Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 76

Wątek: Nurtujące pytania, jak używac skrzyni automatycznej

  1. #31
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,131
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Panowie masakra- mam na mysli wasze wiadomosci na temat uzytkowania automatow ;)

    1. ZAWSZE MOZNA WRZUCIC NA LUZ w czasie jazdy obojetnie z jaka predkoscia sie jedzie- NIC SIE SKRZYNI NIE STANIE, do tego przystosowana jest kazda skrzynia- nie wiem czy zauwazyliscie wrzucenie N nie wymaga wcisniecia przycisku blokady m.in po to zeby moznabylo w kazdej chwili w razie potrzeby wrzucic N

    2. Zjezdzanie z kazdej gorki na N- mega kula w plot ;) Greg kilka postow wyzej opisal mechanizm dzialania ukladu wtryskowego wiec zadna to oszczednosc

    3. Holowanie z wlaczonym silnikiem- dzwignia w pozycji N hulaj dusza mozna ciagnac i 200km/h

    4. Holowanie z wylaczonym silnikiem- max 50km/h i max odcinek 50km potem przerwa 1-2h i mozna znowu holowac 50km i tak w kolko

    5. W E38 mozna nawet w czasie jazdy 200km/h do przodu wrzucic R !! Skrzynia jest idiotoodporna i na tyle inteligentna ze nie wrzuci wsteki DOPUKI auto sie nie zatrzyma :] wiec tez NIC SIE NIE STANIE (nie radze probowc tego w innych autach i skrzyniami sterowanymi cisnieniowo ;) )

    6. Wrzucenie w czasie jazdy na P moze zakonczyc sie polamaniem bolca blokujacego auto na postoju (stad te zgrzyty przy aucie ktore sie porusza)- jak to sie posypie do skrzyni to kazdy raczej skutow tego sie domysla :D

    7. Tak jak Wojtek pisal - grzanie silnika benz na postoju = jego zarzynanie wiec stanowczo odradzam, skrzyni to nie zaszkodzi
    Jakie chlodzenie katalizatorow...??? ->

    8. Start automatem z full obrotow uda sie tylko kilka razy :D ;D a potem remont
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  2. #32
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Do punktu 1 mam MEGA zastrzeżenia kolego.

    po 1

    w instrukcji jest napisane wyraźnie, że N używa się tylko podczas dłuższych postojów oraz podczas jazdy tylko w celu zapobiegnięcia poślizgu auta w przypadkach wyjątkowych.

    po 2

    Ludzie którzy regenerują skrzynie mówią, że gdy wrzucimy N podczas jazdy w tedy spada ciśnienie oleju w skrzyni biegów mimo, że wał napędowy nadal się kręci a to wszystko jest ze sobą powiązane i stanowczo zabraniają takich praktyk. Na ile od strony technicznej jest to prawda nie wiem ale taka jest opinia "specjalistów". Nie wiem skąd biorą się awarie skrzyń automatycznych. Nie przytrafiają się one tym co nie korzystają z N w żadnej innej sytuacji jak postój np na przejeździe kolejowym lub krzyżówce. Moje autko ma przejechane ok 370 tyś km i skrzynia pracuje idealnie, oprócz jednej wymiany oleju do tej pory nikt więcej jej nie dotykał, ostatnio miałem sprawdzany poziom i był idealny...
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #33
    ja znów mam wątpliwości do pkt 8. Myśle-choć tak naprawde nie jestem tego pewny w 100% że nienieccy inżynierowie dobrali skrzynie tak aby mogły przenieść maksymalne obciążenie dla danego silnika. Te samochody też miały gwarancje wiec wymieniali by skrzynie za skrzynią bo wiadomo ludzie którzy maja nie małą stadnine pod maską nie raz kusi aby wcisnąć pedał do podłogi....



    “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

  4. #34
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    175
    BMW
    E36 325, ex 2xE30, E32
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez ROBERTO
    ja znów mam wątpliwości do pkt 8. Myśle-choć tak naprawde nie jestem tego pewny w 100% że nienieccy inżynierowie dobrali skrzynie tak aby mogły przenieść maksymalne obciążenie dla danego silnika.
    Niestety, niemieccy inzynierowie dają tez wskazówki czego nie robić i wlasnie tego nie mozna robić, kilka takich startów z N na D i pęka kosz.


    A co do długiego grzania auta na postoju... Panowie a kiedy lepiej jest rozprowadzany olej? gdy silnik ma 800obr/min czy przy normalnej jeździe?

    Oczywiście nikt nie mówi żeby na zimnym oleju wskakiwac na 5tys obr.

    PS: I nie wiem jak u Was ale w bylej E32 przy wrzucaniu z N na D występowało wyraźne szarpnięcie przy predkościach np 80km/h kiedys sprawdziłem niechcący. Mysle ze działa to podobnie jak startowanie z wyższych obrotów z N i wrzucanie D.

  5. #35
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Jest to kolego zabronione przez producenta. W instrukcji jest wyraźnie napisane, że zanim przełączymy z N na D musimy odczekać aż obroty spadną. Co i jak to wygląda w czasie jazdy nie opisuje bo nie bierze takich rzeczy pod uwagę jak pisałem stanowczo odradza wrzucania pozycji N podczas jazdy.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    511
    BMW
    e38 735
    Skąd
    boleslawiec
    z tego co wiekszosc osob pisze to normalnie automaty sa tak delikatne i tyle rzeczy nie wolno z nimi robic ze az strach miec automat :P w mojej poprzedniej e32 przez ok 10 lat moj ojciec wrzucal na N podczas jazdy a nastepnia ja kiedy zaczalem nia jezdzic. skrzynie doczekala sie romontu po naprawde sporym przebiegu i jedyna przyczyna bylo naturalne wyeksploatowanie tarczek i sprzegla, a olej i filtr byl wymieniany tylko jeden raz od 1988r do 2008r do remontu. czekam teraz na lawine odpowiedzi :))pozdrawiam wszystkich

    P.S jeden moj kolega ma e38 z przebiegiem 330tys km i olej w skrzyni nigdy nie wymieniany byl a kolejny kolega tez z e38 ma przebieg 480tys km i olej w skrzyni rowniez od nowosci. skrzynia pracuje bezproblemowo hmm ...... :)

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik Awatar hrabia81
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    870
    BMW
    Chwilowo brak
    Skąd
    Polska
    ja na wylaczonym silniku na holu ok 100 km srednia predkosc 80km/h i skrzynia dalej pracuje bez problemu tylko ostatnio nie chce mi przelaczyc z 3 na 4 dopiero jak ja przeciagne to na 5000 obrotow przelacza przy spokojnej jezdzie jest ok. moze mam jakies urojenia ale na innych biegach jest ok tylko na 3 jest maly cfyrk

  8. #38
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    175
    BMW
    E36 325, ex 2xE30, E32
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez hrabia81
    i skrzynia dalej pracuje bez problemu tylko ostatnio nie chce mi przelaczyc z 3 na 4 dopiero jak ja przeciagne to na 5000 obrotow przelacza przy spokojnej jezdzie jest ok.
    czyli jednak nie pracuje bez problemu ;)

  9. #39
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,131
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Do punktu 1 mam MEGA zastrzeżenia kolego.

    po 1

    w instrukcji jest napisane wyraźnie, że N używa się tylko podczas dłuższych postojów oraz podczas jazdy tylko w celu zapobiegnięcia poślizgu auta w przypadkach wyjątkowych.

    po 2

    Ludzie którzy regenerują skrzynie mówią, że gdy wrzucimy N podczas jazdy w tedy spada ciśnienie oleju w skrzyni biegów mimo, że wał napędowy nadal się kręci a to wszystko jest ze sobą powiązane i stanowczo zabraniają takich praktyk. Na ile od strony technicznej jest to prawda nie wiem ale taka jest opinia "specjalistów". Nie wiem skąd biorą się awarie skrzyń automatycznych. Nie przytrafiają się one tym co nie korzystają z N w żadnej innej sytuacji jak postój np na przejeździe kolejowym lub krzyżówce. Moje autko ma przejechane ok 370 tyś km i skrzynia pracuje idealnie, oprócz jednej wymiany oleju do tej pory nikt więcej jej nie dotykał, ostatnio miałem sprawdzany poziom i był idealny...
    Zawsze mozna wrzucic na luz- a kazdy NORMALNY kierowca wrzuca na luz tylko w sytuacji awarynej, E38 to nie autobus ktory ma spalic jak najmniej coby kierowca mogl zdilowac kilka litrow ON na lewo :D (w BMW tak jak napisal Greg na N auto wiecej spali jak po puszczeniu gazu) wiec przy normalnym uzytkowaniu wrzut na N nastepuje moze 1 raz w roku ;)
    Poza tym jedziesz z gorki puszczasz gaz- i co sie dzieje? skrzynia najpierw hamuje na najwyzszym biegu a potem sama wyrzuca na luz (oczywiscie nie jest to N tylko nazjwijmy to "wolnonbiegiem"- ale obroty sa tak samo niskie) ;)
    Zabojcza dla skrzyni bylaby wrzutka na luz i zgaszenie silnika- wtedy tak jak ci "specjalisci" opiniuja nie jest to zdrowe dla skrzyni.
    Awarie skrzyn biora sie z reguly ze stylu uzytkowania jak i z zuzycia matrialow- tak jak w maulalu co 200tkm trzeba zmienic sprzeglo tak samo i w duzo bardziej skomplikowanym automacie jest o wiele wiecej czesci mogacych ulec awarii stad i rozne defekty.
    370tkm to bardzo dobry wynik zakladajac ze masz auto od nowosci i skrzynia jeszcze nie byla remontowana.
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #40
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,131
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez ROBERTO
    ja znów mam wątpliwości do pkt 8. Myśle-choć tak naprawde nie jestem tego pewny w 100% że nienieccy inżynierowie dobrali skrzynie tak aby mogły przenieść maksymalne obciążenie dla danego silnika. Te samochody też miały gwarancje wiec wymieniali by skrzynie za skrzynią bo wiadomo ludzie którzy maja nie małą stadnine pod maską nie raz kusi aby wcisnąć pedał do podłogi....
    Jak mi nie wierzysz to sproboj tak kilka razy- w 740D skrzynia nie przezyje wiecej jak 5 takich startow ;)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •