Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 62

Wątek: 728iA - regeneracja VANOS M52TU - blokada rozrządu

  1. #51
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2012
    Posty
    7
    BMW
    325i T
    Skąd
    Zduńska Wola
    Witam. Panie orzel_man jeśli dzwoniłeś do tego pana z aukcji to rozmawiałeś ze mną. Zachowanie Twojego silnika wskazuje na nieszczelności w vanosie. Być może minimalne nieszczelności w dolocie pogłębiają ten efekt ale u Ciebie jest on w fazie rozwojowej. Skrajnie nieszczelne vanosy powodują nawet gaśnięcie silnika. Można z tym jeździć ale problem prawdopodobnie będzie się pogłębiał. Z Twoich wypowiedzi wnioskuję że jeździłeś wcześniej dieslem albo turbodieslem więc masz wzwyczaju nie kręcić wysoko silnika. Vanos został wprowadzony po to aby zwiększyć elastyczność silnika czyli przenieść relatywnie wysoki moment obrotowy w niższe partie obrotów. Jeśli przy niesprawnym vanosie korzystasz z tych obrotów najczęsciej to właśnie dlatego pali więcej bo fazy rozrządu w danym momencie nie są dopasowane do obciążenia i reszty warunków.

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Witam Panie Elmo ;)
    Domyśliłem się ...
    dzisiaj wpadła nowa odma i komplet przewodów... spadki minimalnie się zmniejszyły ale obroty cały czas falują na etapie nabierania temperatury.
    Tak jak rozmawialiśmy, będę dzwonił w przyszłym tygodniu co i jak będziemy rozmawiać ;)
    Tymczasem....
    przewody i odma nie były tragiczne... ale to co w miarce zobaczyłem... mama mia;)
    prześwit ok 50% został, reszta to...kupa delikatnie mówiąc....


    przy okazji czyszczenie zaworu DIS i silniczka krokowego - był lekki nagar, ale bez tragedii.
    Po złożeniu autko odpaliło ;)
    na razie wszystko git.
    oby tak zostało.

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    No i super, że ogarnąłeś miarkę, bo większość wymienia odmę i przewody i myśli, że ma wszystko zrobione jak trzeba :D

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    BTW, masz ładny dywan teraz ;).
    heh a tak serio to dobrze że ogarniasz to w ten sposób, co prawda ja nie miałem takiego bajzlu w miarce, ale to co miałeś teraz to jest efekt stosowania kiepskich olejów, które w efekcie przepracowania pozostawiają nagar w ogólnym układzie olejowym co wpływa na szybsze zużycie silnika.

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Ogólnie jeśli chodzi o kompa to po trasie 200km
    Spalanie spadło o ok 1l na 100. Wiec na pewno jakiś wpływ to miało.Auto jakby bardziej "zwiewne" nie wiem
    Moze to placebo.
    Mam nadziej ze po ogarnięciu tematu vanosa bedzie jeszcze lepiej.
    To nie dywan ;). Spokojnie. Ręczniczek w garażu rozloZylem. Zeby wiedzieć czy wszystkie elementy wróciły.
    Na miejsce 
    Ostatnio edytowane przez orzel_man ; 11-05-2015 o 06:58

  6. #56
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    no dobra...
    vanos po regeneracji...
    wrócił do mnie w takim stanie



    dzisiaj odebrałem auto.
    Co zauważyłem:
    - brak falowania obrotów przy nagrzewaniu silnika - to fakt, silnik równiutko pracuje, obroty nie falują jak na razie, jedyne skoki to +- 10 rpm....
    - auto bardziej żwawe z dołu - szybciej reaguje na pedał gazu, nie ma jakby opóźnienia, delikatne dotknięcie i fura ciągnie
    - mniejsze spalanie - na razie ciężko ocenić, ale patrząc na wskazówkę ekonomizera, podczas jazdy po mieście przy niskich obrotach <2500 wskazuje o ok 2l/100 mniej... więc miej więcej tyle ile
    powinno być.

    Ciekawa sprawa, dzisiaj zrobiłem ok 50 km, z początku jakby nie było większej różnicy, ale z upływem km jakby komp się adaptowł... czy coś.
    po odpaleniu po południu już jakby inaczej...
    nie wiem może tylko złudzenie.

    Ogólnie autko fajnie śmiga, a na rozgrzanym to silnik w ogóle baaardzo cichutko pracuje...extra.
    oby tak dalej.
    regenerację vanosa... cóż polecam, jak na razie same plusy.
    zobaczymy jak dalej będzie...
    Ostatnio edytowane przez orzel_man ; 19-05-2015 o 08:35

  7. #57
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    No i gitara :) udało uratować się kolejną 7er :) Vanos to jednak kluczowa rzecz dla silnika. Jak widzę po za regeneracją same zalety. oby tak dalej.

  8. #58
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Tak jest... z dnia na dzień banan na gębie coraz większy;) autko fanie śmiga i cieszy... już zapomniałem o tym że tydzień stała na warsztacie i czekała na lepsze dni ;)

    To przy okazji pytanko do użytkowników M52TU/ M54 -
    nagrałem film, nie pamiętam już jak było przed wymianą uszczelek w kolektorze ssącym.
    ale podczas pracy, słyszę takie syczenie z okolic kolektora. nie wiem czy poprostu po wyczyszczeniu wszystkiego ma teraz lepszy przelot i poprostu słychać jak powietrze idzie (nie pamiętam jak było przed wymianą)
    Moglibyście posłuchać swoich silników... czy wydają podobny dźwięk podczas pracy ?
    Wcześniej miałem diesle więc klekot zagłuszał ruchy powietrza ;) a teraz to wszystko słychać.

    Ostatnio edytowane przez orzel_man ; 18-05-2015 o 07:44

  9. #59
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez orzel_man Zobacz posta
    Tak jest... z dnia na dzień banan na gębie coraz większy;) autko fanie śmiga i cieszy... już zapomniałem o tym że tydzień stała na warsztacie i czekała na lepsze dni ;)

    To przy okazji pytanko do użytkowników M52TU/ M54 -
    nagrałem film, nie pamiętam już jak było przed wymianą uszczelek w kolektorze ssącym.
    ale podczas pracy, słyszę takie syczenie z okolic kolektora. nie wiem czy poprostu po wyczyszczeniu wszystkiego ma teraz lepszy przelot i poprostu słychać jak powietrze idzie (nie pamiętam jak było przed wymianą)
    Moglibyście posłuchać swoich silników... czy wydają podobny dźwięk podczas pracy ?
    Wcześniej miałem diesle więc klekot zagłuszał ruchy powietrza ;) a teraz to wszystko słychać.

    Moje M52TU jest szczelne jak nie wiem, a też słychać wyraźnie ruchy powietrza. Jest dobrze, nie przejmuj się.

  10. #60
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Dzieki za info.
    Jak słucham na necie m52 czy M54 to jest podobnie.
    Wiec chyba tak ma byc.
    Wczoraj jeszcze na plaka sprawdzałem i nic sie nie działo.
    Mam nadzieje ze teraz spokojnie bede mógł wziąć sie za
    Poprawki blacharskie i eliminacje świstu w głośnikach.
    Ale to juz pierdołki.

Podobne wątki

  1. Blokada wałków rozrządu M60
    Przez bikerps w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-05-2020, 12:45
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-11-2014, 09:40
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 21:57
  4. [silnik] Blokada do rozrządu kompletna motor M62TU35
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-08-2011, 14:43
  5. [mechanika] Ustawienie rozrządu M62 Vanos
    Przez michael444 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2008, 00:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •