Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 71

Wątek: Zasada działania "kuli ciśnień".

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar F75
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    255
    BMW
    E32 750i
    Skąd
    Gdynia
    Blog
    1
    Ttrol możesz napisac na czym polega przeróbka mocowania gruszki z M30 do M70?
    Tu jest do M70
    http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...ienia/vDC02816
    Tu do M30
    http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...ienia/v3650105
    Teoretycznie nie widzę różnicy :-) . Czy znasz ten problem z praktyki i możesz pomóc? Mam twardy pedał jak ... więc czas na zmianę tylko którą gruchę kupić, lub która bardziej dostępna :-)
    moja trzecia córka ... E32 750i.... już zabytek

  2. #22
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez F75 Zobacz posta
    Ttrol możesz napisac na czym polega przeróbka mocowania gruszki z M30 do M70?
    Tu jest do M70
    http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...ienia/vDC02816
    Tu do M30
    http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...ienia/v3650105
    Teoretycznie nie widzę różnicy :-) . Czy znasz ten problem z praktyki i możesz pomóc? Mam twardy pedał jak ... więc czas na zmianę tylko którą gruchę kupić, lub która bardziej dostępna :-)
    Gruszka od M30 wygląda jak na rysunku. Do M70 ma jeszcze uszy, czego na rysunku nie ma, bo jest taki sam dla obu silników niestety. Zdejmij wlot od alternatora i zajrzyj pod zderzak, a od razu będzie wiedział:)

    Można takie uszy dospawać lub wymyślić inne mocowanie i gruszka będzie ok. Decyzja należy do Ciebie. Rozumiem, że M70 przed liftem, ze starą gruszką.

    Obie można kupić, M30 Febi coś koło 300 PLN, do M70 około 700 PLN.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 18-05-2015 o 18:32
    pozdrawiam Bartek

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik Awatar F75
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    255
    BMW
    E32 750i
    Skąd
    Gdynia
    Blog
    1
    Dzięki za szybką odpowiedz. Tak M70 01.1990
    moja trzecia córka ... E32 750i.... już zabytek

  4. #24
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    To zrób inaczej, odkręć zbiornik wyrównawczy. Odpal auto nabij gruszkę na maksa, czyli staraj się ją wypompować na maksa na włączonym silniku. Będziesz słyszał jak w pewnym momencie przełączy się zawór w regulatorze i będzie ją nabijał. Jak proces się skończy, też to słychać, po 10, 20 sekundach, zapamiętaj poziom oleju w zbiorniku. Potem wyłącz silnik i pompuj, aż pedał będzie jak skała. Zobacz ile podniesie się poziom oleju i daj znać.
    Wreszcie się wziąłem za ten test tego systemu i sprawa u mnie wygląda tak:
    Po odkręceniu pokrywki od tego zbiornika z olejem stan oleju był zaraz pod sitkiem, czyli około 4 cm od góry zbiornika.
    Potem odkręciłem sitko, zapaliłem silnik i poziom oleju zaczął spadać, aż stanął na poziomie 7 cm od góry zbiornika (tak jak na foto poniżej).


    Następnie zgasiłem auto i na palących się kontrolkach zegarów deptałem na hamulec. Po około 50 naciśnięciach poziom oleju podniósł się do górnej krawędzi zbiornika (czyli o te 7 cm).


    Po czym przerwałem proces pompowania hamulcem, ponieważ nie chciałem aby mi się przelał ten olej poza zbiornik, a widać że nie byłoby z tym problemu...

    I teraz pytanie do Bartka
    Czy u mnie wszystko jest sprawne, czy coś jest nie tak...?

    Btw...olej w środku mam koloru czerwonego. Taki powinien tam być ?

  5. #25
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Niestety coś jest niesprawne :(

    Nie powinno być tak, że możesz 50 razy wypompować pedał. Zacznij od gruszki, najtańsza z Febi do M30. Jeżeli po jej wymianie będzie tak samo, to znaczy że któryś z zaworów przepuszcza w regulatorze, tym do którego jest wkręcona gruszka. To można wyrwać z używki, ale nie jest lekko, bo taki system w M30 skończył się w latach osiemdziesiątych :) Nowych już nie ma z ATE, a w ASO 2k PLN.

    Ten regulator od M70 jest powszechnie dostępny w używce, ale ma trochę inne wyprowadzenia, więc nie jest plug&play. Ale działa tak samo.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 23-05-2015 o 17:32
    pozdrawiam Bartek

  6. #26
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Hmm...no to dobrze, że w końcu się za to wziąłem, bo ogólnie mnie to zastanawiało, dlaczego tam nieraz ten olej wywalało...

    Ps. W zeszłym roku na zlocie zapalił się jakiś komunikat chyba odnośnie hamulców właśnie...
    A czy przy pomocy lapka z disem mógłbym coś tam zdiagnozować...jakieś błędy...?

    Btw...jak testowałem system na odpalonym silniku, to nie słyszałem momentu kiedy ta gruszka jest nabijana...
    Kojarzę tylko na zgaszonym silniku takie jakby piszczenie pod maska w momencie naciskania pedału hamulca.

    EDIT.................................
    Zastanawia mnie jeszcze ta wolna wtyczka obok regulatora i śruba wkręcona na sylikonie. Czy może w moim aucie miał być tam ten drugi czujnik...?
    http://pokazywarka.pl/servo/
    Ostatnio edytowane przez moloko5 ; 23-05-2015 o 18:09

  7. #27
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,704
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Bankowo brakuje drugiego czujnika.
    W ASO koszt tego czujnika to ca. 130PLN.
    Ostatnio edytowane przez yaz ; 23-05-2015 o 19:01

  8. #28
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Bankowo brakuje drugiego czujnika.
    Hmm...no właśnie tak w sumie myślałem jak dawniej ten problem badałem...
    Ale sugerując się opisem przeznaczenia tego czujnika, gdzie pod literką "i" pisze, że "Tylko dla samochodów nie wyposażonych w katalizator", pomyślałem, że ja mając katalizator nie mam mieć tego czujnika.
    http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...3650105#part03

    Mogę podać vin jeżeli to pomoże w ustaleniu czy mam tam mieć ten drugi czujnik...
    Chyba, że yaz jesteś pewny na 100%...?

  9. #29
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Oczywiście, że masz mieć tam czujnik, przecież BMW takiej śruby by nie wstawiło.

    Nie pamiętam już, który czujnik jest od czego. Jeden był od ogólnego ciśnienia, a drugi od samych hamulców.

    DISem nic nie zrobisz, bo układ jest czysto hydrauliczny.
    pozdrawiam Bartek

  10. #30
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,704
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Szczerze, to sprawdzam części na bmwfans i litewskim sklepie i tam nie ma żadnej adnotacji o przeznaczeniu tylko dla aut bez kata.
    TUTAJ DIY z retrofitu systemu hamulcowego.
    Widać, że są dwa czujniki.
    Ten brakujący u Ciebie, jeżeli dobrze pamiętam jest właśnie od hamulców.
    Ale tak jak napisał ttrol, 50 razy pompowania pedałem hamulca to za dużo. Po ca. 20 wduszeniach, pedał powinien stanąć na dębowo.
    Podejrzenie pada na gruszkę, nowa Febi to ca. 230PLN.
    Ja będę brał się za wymianę gruszki u siebie. Jeżeli potrzebujesz jakichś DIYs jak wymienić to w e32 to pisz śmiało.
    Zadanie nie jest skomplikowane.

Podobne wątki

  1. zasada działania tylnej rolety E32
    Przez Perkozj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-02-2017, 22:22
  2. Zasada działania wentylatora od klimy
    Przez SkeYT w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 21:37
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:35
  4. [silnik] Elektrozawory vanos e65 zasada działania.
    Przez dudus0210 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 12:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •