Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Brak połączenia skrzyni automatycznej skrzyni

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    5
    BMW
    728i
    Skąd
    U.K.

    Brak połączenia skrzyni automatycznej skrzyni

    Panowie,mam 728i pół roku i nie było problemu,aż do wczoraj.Odpaliłem rano,przejechałem około 15 km do pracy.Przełączyłem na automat na P przed wyłączeniem silnika.Wyłączyłem silnik i wyjąłem kluczyk.
    Po chwili chciałem włączyc silnik ponownie.Włożyłem kluczyk do stacyjki,przekręcam...i nic się nie dzieje.Okazało się,że na skrzyni mam położenie P,a na wskażnikach przy kierownicy D.Gdy przestawiam skrzynię na inne pozycje,mam ciągle D na wyświetlaczu przy kierownicy.
    Sprawdzałem,czy skrzynia pracuje:przestawiłem w pozycję Neutral-auto można przesuwać,nic nie blokuje.
    W pozycji Parking-auta nie można przetoczyć,czyli jest tak,jak powinno być.
    Rozumiem,że skrzynia mechanicznie pracuje.
    Dodam,że kluczyk można wyjąć tylko w pozycji P,czyli tak jak powinno być.
    Robiłem twardy reset,czyli zwierałem klemy po zdjęciu ich z akumulatora.
    Zrobiłem to kilkukrotnie.Z wyjętym kluczykiem,z kluczem w stacyjce w pozycji 1 oraz w pozycji 2.
    Nadal żadnych zmian.Przesuwam dźwignię skrzyni w różne pozycje a na desce ciągle D.
    Przeczytałem gdzieś o resecie komputera poprzez zwieranie pinu 7 i 19 na gnieżdzie pod maską.Zwarłem,włączyłem stacyjkę na 5 min,wyłączyłem.Robiłem to kilkunastokrotnie w różnych wariacjach,łącznie ze zwieraniem podczas tego 5-min. cyklu.
    Jedyny efekt to zgaśnięcie czerwonej i żółtej diody w okienku wskazującym zbliżanie się przeglądu,a zapalenie się jednej zielonej.
    Nic poza tym.
    Panowie,proszę o pomoc,jakieś sugestie.Stoję niemalże w szczerym polu,boję się ruszyc auto z miejsca.
    Dodam,że autko jest z 96 rocznika i było dotąd w świetnym stanie.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    44
    BMW
    725 TDS
    Skąd
    wielkopolska/ Okonek

    hej

    jedynie cos takiego mi do glowy przychodzi :
    jak masz na P to na desce D to mi nasuwa mysl ze mechanicznie przelanczasz skrzynie (jak opisyałes ze blokuje na P , a na N mozna pchac itd) tylko elektronicznie jest cos nie tak , pytanie -czy przy gałce zmiany biegów tez masz cały czas na D czy sie przełancza ,bo jezeli tak to cos sie dzieje ze przełacznikiem ustawienia biegów nie wiem jak jest w BMW bo tego nie rozbierałem jeszcze ...i nie zamierzam , ale cos takiego robilem w moim wczesniejszym aucie OPel Omega z TDS i tam przy skrzyni malem w zabudowie uklad podlaczony pod wodzik o galki i tam przesterowywal pozycje skrzyni , mi sie zawieszało i mialem tam spiecie i od czsu do czasu na D swiecily mi wszystkie kontrolki R,N,D,P,2,3,4 itd. zycze powodzenia i moze sie na cos przydadza moje sugestie
    Syja14 :o)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    5
    BMW
    728i
    Skąd
    U.K.
    W tym rzecz,że na skrzyni wszystko jest jak zwykle,kolejne oznaczenia gasną i zapalają się prawidłowo.
    niemniej dziękuję za zainteresowanie.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    44
    BMW
    725 TDS
    Skąd
    wielkopolska/ Okonek

    hej

    to moze jakies polaczenie miedzy wskazaniami przy lewarku a wskazaniami na zegarach sie porypało moze sprawdz moze polaczenia pod mieszkiem lewarka cy wszystko ok.
    Powodzenia
    Syja14 :o)

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    5
    BMW
    728i
    Skąd
    U.K.
    Sprawdzę jutro rano i napiszę

  6. #6
    Vip Vip Awatar Johnny_Bravo
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    753
    BMW
    750i
    Skąd
    Poznań
    może odłączenie aku pomoże?

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    5
    BMW
    728i
    Skąd
    U.K.
    Witam panowie.Oto dalszy ciąg historii ze skrzynią.Znalazłem powód,dlaczego ciągle wskazanie na zegarach jest na D.Mam w schowku bezpieczniki.Jeden z nich jest od shift gate.Nie wiem dokładnie,co to jest,ale był przepalony.Wymieniłem na nowy.Na sekundę po włączeniu stacyjki wszystko wróciło do normy.Na sekundę,bo zaraz się przepalił.Wymieniłem na odrobinę odporniejszy i nawet udało mi się odpalić silnik.
    Silnik pracuje pomimo przepalonego bezpiecznika.Są biegi,ale bez wstecznego.Podczas pracy silnika na desce rozdzielczej nie pokazuje żadnego biegu.Cóż to może być?
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    czesc
    lewarek zmiany przełożeń połączony jest ze skrzynią biegów za pomocą cięgna. Gdyby się to cięgno zerwało to mógłby właśnie tak jak wcześniej opisałeś się zachowywać czyli lewarkiem wachlujesz po przełożeniach a w skrzyni zostaje na jednym. To sprawa czysto mechaniczna. PO ostatnim poście zbiłeś mnie z tropu ponieważ się udało, ale myślę żebyś sprawdził to połączenie - chyba jest z lewej strony skrzyni biegów pryznajmniej u mnie - wystarczy podniesc troche samochod z lewej strony i wczołgać się aby widzieć skzynie.
    Jeśli na kompie nie wskazuje Getriebe Program to skrzynia powinna być ok.
    Na razie tylko tyle przychodzi mi do glowy.
    Pozdrawiam i życzę szybkiej i bezkosztowej naprawy
    Chester

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •