Witam. Panie orzel_man jeśli dzwoniłeś do tego pana z aukcji to rozmawiałeś ze mną. Zachowanie Twojego silnika wskazuje na nieszczelności w vanosie. Być może minimalne nieszczelności w dolocie pogłębiają ten efekt ale u Ciebie jest on w fazie rozwojowej. Skrajnie nieszczelne vanosy powodują nawet gaśnięcie silnika. Można z tym jeździć ale problem prawdopodobnie będzie się pogłębiał. Z Twoich wypowiedzi wnioskuję że jeździłeś wcześniej dieslem albo turbodieslem więc masz wzwyczaju nie kręcić wysoko silnika. Vanos został wprowadzony po to aby zwiększyć elastyczność silnika czyli przenieść relatywnie wysoki moment obrotowy w niższe partie obrotów. Jeśli przy niesprawnym vanosie korzystasz z tych obrotów najczęsciej to właśnie dlatego pali więcej bo fazy rozrządu w danym momencie nie są dopasowane do obciążenia i reszty warunków.