Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: PILNE Kłopot z twardymi wężami i wyciekiem z okolic termostatu 750il

  1. #1
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko

    Post PILNE Kłopot z twardymi wężami i wyciekiem z okolic termostatu 750il

    Koledzy a więc tak wisko nowe z behra założone zpina zupełnie inaczej jak wcześniej dokręciłem opaskę z węża z zbiorniczka wyrównawczego bo to z niej puszczał płyn układ odpowietrzyłem (nie wiem czy dobrze ) i odpaliłem auto chodziło z 45min na zmianę spinało wisko i włączał się wentylator klimy węże ok nie za twarde . przyszedł czas na przejażdzkę 10km w góry na szczycie weże dużo twardsze ale z NOWEGO korka nic nie syczy jadąc z powrotem włączyłem na max ogrzewanie przy domu węże dużo miększe niż na górze wszystko szczelne .Wieczorem dynamiczna jazda z 5/6 km i niespodzianka węże twarde jak cholera wyciek z okolic termostatu cienką strużką waliło na rurę magistrali wodnej idącą między blokami i napuchnął wężyk z zbiorniczka wyrównawczego nr 11 wg reolom http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_2301 tuż przed przejściem w metalową rurkę .Z korka ewidętnie schodziło ciśnienie trochę go popuściłem aby szybciej zeszło ciśnienie. TU moje pytanie czy termostat może się zawieszać i dawać takie objawy czy uład dalej może być zapowietrzony dodam ze nie spuszczałem płynu o dolewki po wycieku w ok.05/07litra płyn w ukł. z k2 ok.-25 stopni. Pompę zakupiłem i jest na miejscu w razie czego bo pierwotnie to ją obwiniałem za cały problem z twardymi wężami i wyciekiem .Stara pompa daje gigantyczną strugę już przy 2tyś obr. więc chyba jeszcze zdrowa Poratujcie jakąś sugestię bo za 4 dni trza się na złot zameldować a tu lipa

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    290
    BMW
    e38 m62b35
    Skąd
    olsztyn
    najprościej jak możesz sprawdzić czy to termostat to go po prostu wyjąć i się bez niego przejechać. wyjął bym chłodnice żeby sprawdzić czy nie jest zatkana. a najlepiej sprawdź czy jest mniej więcej równomiernie gorąca, jeżeli nie to się zasyfiła. A odpowietrzenie układu to podstawa

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zacznij od początku, czy przed zmianą wiska było tak samo?

    Pompa powinna dawać strugę na jałowych już całkiem śmiałą po rozgrzaniu i otwarciu termostatu. Może chłodnica zakamieniona, czy jest gorąca całą powierzchnią jak termostat puści. Termostat masz ok, bo inaczej w życiu górna część, gdzie jest czujnik od wentylatora klimy by się nie rozgrzała.
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Zacznij od początku, czy przed zmianą wiska było tak samo?

    Pompa powinna dawać strugę na jałowych już całkiem śmiałą po rozgrzaniu i otwarciu termostatu. Może chłodnica zakamieniona, czy jest gorąca całą powierzchnią jak termostat puści. Termostat masz ok, bo inaczej w życiu górna część, gdzie jest czujnik od wentylatora klimy by się nie rozgrzała.
    Zaczeło się od wycieku płynu pod autem po otwarciu maski węże były bardzo twarde i płyn tryskał z okolic pompy. Zamówiłem pompę ale w między czasie zauważyłem ze zbyt późno spina wisko i włacza się wentylator klimy więc zamówiłem wisko (ebey)w Kraju poza aso brak behra zamontowałem przy okazji wyczaiłem ze opaska jest niedokręcona i na krućcu było widać zielony nalot z płynu dociągnołem i wyciek nawet przy dość twardych wężach ustał. Tak jak pisałem pobótowałem z 5/6km wysiadam aby skontrolować węże i tu znowu wyciek i ewidętny balon na wężu dzisiaj to samo po popuszczeniu korka ewidętnie poszło także cisnienie z układu lub zassało go do układu okolic termostatu pompy możliwe że puścił ten wąż którego dociągałem na opasce ale sam wyciek nie wyjaśnia skąd takie ciśnienie w układzie. Pod korkiem czysto płyn czysty olej czysty i go nie przybywa WSKAZÓWKA ZAWSZE W IDEALNYM PIANIE i tylko raz 3 lata temu przy niesprawnym wentylatorze klimy na parkingu wyszła poza pion .Pompa daje normalna strugę na jałowym biegu przy 2 tyś.obr.daje tak mocno że wywala płyn i trzeba zakręcać Dzisiaj znowu odpowietrzałem i wciąż mam wrażenie że wywala spieniony płyn .Chłodnica po osiągnięciu pionu robi się ciepła a po chwili mega gorąca
    Ostatnio edytowane przez kruger32 ; 07-06-2015 o 21:11

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    35
    BMW
    e38 740 d
    Skąd
    WLKP
    a może to wina korka w zbiorniczku wyrównawczym / w korku jest zaworek który upuszcza ciśnienie w układzie chłodniczym jak ten zaworek nie działa to może nie upuszczać ciśnienia i będą twarde węże

  6. #6
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez kali 79 Zobacz posta
    a może to wina korka w zbiorniczku wyrównawczym / w korku jest zaworek który upuszcza ciśnienie w układzie chłodniczym jak ten zaworek nie działa to może nie upuszczać ciśnienia i będą twarde węże
    Korek nowy aso i słychać że przy twardych upuszcza ale to za mało

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    35
    BMW
    e38 740 d
    Skąd
    WLKP
    to może uszczelkę pod głowicą ci dmuchnęło i ciśnienie idzie do układu

  8. #8
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez kali 79 Zobacz posta
    to może uszczelkę pod głowicą ci dmuchnęło i ciśnienie idzie do układu
    to raczej rzadka opcja w tych silnikach ale plan na jutro test co2 i zakup węży

  9. #9
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    qurcze wszystko wydaje się być ok, chłodnica mówisz, że cała gorąca, czyli termostat ok, pompa kręci. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to że jest jeszcze nieszczelność I nie nabija ciśnienia I zaczyna gotować płyn. Zresztą piszesz o jakimś wycieku...

    Ja miałem podobnie jak miałem małe pęknięcie na wężu od nagrzewnicy.
    pozdrawiam Bartek

  10. #10
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Niby tester co2 w układzie to takie popularne urządzenie a jak potrzeba to się okazuje że nikt w rejonie takowego nie posiada bo to niemiarodajne drogie itp.
    Mam kolejne pytanie przy odpowietrzaniu spuszczacie płyn do bólu, aż ewentualnie z 0,5l poleci bez powietrza czy w momencie gdy pojawia się czysta strużka kończycie odpowietrzanie.

Podobne wątki

  1. [pozostale] 750iL Wspomaganie nie powraca Pilne pytanie
    Przez jokerow750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-12-2014, 06:07
  2. [silnik] e60 545 i e65 745 dwa rozne silniki ? Problem z wyciekiem, rura ?
    Przez piterrjc w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 11:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •