem do gościa, podpiął mnie pod oryginalnego kompa BMW (na kompie BOSCH nic nie można było wykryć), wszedł w okno Servotronic, sprawdził czujnik, wszystko było OK. Zdiagnozował jeszcze raz, przetestował, dalej było OK. Ostatecznie sprawdził zasilanie na czujniku Servotronic, było od 8-14 mikroA (normalnie ok 800-900 mikroA).

    Gościu nie chciał mi powiedzieć co zrobił, coś ściemniał, że wgrał oryginalną "maskę" na moduł od sterowania układu kierowniczego (wydaje mi się, że servotronic dostawał fałszywą informacje o prędkości samochodu z któregoś z czujników i dlatego się gubił, a mechanik znalazł ten błąd i przywrócił komunikację pomiędzy czujkami) i koniec końcem, na czujniku servotronic wskoczyło znowu zasilanie w granicach 800-900 mikroA no i jak na razie wspomaganie chodzi tak, jak powinno.

    Zapłaciłem niesmacznie 150 pln za 3 minuty pracy gostka, ale tak to jest, za sprzęt i wiedzę się płaci.
    http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18599

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    ciekawi mnie jedna rzecz. jestem w tej chwili z kolega na etapie składania e32 i tam byl serwotronic tylko jakiś debil powycinał kable. nie ważne-może dojdę. Tam jest coś na zasadzie przekaznika lub puszki z 2 wtykami. jedna kostka to wyjscie na zawór a druga 3 pinowa to +12 , masa i pisze TACHO. podejrzewam ze to jest sygnal predkosci tylko z czego brany (abs, licznik, czy inny moduł) i jaki to sygnał. Jezeli sygnal jest taki sam jak w e38 to mozna olać gm3 i zrobic prosta instalacje i musi chodzić skoro w starszych autach chodziło.

    Bartos tez to czytałem i odezwałem sie do gościa ale nic nie odpisał. U mnie w okolicy nie ma nikogo takiego kto mógłby nawet zrobić taka rzecz. Może jest cos w tym prawdy.



    ​Edytuj posty!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 22-06-2015 o 13:17

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    mówisz o tym module http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1079354.

    Ew do e38 servo dorwać jakiegoś elektronika co wlutuje nowe moduły czy kondensatory w moduł GM, i wtedy sprawdzić działanie.

  5. #25
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    cos nie otwiiera ale o takim

    http://allegro.pl/modol-servotronic-...438762544.html


    mam wlutowany tranzystor U1 i wszystkie nowe kondensatory i wychodzi elektroniikowi ze uwalony jest procesor..ale nic nigdzie o nim nie ma mowy

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    z forum 5er

    Sprawdziłem i u mnie wygląda to tak: INPA na postoju, zaraz po odpaleniu pokazuje siłę wspomagania między 80% a 95%. Co dziwne wskazanie cały czas, dość szybko waha się w tych granicach. Po ruszeniu siła wspomagania maleje do około 30%. Po zatrzymaniu rośnie do około 50% i na tym koniec. Nie wraca do stanu początkowego czyli do 95%. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu sytuacja wraca do tej opisywanej na początku. Na mój rozum problem jest w sterowniku w module komfortu. Gdyby walnięty był zawór servotronic'a na maglownicy to wspomaganie działało by tak samo w obie strony, a nie tak jak to jest u mnie tylko w prawo.
    Zmierzyłem wartości i mam tak:
    0% - 6,39V
    20% - 7,20V
    40% - 8,80V
    60% - 10,46V
    80% - 12,30V
    100% - 13,90V
    Wychodzi na to, że GM3 mam sprawny.
    potem już tylko wyjaśnił że wszystko było OK, a po regeneracji maglownicy wspomaganie powróciło.

    http://twrite.org/shogunnew/fixes/steering.html

    tutaj jest to sitko




    ​Edytuj posty!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 22-06-2015 o 13:41

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    To u ciebie jest zupełnie inaczej. Napięcia mniej więcej się zgadzają z tymi co są u mnie.

    Sitko jest pewno w e32 bo ten opis i zawór tez nieco inny niż u nas




    ​Edytuj posty!!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 22-06-2015 o 13:42

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    to nie są moje napięcia, tylko gościa z forum 5er. ja u siebie nawet nie sprawdzałem. Niby gdzieś w DISie pokazuje napięcie jak się ustawi zadana siłę wspomagania.

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    aha. al na to wyglada ze 5er ma identycznie z napieciami.

    No to już wiem że w e32 sygnał dla servotronic idzie z licznika. Trzeba by jeszcze sprawdzić czy sygnał abs jest taki sam jak ten z licznika. Jeśli tak jest ze jest tak samo to servotronic z e32 banalnie prosty będzie chodził w e38.


    ​Edytuj posty!!!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 22-06-2015 o 13:43

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    325
    BMW
    e38 740iA, e39 touring 528i
    Skąd
    Krosno
    Panowie. Dziś badałem jeszcze raz wszystko i z gm3 wychodzi mi tylko 4v. Nie wazne czy auto stoi czy jedzie jest 4v. Niby gm3 widzi prędkości poprawne ale nie chce mi się coś w to wierzyć. Mam 3 moduły i na każdym to samo. Skąd jeszcze gm3 bierze sygnał prędkości. Czy np z licznika tez do niego coś idzie jakiś sygnał? ???jeśli tak to którym przewodem kolor czy nr pin. A może sam licznik jest uwalony????

Podobne wątki

  1. Błąd systemu abs/asc i opadają ręce...
    Przez pokolacji w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 20-06-2015, 00:29
  2. Servotronic problem
    Przez kris7 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-05-2015, 21:11
  3. [E38] Witam! Przyjmę w dobre ręce e38.
    Przez lukaszbasak w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 00:23
  4. ręce opadają :D:D:D
    Przez Przemik w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 22:50
  5. Cyce opadają ....
    Przez Anatol w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 13-09-2009, 11:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •