Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: M62B44 przy szybszej jeździe wyrzuca płyn chłodniczy

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    5
    BMW
    740i M62
    Skąd
    Gdańsk

    Post M62B44 przy szybszej jeździe wyrzuca płyn chłodniczy

    Czesc,
    Mam problem ze swoja siódemka jak w temacie. Kupilem juz z wada. Mianowicie. Jezdzac normalnie do 2000obrotow jest dobrze.
    Problem zaczyna sie jesli zaczyna sie dynamiczniejsza jazda, lub dłużej postoi w miejscu - wyrzuca płyn chłodniczy.
    Termostat wyjęty, nie pomogło. Zrobiony test na upg - negatywny. Temperatura na teście 07 przy spokojnej jeździe 90*C, płyn wyrzucić potrafi przy 107*C.
    Zauważyłem że przy 110*C jak gaszę auto - wentylator elektryczny nie włącza sie wcale - a chyba powinien zbić temperature?
    Jakieś pomysły? Wszyscy mechanicy - 'głowica'. Nie wyszłaby na teście UPG ?

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    28
    BMW
    750 V12, X5 4.4 V8 , Hayabusa
    Skąd
    OJCÓW

    Post

    Kiedyś mój znajomy mechanik miał taki sam problem w 528i. Kilku ludzi nie mogło dojść o co chodzi bo głowica była dobra na bank i rozwiązanie problemu było tak ciekawe ze niektorzy przecierali oczy. Otóz pompa wody po wyjęciu i sprawdzeniu wydawała sie być ok, zero luzu itd , chodziła gładko. Problem był w tym ze po nagrzaniu silnika trzpień w wirniku od pompy zaczynał sie kręcić co skutkowało tym ze pompa (wirnik) nie pracowal , był to jakiś zamiennik i być moze dlatego sie tak działo. Nikt by z nich do tego nie doszedł, ale z ciekawości podmienili pompe i auto zaczeło hulać.

    Wisko masz dobre? Zalacza sie? Moze masz zatkaną chłodnice lub cały układ zakamieniony?

  3. #3
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Układ nieszczelny lub uszczelka głowicy. Może być nieszczelność do kanału olejowego lub na zewnątrz, niekoniecznie do cylindra.

    Wentylator elektryczny nie działa po zgaszeniu auta, to nie fiat. Ale włączyć móże się wcześniej, ale nie musi.

    Poczytaj o tematach chłodzenia, bo pisać elaboratu od nowa mi się nie chce.

    Pompa też może być, ale to łatwo sprawdzić.
    pozdrawiam Bartek

  4. #4
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Wentylator elektryczny nie działa po zgaszeniu auta, to nie fiat.
    Ależ oczywiście że działa. Jak miałem nie sprawne visco (nie wiedząc o tym) jak auto długo stało wł się wiatrak i po zgaszeniu chodził jeszcze chwile.

    Zobacz chłodnice,jak kupiłem auto jak wspomniałem miałem nie spraną wiskozę i jak się fest nagrzała to z chłodnicy dołem leciało. Oczywiście problem ustał jak zmieniłem chłodnice i wiskozę

  5. #5
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda Zobacz posta
    Ależ oczywiście że działa. Jak miałem nie sprawne visco (nie wiedząc o tym) jak auto długo stało wł się wiatrak i po zgaszeniu chodził jeszcze chwile.

    Zobacz chłodnice,jak kupiłem auto jak wspomniałem miałem nie spraną wiskozę i jak się fest nagrzała to z chłodnicy dołem leciało. Oczywiście problem ustał jak zmieniłem chłodnice i wiskozę
    W celu przypomnienia podejrzałem schemat I miałem rację. Wiatrak nie może działać po zgaszeniu auta, chyba, że trzymasz kluczyk w pozycji drugiej. To miałem na myśli właście, bo we fiatach możesz wyjść z auta z kluczykiem I kręci nadal.

    Jeżeli u Ciebie jest jak we fiacie, to ktoś maczał palcem w instalacji :)
    pozdrawiam Bartek

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    5
    BMW
    740i M62
    Skąd
    Gdańsk
    Chłodnica wody nowa - też przypuszczałem że to może być ona. Również biorę pod uwagę pompę wody. Wiskoza na gorącym silniku nie do zatrzymania.
    Oleju nie przybywa, a test na co2 negatywny więc uszczelkę wykluczam?
    Cały temat o chlodzeniu w m62 przeczytałem.
    Woda nigdzie nie ubywa, układ szczelny. Jak już sie wstawi w palnik to węże robią się jak z betonu i zaczyna się wypychać korkiem (korek także podmieniony).

  7. #7
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    No to faktycznie może być uszczelka pod glowica...

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    47
    BMW
    e38 4.4
    Skąd
    Nowy Sącz
    Również obstawiał bym pompę wody, chyba że coś w układzie chłodzenia przytkane ? Wymiana UPG to ostatnia rzecz którą bym robił . Pozdrawiam

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Według mnie nie obejdzie się bez ściągania głowic. Chyba że...masz LPG??? Bo może to reduktor puszcza gaz w układ chłodzenia.

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar FuTuRee
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    86
    BMW
    e38 m62b44 e65 n62b36 e70 n52b30
    Skąd
    Mała wioska gdzieś w środku
    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    Według mnie nie obejdzie się bez ściągania głowic. Chyba że...masz LPG??? Bo może to reduktor puszcza gaz w układ chłodzenia.
    Dokładnie to samo chciałem napisać. Co prawda mam silnik m60b40 ale to akurat jest nieistotne- podobne objawy. Zmieniłem pompę wody, wisco, chłodnicę plus termostat wszystko na górną półkę nic nie pomogło. Oczywiście przed tym robiłem test na co2, test kompresji, oraz pompowałem powietrze do układu chłodzenia patrząc na manometr czy przypadkiem ciśnienie powoli nie spada. Najgorsze było to, że nie było reguły na skaczącą temperaturę. Mogłem zrobić 500km w lato z łódką na haku było ok, a następnego dnia nie mogłem zrobić 30 kilometrów. Pomyślałem nie ma wyjścia trzeba ściągać głowice. Kupiłem uszczelki dekli głowic kolektora ssącego itd. Okazało się, że problemem były reduktory (magic jet) puszczały gaz do układu chłodzenia. Wymiana zakończyła moją walkę z temperaturą. Teraz zostałem z uszczelkami głowic, te od dekli założyłem przy okazji malując proszkowow pokrywy zaworów:)

Podobne wątki

  1. płyn chłodniczy
    Przez kondzio207 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 19:23
  2. [silnik] płyn chłodniczy
    Przez fajfer_131 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 21:13
  3. [silnik] e38 M52 2.8 gaśnie po szybszej jeździe, na wysokich obrotach
    Przez Mat88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 23:25
  4. [silnik] awaria chłodzenia - wyrzuca płyn po całym silniku
    Przez bmw w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 20:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •