Ostatnio edytowane przez Karizmo ; 18-05-2015 o 14:44
No piêknie okaza³o siê ¿e przep³ywomierz padniêty, co prawda wywala³o jego b³±d ale nie my¶la³em ¿e ma to co¶ wspólnego ze skrzyni± !
Panowie potrzebujê szybkiej pomocy, nakierowania itp. Otó¿ zaprowadzi³em auto do nie byle kogo bo do go¶cia trudni±cego siê od 20 stu lat napraw± skrzyñ automatycznych. Aut na podwórku od groma ca³y czas. Do zrobienia by³a wymiana uszczelniaczy bo kapa³o ze skrzyni. Wyciek by³ podobno na jakich¶ panewkach. Po z³o¿eniu skrzyni przy odpaleniu auta od razu skrzynia sama prze³±cza siê na N i wywala b³±d 4E89. Podobno mo¿na ni± je¼dziæ i biegi wszystkie wchodz± ale jest b³±d i co¶ siê najwyra¼niej dzieje. Mechanik nie wie ju¿ co ma robiæ. Auto ju¿ stoi 3 tygodnie. Ja te¿ siê denerwuje. Nigdy nie mia³em jakichkolwiek b³êdów od skrzyni. Mo¿ecie co¶ poradziæ ? Podobno by³a ju¿ podmieniana mechatronika na inn± i nadal bez zmian. Adaptacja te¿ by³a robiona.
Adapter mechatronika jest nowy czy za³o¿yli na starym ?
Poziom oleju prawid³owy ?
Odebra³em auto od "magika" bo na jutro mam termin u lakiernika a nie mogê tego od³o¿yæ bo znów bêdê czeka³ pó³ roku ... Auto niestety jest w gorszym stanie ni¿ odda³em. Olej nie leci ale problem ze skrzyni± pozosta³. Aktualnie ma w³o¿on± moj± mechatronikê z obcym komputerem ( ten czarny plastik przy mechatronice ). Zak³adam, ¿e oleju jest prawid³owy poziom. Auto tylko przy odpaleniu na N nie wyrzuca b³êdu i mo¿na nim je¼dziæ normalnie na wszystkich biegach. Przy odpaleniu na P od razu wskakuje b³±d i przerzuca na N. Dodam, ¿e jak zgaszê auto na N to sam nie przerzuci na P. Podmieniana by³a nawet manetka i ¿adnego efektu. Z tym b³êdem auto jedzie tylko na jednym biegu. Po malowaniu auto wraca do tego samego warsztatu ale nie wiem za bardzo czy da to jaki¶ efekt bo przez 3 tygodnie nie postawili ¿adnej diagnozy.
Dobrze za³o¿y³ ciêgno od P? Tam ma byæ 1-2mm przestrzeni miêdzy ramieniem i ³bem ciêgna. Na stroni ZF znajdziesz instrukcjê jak ma ona wygl±daæ. Jak ¶ci±ga³ skrzyniê i wymienia³ tylko uszczelniacz, to raczej tylko i wy³±cznie z ciêgnem parkingu móg³ co¶ pochrzaniæ. Ewentualnie bajonet (wtyczkê) z ty³ skrzyni ¼le wsadzi³, b±d¼ jak ¶ci±ga³ skrzyniê, to nie odpi±³ zapinek kabla i szarpn±³ w dó³ - co¶ siê zerwa³o w wi±zce i nie styka; t± opcjê bym jednak przyj±³ jako wysoce nieprawdopodobn±, wiêc spokojnie ;).
Musia³e¶ co¶ ¼le us³yszeæ. Nie ma takiego pojêcia, jak "wyciek na panewkach". Panewka to ³o¿ysko, ale panewek w skrzyni nie ma - jest ³o¿yskowana w niepo¶lizgowy sposób; ³o¿ysko to te¿ nie jest element uszczelniaj±cy. Uszczelniacz, simering, o-ring... Na takich elementach mo¿e byæ wyciek. Na wa³kach masz simeringi, czyli takie uszczelniacze z ko³nierzem, które pod ci¶nieniem dociskaj± siê do krêc±cego siê wa³ka i przez to nie ciekn±, ale oczywi¶cie podlegaj± zu¿yciu.
... A TERAZ KONKRETNIE:
OPCJA 1:
Podnie¶ auto i zobacz jak siê zachowuje ramiê od P. Masz je z boku skrzyni po stronie kierowcy, zaraz za dwoma czarnymi rurkami od ch³odzenia oleju. Na pewno je zauwa¿ysz. Gdy auto jest zgaszone, ciêgno nie jest naprê¿one (i widaæ to wyra¼nie), a ramie jest mniej wiêcej prostopadle do pod³o¿a. Jak zrzucisz np. na N, to ciêgno poci±ga za wajchê i widaæ, ¿e ramiê ma ok. 30 stopni do pod³o¿a. Zak³adam, ¿e je¶li nie wrzuca na P, ale dzia³a na N, to znaczy, ¿e ciêgno jest naci±gniête ca³y czas. Mo¿e ³eb ciêgna nie ma luzu i lekko naci±ga ramiê - dlatego skrzynia widzi, ¿e P nie jest w pe³ni zwolnione i to powoduje b³±d. Sprawd¼ i daj znaæ.
Jak wszystko jest OK, czyli jest 1-2mm od ramienia P i ramiê P jest mniej wiêcej prostopadle do pod³o¿a, to id¼ do opcji 2.
OPCJA 2:
Jest jeszcze jedna opcja, ale to wtedy mechanik musia³ mechatronikê wyci±gaæ. Podczas wsadzania mechatroniki trzeba dok³adnie trafiæ na suwak od P. Je¶li to skopci³, to masz winowajcê.
Je¶li ta opcja zawiedzie, to trzeba niestety szukaæ po elektryce i elektronice...
Ostatnio edytowane przez HTN ; 14-08-2018 o 19:29
Ja nadal bujam siê ze swoj± skrzyni± i b³êdem 4e89 :( Mo¿e na pocz±tek powiedzcie w jaki sposób sprawdziæ poprawny poziom oleju w skrzyni ? Do b³êdu który ju¿ poda³em doszed³ mi jeszcze 2D13 - AIR MASS SENSOR, RATIONALITY. Gdzie¶ wyczyta³em, ¿e te¿ mo¿e byæ od skrzyni. No i chcia³bym jeszcze skonsultowaæ t± skrzyniê z jakim¶ innym fachowcem. Mo¿e podacie jaki¶ namiar najlepiej co¶ w okolicach Warszawy ale jak go¶æ jest pewny to chyba kilometry ju¿ nie graj± roli ....
Mo¿e kto¶ z forumowiczów by³by w stanie przynajmniej co nieco oblukaæ, co¶ wykluczyæ ...
Ostatnio edytowane przez ARIE(L) ; 06-10-2018 o 08:29
Potrzebny podno¶nik lub kana³. W³±czasz silnik, odkrêcasz korek z boku skrzyni po stronie pasa¿era i patrzysz, czy cieknie. Jak nie cieknie, to dolewasz, a¿ uleje. Wtedy masz dobry poziom. Powinno siê to robiæ z podpiêtym interfejsem, ¿eby sprawdzaæ temperaturê oleju (miêdzy 30-40'C), ale ja u siebie sprawdza³em, to w zasadzie ¿adnej ró¿nicy nie ma, czy olej zimny, czy 30'C; no chyba, ¿e robisz to jak temperatura otoczenia jest w okolicy <5'C. Auto przecie¿ je¼dzi po nierówno¶ciach i jako¶ to wielkiej ró¿nicy w dzia³aniu skrzyni nie robi.
Z góry piszê - nie ma opcji sprawdziæ poziomu oleju ¿adnym softem, nie ma te¿ bagnetu. Jedyna opcja: tak jak napisa³em powy¿ej.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 07-10-2018 o 17:28