Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 71

Wątek: Zasada działania "kuli ciśnień".

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    To zrób inaczej, odkręć zbiornik wyrównawczy. Odpal auto nabij gruszkę na maksa, czyli staraj się ją wypompować na maksa na włączonym silniku. Będziesz słyszał jak w pewnym momencie przełączy się zawór w regulatorze i będzie ją nabijał. Jak proces się skończy, też to słychać, po 10, 20 sekundach, zapamiętaj poziom oleju w zbiorniku. Potem wyłącz silnik i pompuj, aż pedał będzie jak skała. Zobacz ile podniesie się poziom oleju i daj znać.
    pozdrawiam Bartek

  2. #2
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    To zrób inaczej, odkręć zbiornik wyrównawczy. Odpal auto nabij gruszkę na maksa, czyli staraj się ją wypompować na maksa na włączonym silniku. Będziesz słyszał jak w pewnym momencie przełączy się zawór w regulatorze i będzie ją nabijał. Jak proces się skończy, też to słychać, po 10, 20 sekundach, zapamiętaj poziom oleju w zbiorniku. Potem wyłącz silnik i pompuj, aż pedał będzie jak skała. Zobacz ile podniesie się poziom oleju i daj znać.
    Wreszcie się wziąłem za ten test tego systemu i sprawa u mnie wygląda tak:
    Po odkręceniu pokrywki od tego zbiornika z olejem stan oleju był zaraz pod sitkiem, czyli około 4 cm od góry zbiornika.
    Potem odkręciłem sitko, zapaliłem silnik i poziom oleju zaczął spadać, aż stanął na poziomie 7 cm od góry zbiornika (tak jak na foto poniżej).


    Następnie zgasiłem auto i na palących się kontrolkach zegarów deptałem na hamulec. Po około 50 naciśnięciach poziom oleju podniósł się do górnej krawędzi zbiornika (czyli o te 7 cm).


    Po czym przerwałem proces pompowania hamulcem, ponieważ nie chciałem aby mi się przelał ten olej poza zbiornik, a widać że nie byłoby z tym problemu...

    I teraz pytanie do Bartka
    Czy u mnie wszystko jest sprawne, czy coś jest nie tak...?

    Btw...olej w środku mam koloru czerwonego. Taki powinien tam być ?

  3. #3
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Ok, tylko mi jeszcze Bartek doprecyzuj o który zbiornik chodzi, gdyż ja trochę się zamotałem...

    Bo dla mnie zbiornik wyrównawczy, to byłby ten z płynem hamulcowym. Ale sądzę, że Ty masz na myśli ten z olejem, który jest podłączony do kuli ciśnień.
    Tak to wygląda: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...draul/v3650105
    Sam zbiornik jest taki: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...yncze/v3650105
    I nie ukrywam, że jest on właśnie moim największym bólem. Bo pamiętam, że kiedyś mi spod dekla wypchało sporo oleju. Nie wiem też jak tam sprawdzić stan, ewentualnie wymienić go na nowy.
    Skomplikowane to. Śrubki, sitka, sprężynki nakrętki...rozkręcałem go kiedyś, ale w końcu odpuściłem temat.
    Poza tym ciągle mi się z niego poci...tzn spod dekla wypycha ten olej i potem leci w dół po zbiorniku, następnie po dolnym wężu i spływa na podłużnicę, a ja ciągle to wycieram...
    Może to kwestia starego oringu, ale mimo wszystko denerwuje mnie ten skomplikowany zbiorniczek z płynem...

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Nie ma tam nic skomplikowanego. Wyjmujesz, wymieniasz wszystkie przewody gumowe połączeniowe I masz sucho. Zdejmij sitko I obserwuj poziom oleju.

    Wypycha Ci olej spod dekla, bo dolewasz na maksa pod sitko, kiedy gruszka jest naładowana na maksa. Potem wystarczy, żę ją wypompujesz I nadmiar wylewa się górą.
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Vip Vip Awatar epul
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    1,032
    BMW
    e32 740i 93'
    Skąd
    Gliwice
    Blog
    14
    Czy taka kula też jest w 740 ?

    Jak German to Anna.

  6. #6
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez epul Zobacz posta
    Czy taka kula też jest w 740 ?
    Nie, tutaj masz klasyczne wspomaganie podciśnieniowe I to na podwójnym serwie:)
    pozdrawiam Bartek

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    19
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    Gósk/Toruń
    Dzięki za wyjaśnienie tego tematu;)
    A jeżeli chodzi o stan oleju wspomagania to po długim odstaniu samochodu poziom w zbiorniczku powinien być na jakiejś określonej wysokości (coś w jak na bagnecie oleju silnikowego)? Kilkukrotnie to sprawdzałem i zawsze było inaczej.

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zakładając, że układ jest sprawny i szczelny wysokość oleju wspomagania może się różnić z dwóch powodów:

    - jeżeli jest NIVO to ilość oleju w tylnych amortyzatorach i gruszkach zależy od wagi tyłu, która może się różnić, ilość paliwa oraz waga ładunku w bagażniku

    - akumulator ciśnienia jest ładowany jeżeli ciśnienie mierzone przez regulator na kielichu poniżej jakiegoś zadanego ciśnienia. Jest to napisane w Bentleyu, ale nie będę teraz szperał. Zakres ciśnienia jakim jest nabita gruszka jest dość duże, a zmienia się ono wraz z oddawaniem oleju podczas hamowania. Gruszka pracuje cały czas, jak jest włączony silnik, ale...w przedlifcie M70 i M30 każdym daje w pierwszej mierze ciśnienie do wspomagania hamulców, systematycznie doładowywana ciśnieniem, jeżeli jest za niskie. Dlatego jak zupełnie padnie to jest twardy pedał i przez chwilę ciężko wcisnąć hamulec. Potem regulator uruchamia doładowywanie i hamujemy już z ciśnieniem z pompy. W polifcie M70 poprawili to i gruszka jest zwykłym zbiornikiem przeponowym na zasilaniu serwa. Tutaj działa jako rezerwuar pracy ciągłej, który stabilizuje ciśnienie jakie daje nam pompa. Nie dobija się od czasu do czasu. To powoduje, że jeżeli się uszkodzi, to podczas pracy silnika nie ma zwłoki z twardym pedałem. Drugi typ gruszki wszedł w 1/91 i był stosowany tylko w M70. W tym czasie w M30 było już tylko pomaganie podciśnieniowe. Dla ciekawości dodam, że wspomaganie hydrauliczne było również we wszystkich e24 i e23 oraz większości e28, tam gdzie było włożone M30 lub S38. Dodatkowo gruszka od M30 pasuje do przedliftu M70, ale trzeba dorobić mocowania. Zatem można kupić FEBI od M30 i włożyć do M70, ale tylko do 12/90.

    Oczywiście w obu przypadkach podczas wyłączonego silnika z uszkodzoną gruszką, pedał hamulca jest twardy natychmiast.

    Poziom oleju w zbiorniku jest uzależniony w danym momencie od ciśnienie w gruszce, a co za tym idzie ile ona już oddała oleju do zbiornika. Dlatego napisałem koledze Moloko, żeby sprawdzał poziom przy maksymalnym wypompowaniu, bo jak nalejemy do pełna przy maksymalnie nabitej, to po wypompowaniu olej ulewa się górą. Całość gruszki to jakaś 1/4 całego dużego zbiornika jaki jest w układach z NIVO.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-05-2015 o 21:05
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    258
    BMW
    e32 735iA 87r
    Skąd
    Poznań
    przepraszam, że się wtrącę, tak informacyjnie w sprawie gruszki, otóż dzwoniłem do gościa w poznaniu co nabija kule zawieszenia pneumatycznego, powiedziała mi, ze jest na etapie dorobienia jakiegoś ustrojstwa, który umożliwi wtłoczenie azotu do kuli a koszt nabicia będzie w granicach 15-20zl, przypomnę mu się za jakiś czas, jeśli będę coś wiedział to się podzielę na forum, pozdrawiam Piotrek

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Piciu Zobacz posta
    przepraszam, że się wtrącę, tak informacyjnie w sprawie gruszki, otóż dzwoniłem do gościa w poznaniu co nabija kule zawieszenia pneumatycznego, powiedziała mi, ze jest na etapie dorobienia jakiegoś ustrojstwa, który umożliwi wtłoczenie azotu do kuli a koszt nabicia będzie w granicach 15-20zl, przypomnę mu się za jakiś czas, jeśli będę coś wiedział to się podzielę na forum, pozdrawiam Piotrek
    Jest to popularne, wystarczy, że się zgłosisz do firmy, która regeneruje gruszki do Citroenów. Do wyboru do koloru w googlu. O ile w zawiasie bym to zrobił to w układzie wspomagania hamulców wolałbym nie ryzykować. Dochodzi jeszcze problem zużycia membrany, która w większym stopniu przepuszcza gaz. Pomijam przypadki, kiedy membrana jest uszkodzona ze starości.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 15-05-2015 o 19:38
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. zasada działania tylnej rolety E32
    Przez Perkozj w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-02-2017, 23:22
  2. Zasada działania wentylatora od klimy
    Przez SkeYT w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-12-2014, 22:37
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 19:35
  4. [silnik] Elektrozawory vanos e65 zasada działania.
    Przez dudus0210 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 13:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •