Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 62

Wątek: 728iA - regeneracja VANOS M52TU - blokada rozrządu

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    No i dobra.
    NIe ma co już się rozpisywać. trzeba skarpetę rozpruć i szykować kasę...
    zrobię odmę i vanosa się zregeneruje....
    zrobie i będzie spokój mam nadzieję... te nasze królewny to trzeba rozpieszczać żeby się odwdzięczyły.... ale mają w sobie "to coś"... ;)
    dam znać jak wrażenia po zabiegu.
    Pozdrawiam i dzięki za komentarze.

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Podpiąłem INPE.
    zrobiłem shota z Vanosów.
    nie do końca wiem jak to interpretować,,, czy na postoju można coś zmierzyć przy Vanosach.

    Nie chciałbym dyskusji na temat spalania zaczynać, ale autko sporo bierze... latam bardzo spokojnie i coś koło 17-18 l na mieście.
    na benzynie, auto gazu nie widziało...
    chyba sporo wg mnie... spodziewałem się koło 15l/100km
    Na trasie przy 120-130 11 szło...

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    Mam jeszcze jedną uwagę co do odmy, jestem właśnie po kompleksowej rozbiórce silnika i możesz się zdziwić, bo jeżeli odme masz w słabym stanie i węże są przypchany tą mazią to koniecznie wyjmij rurkę bagnetu i sprawdź jej drożność.

    U mnie odma była mocno brudna, węże przypchane na niemal 70% ale bagnet dopiero po płukaniu chemią, dłubaniu drutem i pchaniu ciśnieniem powietrza się odetkał...
    Zwróć też uwagę na to, że bagnet ma 3 wyloty ale środkowym gdzie wchodzi odma olej powinien ściekać tylko na dół, gdzie masz podwójny otwór, dlatego dużo tam zakamarków i miejsc podatnych na zatkanie.

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    w czwartek mam zamiar zwalić kolektor ssący i wymienić odmę + wszystkie przewody.
    Czy obejdzie się bez podnośnika ?
    można to zrobić od góry?
    W pewnym sprawdzonym sklepie, powiedzieli że odmy FEBI lub SWAG mogą spokojnie być stawiane na równi z ori... zamówiłem zamiennik, mam nadzieje, że będzie ok.
    Co do przewodów, poleca się jednak ori... cholernie drogie, ale mam nadzieję że przy moich przebiegach starczy na kilka lat...

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    No pali zbyt dużo, Moja pali góra 12,6l/100 km na kołach 245/45 R18 po wawie. Bodajże ostatni parametr to odchylenie kąta regulacji dowiedziałem się kiedyś od swoich magików że 3 stopnie odchyłki na plus to maksimum a 4 to już masakra a masz już powyżej 5, więc...
    Te 17l/100 km to może powodować sonda lambda niedrożności w układzie dolotowym. Węże do odmy bierz tylko ORI inne są do du** odma też ori, tak polecam, kiedyś miałem meyle ale nie szło dopasować ori rurek do niej.....
    Tak czy siak musisz zdjąć dekielek i zajrzeć w vanosy.

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    Jeżeli chodzi o przewody to ja gumowe brałem ori, ale plastik już w zamienniku, w końcu to tylko rurka, nie ma filozofii.

    Co do wymiany to nie podpowiem, bo ja mam przedlift i u mnie system jest nieco prostszy, niemniej bez większego kłopotu wyjąłem ją bez demontażu kolektora a jedynie wyjąłem filtr powietrza i rozpiąłem przepływomierz.

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Węże zamówiłem ori odma FEBI /swag. Zobaczymy czy bedzie poprawa. Pózniej vanos jak bedzie trzeba.
    Dzieki.

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Cholera, dzisiaj zaczęłem ją trochę bardziej deptać...i auto pali mniej...
    chyba muszę nauczyć się jeździć benzyniakiem...
    może nie będzie trzeba tych vanosów dotykać... jeśli obroty przestaną falować po wymianie odmy, węży i uszczelek kolektora ssącego to zostawię je w spokoju,

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Mat88 Zobacz posta
    Moja pali góra 12,6l/100 km na kołach 245/45 R18 po wawie
    Chyba masz przestawiony mnożnik na kompie (można bodajże o 20%), albo jeździsz na rakjet fjuel :D
    Już większej bzdury co do spalania E38 nie czytałem...
    Jeśli mówimy o jeździe tylko po mieście, to 14-15 MUSI wziąć. Przy w miarę delikatnej jeździe. A te 17l u kolegi jest jak najbardziej realne i nic w tym dziwnego nie widzę. Automat + niedoświadczona noga do tego auta - to te 17 l i tak jest dobrym wynikiem :)
    Z ciekawości aż zajrzałem - katalogowo 728iA pali w mieście 16,5L, a 728i 14,5L :) Czyli wszystko by się zgadzało zarówno u mnie, jak i u kolegi :)

    orzel_man a sprawdzałeś zawór disa, szczelność układu dolotowego i czyściłeś silniczek krokowy?? Nie masz świstu spod maski? Łatwo to wywołać, otwórz machę, podgazowywuj do mniej więcej 1300-1500 obr/min i jak zacznie spadać z obrotów to minimalnie przygazuj, tak żeby cały czas go wachlować 800-1500 obr/min, i w momencie jak naciskasz gaz powinien być słyszalny charakterystyczny krótki ostry świst jeśli masz jakąś nieszczelność dolotu. Przerabialiśmy to ostatnio u kumpla w 328i, znalazła się malutka dziurka w dolocie, a objawy miał podobne do Twoich.
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 07-05-2015 o 04:24
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez BsijZabsij Zobacz posta
    Chyba masz przestawiony mnożnik na kompie (można bodajże o 20%), albo jeździsz na rakjet fjuel :D
    Już większej bzdury co do spalania E38 nie czytałem...
    Jeśli mówimy o jeździe tylko po mieście, to 14-15 MUSI wziąć. Przy w miarę delikatnej jeździe. A te 17l u kolegi jest jak najbardziej realne i nic w tym dziwnego nie widzę. Automat + niedoświadczona noga do tego auta - to te 17 l i tak jest dobrym wynikiem :)
    Z ciekawości aż zajrzałem - katalogowo 728iA pali w mieście 16,5L, a 728i 14,5L :) Czyli wszystko by się zgadzało zarówno u mnie, jak i u kolegi :)

    orzel_man a sprawdzałeś zawór disa, szczelność układu dolotowego i czyściłeś silniczek krokowy?? Nie masz świstu spod maski? Łatwo to wywołać, otwórz machę, podgazowywuj do mniej więcej 1300-1500 obr/min i jak zacznie spadać z obrotów to minimalnie przygazuj, tak żeby cały czas go wachlować 800-1500 obr/min, i w momencie jak naciskasz gaz powinien być słyszalny charakterystyczny krótki ostry świst jeśli masz jakąś nieszczelność dolotu. Przerabialiśmy to ostatnio u kumpla w 328i, znalazła się malutka dziurka w dolocie, a objawy miał podobne do Twoich.
    nic nie mam poprzestawiane ;) tyle pali i już :> 17l palił jak miałem lambdy do wymiany
    15 litrów palił mi na poprzednim silniku i kiepskim paliwie.
    Ostatnio edytowane przez Mat88 ; 07-05-2015 o 08:08

Podobne wątki

  1. Blokada wałków rozrządu M60
    Przez bikerps w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-05-2020, 12:45
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-11-2014, 09:40
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 21:57
  4. [silnik] Blokada do rozrządu kompletna motor M62TU35
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-08-2011, 14:43
  5. [mechanika] Ustawienie rozrządu M62 Vanos
    Przez michael444 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2008, 00:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •