Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Podświetlenie elek. szyb...

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW

    Post Podświetlenie elek. szyb...

    Witam serdecznie forumowiczów,

    Mam problem z podświetleniem elek. szyb które ni cholery nie chce zgasnąć po zamknięciu auta.

    BMW e32 3.0 90r

    Wyczytałem gdzieś że problemem może być microswith w drzwiach ale wymieniłem go (stary okazał się sprawny) i dalej to samo. Zresztą czy zamykam z drzwi kierowcy czy pasażera jest to samo.

    Ogółem szyby działają itd ale.. wyłączę zapłon i po jakimś czasie szyby są już nie aktywne ale podświetlenie wciąż działa, czy zamknę auto czy nie... wystarczy dzień i aku rozładowany. Pomocy...

    Doszedłem w końcu który przekaźnik pod kanapą za to odpowiada ale co z tego. Jeśli go wypnę podświetlenie znika ale nie działa centralny. Dziwne jest to, że pomimo wyłączonego zapłonu i zamknięcia auta tam wciąż jest napięcie... Można by się bawić w odłączenie lampek podświetlenia ale kurde... no i co z tego jak przekaźnik wciąż będzie brał prąd.


    Ktoś to przerabiał?

  2. #2
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,661
    BMW
    e2431gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Rozbierałeś ten przekaźnik? Zakładam, że ten, o którym piszesz to RM.
    Prawdopodobnie jeden z kondensatorów na płytce przekaźnika umarł i nie ma możliwości rozładowania go w czasie = wygaszenia podświetlenia przycisków szyb po upływie określonego czasu.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW
    Tak tak rozbierałem go, nawet przekładałem z innym identycznym i nic z tego. Nie ma w nim kondensatora tylko sam przekaźnik. Poza tym musi być na miejscu bo inaczej nie działa centralny itd czyli pewnie cały moduł komfortu. Trop z kondensatorem może być dobry tylko pytanie gdzie? Moduł przekaźników? Moduł komfortu? Ten wygląda jak nówka i zabezpieczony na wieki heh.

    P.S. zmierzyłem pobór prądu po zamknięci i wynosi 0.15A przy zapalonych lampkach ele. szyb bez nich ok 0.08 co i tak chyba jest zbyt dużym wynikiem.

    Jakieś pomysły?

  4. #4
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,661
    BMW
    e2431gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    .08A nie ma tragedii. 0.15A już gorzej. Popatrzę w schematy i znajdziemy winnego.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW
    Dzięki mistrzu :) czyli póki co odłączę podświetlenie przełączników, dobre i takie rozwiązanie.

    Swoją drogą sprawdziłem zarówno moduł komfortu jak i moduł Relay. W jednym kondensatory są idealne a w drugim ich w ogóle nie ma. Próbowałem też podmieniać moduł komfortu od e34 ale niestety był trochę inny i z nim nic nie działa.

  6. #6
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,661
    BMW
    e2431gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Zasilanie podświetlenia przełączników szyb wychodzi z pinu 5 z GM i wchodzi na pin 4 centralnego przełącznika szyb.
    W przełączniku jest rezystor, który również proponowałbym sprawdzić.
    Kondensatory mogą wyglądać ok, ale mogą również stracić pojemność, a tym samym swoją funkcjonalność.

    Chociaż po dłuższym namyśle i przejrzeniu schematów, mam wątpliwości, że wygaszenie podświetlenia przycisków jest realizowane w e32 przez kondensator.
    GM odcina chyba prąd po upływie określonego czasu i to wszystko.
    Druga rzecz to w momencie kiedy nawet realizowane było by to przez kondensator to przy stracie pojemności nie podświetlało by przycisków wcale.
    Mam nadzieję, że nie zamotałem za bardzo.

    U Ciebie proponowałbym również wyjąć centralne przyciski szyb i zobaczyć czy jakieś przewody nie stykają się ze sobą. Być może przyczyną jest ordynarne zwarcie.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW
    Witam ponownie,

    Póki co odłączyłem ten właśnie rezystor w przełącznikach szyb i nie ma podświetlenia, aku nie pada po 1 dniu no ale... samego rezystora nie sprawdzałem ale nie wygląda na uszkodzony. Tak czy siak wezmę miernik i sprawdzę może akurat jest padnięty. Kable tam sprawdzałem i zwarcia nie wdziałem, co mogłoby się np objawić tym że któraś szyby chciała by się wiecznie zamykać, otwierać.

    Wychodzi na to że jeśli rezystor jest ok a zwarcia brak to zostaje wymiana modułu komfortu... no chyba że jeszcze jakieś inne pomysły?

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW
    Kurczę...

    Rozebrałem te przełączniki i.. rezystor jest ok ma ok 60ohm, jest tam też dioda zabezpieczająca która również jest sprawna. Zwarć na przewodach czy też włącznikach brak. Wychodzi na to że moduł jest padaka... no chyba że jeszcze coś przeoczyłem.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,308
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    a masz moduł na podmianę?

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    42
    BMW
    e32 730i
    Skąd
    Krosno/KW
    Mam z e34 ale jest nieco inny i na nim kompletnie nie działa nic... Musiałbym kupić bo na okolicznych szrotach nawet takiego auta nie ma...

Podobne wątki

  1. Elek.fotele do e34
    Przez alkoholic w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 19:16
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-11-2010, 14:03
  3. Nie gaśnie podświetlenie sterowania el. szyb
    Przez Przemo e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 20:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •