Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 62

Wątek: 728iA - regeneracja VANOS M52TU - blokada rozrządu

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Dzisiaj mam zamiar zdjąć kolektor ssący i przygotować wszystko do wymiany odmy i węży - dojadą dopiero jutro.
    Mam komplet uszczelek pod kolektor, więc będą wymienione od razu na nowe - Reinz.
    Jak już jesteśmy przy tym temacie - macie gdzieś ciekawy manual dotyczący demontażu kolektora ss w M52TU - totalnym laikiem nie jestem, ale mogą być "myki", a po co wyważać otwarte już drzwi.
    Przez ostatnie 2 tygodnie jeździłem naprawdę delikatnie... prawie jak emeryt można powiedzieć, i naprawdę komp pokazywał wyższe spalanie niż jak jeżdżę "normalnie" bez szaleństw ale auto trochę wyżej kręcone, nie jak diesel ;)
    Wg mnie autko naprawdę pali sporo jak na styl jazdy przez ostatnie tygodnie, ale jest kilka rzeczy do zrobienia jeszcze żeby go całkowicie uzdrowić.
    Jeżdżę na paliwie z lotosa.

    CO to jest zawór DISa?

    Co do świstu to ciężko powiedzieć, bo alternator i rolka trochę hałasują, też będą wymieniane/regenerowane.
    Co do stanu silnika to też sporo się okaże po zdjęciu pokrywy...
    ale to dopiero w przyszłym tygodniu.

    NIestety nie wszystko złoto co się świeci... myślałem że będę miał mniej wydatków kupując "zadbane" auto...
    ale potwierdza się opinia którą czytałem na forum jakiś czas temu, są dwie kategorie, jedni dbają o wygląd zewnętrzny, konserwację lakieru, wnętrze itd... takie auto nabyłem, inni pakują duże pieniądze w mechanikę, części i sprawność...taki ja jestem
    a niewiele jest osób takich które muszą mieć WSZYSTKO na tip top...Mam nadzieję że jak zrobię mechanikę "po swojemu" to będę miał spokój na jakiś czas i będzie fajne autko zadbane mechanicznie i wizualne...
    Ostatnio edytowane przez orzel_man ; 07-05-2015 o 08:30

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Zawór disa to taki śmieszny zawór plastikowy (w zasadzie nie zawór a klapka ;) ) schowany w kolektor ssący (Małe sześcienne czarne pudełeczko nad dolotem powierza), ma za zadanie skracać dolot przy odpowiedniej ilości obrotów - sterować podciśnieniem itp. M52 ma to do siebie że jak jest wszystko na tip top to jak jest ciepły to sobie szumi cichutko a zrywa się lekki ryk jak dodasz gazu ;-). Ja mam tak że zawsze na początek robię mechanikę a potem estetyke co widać teraz, mnóstwo pieniędzy poszło na nowy silnik remonty skrzyni,osprzęt silnika kompresor klimy filtry klapki, visko lambdy wtryski cewki czujniki i milion innych rzeczy (WSZYSTKO ORYGINALNE i większość zamontowałem sam), zawieszenia i dopiero po dwóch latach ogarniam lakier a w sobotę nową szybę bo niestety nie wygląda zachęcająco (jest porysowana i ma dużo odprysków od czasu kupna). Na sam koniec pójdzie renowacja skóry w środku. Ostatnio zrobiłem sobie przyjemność i zamontowałem felgi od E65 styling 94 i wygląda to obłędnie.

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    381
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko
    Cytat Zamieszczone przez orzel_man Zobacz posta
    NIestety nie wszystko złoto co się świeci... myślałem że będę miał mniej wydatków kupując "zadbane" auto...
    ale potwierdza się opinia którą czytałem na forum jakiś czas temu, są dwie kategorie, jedni dbają o wygląd zewnętrzny, konserwację lakieru, wnętrze itd... takie auto nabyłem, inni pakują duże pieniądze w mechanikę, części i sprawność...taki ja jestem
    a niewiele jest osób takich które muszą mieć WSZYSTKO na tip top...Mam nadzieję że jak zrobię mechanikę "po swojemu" to będę miał spokój na jakiś czas i będzie fajne autko zadbane mechanicznie i wizualne...
    A tata mówił nie kupuj tego a w szczególności nie w Polsce. Teraz nakalasz posty jeden za drugim, w tym tempie to będziesz wodzirejem 7er w rekordowym tempie.
    Chla jak smok(około 2 litry za dużo) i w ogóle nie jedzie :). Czekam cierpliwie kiedy napiszesz, że chodzi jak zegarek powodzenia.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Tata nie... ale kolega co jeździ do niemiec mówił..."czekaj polata się... poszuka... będzie ladna 7er..."
    Mój temperament jednak wziął górę dokładając do tego fakt że poprzednia 5er ładnie się sprzedała...mam to co mam...
    autko doprowadzę do ładu... i będę wiedział przynajmniej co jest w środku....
    a tymczasem działamy...

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    powodzenia, nie masz dużo do ogarnięcia ;) ja miałem więcej i powoli zbliżam się do swojego ideału którego chcę sobie zostawić na wiele lat, niestety takich samochodów które są naprawialne i cieszą oko już robi się coraz mniej.

  6. #46
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury

    Post

    Cytat Zamieszczone przez orzel_man Zobacz posta
    Tata nie... ale kolega co jeździ do niemiec mówił..."czekaj polata się... poszuka... będzie ladna 7er..."
    Mój temperament jednak wziął górę dokładając do tego fakt że poprzednia 5er ładnie się sprzedała...mam to co mam...
    autko doprowadzę do ładu... i będę wiedział przynajmniej co jest w środku....
    a tymczasem działamy...
    To na to wychodzi że taniej by Cię naprawa mojej siódemki wyszła niż tej co kupiłeś gdybyśmy się zamienili za tego Twojego touringa (swoją drogą wyglądał super - mechanicznie też taki był?) ;D Bo ja strzelałem w 3.000 na doprowadzenie mojej do możliwego stanu a tu widzę że się zdecydowanie nie wyrobisz z pakietem startowym w tej kwocie :)
    Spoko, ja też jak kupowałem to było wszystko super... Ale zaraz wyszło jedno drugie trzecie dziesiąte i już z 2/3 wartości auta w nie wpakowałem a jeszcze sporo mnie czeka :) Taki ich urok. E38 to już staruszki... Ale mają w sobie to coś, za co się przymruża oko na wtapianie więcej kasy w auto niż na żonę :P Wreszcie też się muszę za to auto kiedyś wziąć tyle że ciągle nie ma czasu... Ale jedno mu trzeba skurczybykowi przyznać - nigdy mi w trasie nie nawalił tak żeby się nie dało jechać a zawsze jak coś się grubszego spieprzyło to pod samym domem - mimo że pół europy i polskę wzdłuż i wszerz nim zjeździłem...
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 07-05-2015 o 20:34
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    Bez narzekania proszę, trafić można wszystko i szóstkę w totka i zajechane e38. Ja też niedawno wymieniłem odmę, i kilka rzeczy "przy okazji"... w weekend wkładam silnik z powrotem :D

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    właśnie wróciłem z garażu od kuzyna... chyba nigdy nie zrozumiem... do końca swoich dni dlaczego inżynierowie BMW umieścili odmę właśnie w tym miejscu w M52TU...
    ....
    masakra... droga przez mękę wg mnie...ale kolektor zwalony... jutro będą węże i składanie wszystkiego... 3h roboty żeby go zdjąć i sporo kręcenia...
    a wspornik trzymający go od spodu... ze śrubami torx po stronie silnika... żart...
    trzeba było wspornik odkręcić... nie mam pojęcia jak można dostać się do tego miejsca...sporo elektryki, ale przewody na wymiar więc powinno być ok.
    odma tragiczna nie była... ale szału też nie robiła... trochę takiej jakby rdzy z mazią miała...była wymieniana... w 2007(przynajmniej taka data na niej jest)


    węże twarde. przy gazowaniu było słychać taki jakby świst...zasysanie w garażu dobrze słychać.
    jutro czyszczenie kolektora, na ile się da, nowe uszczelki i instalacja
    jeszcze kilka fotek z prac ;)






    Czy mam się spodziewać jakiegoś telepania, dziwnej pracy silnika albo coś takiego po złożeniu wszystkiego ?
    żebym zawału nie dostał...


    Co do mojej byłej...cóż mogę powiedzieć,....klient się nawet nie targował....
    autko było na tip top... mechanicznie...ale to przeszłość i właścicielowi szerokości życzę.

    ale 7er... to jest to... czego chciałem... uzdrowiona zostanie ze mną na długo... chociaż niektórzy twierdzą że "to nie jedzie" ;);)

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    mam podobne podejście ;) Jeżeli wszystko poskładasz do kupy i nie pominiesz czegoś to będzie dobrze ale stwardniałe uszczelki gdzieś mogą przepuszczać, no nie da się wróżyć z fusów.

    W każdym razie powodzenia.

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Uszczelki bedą nowe

Podobne wątki

  1. Blokada wałków rozrządu M60
    Przez bikerps w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-05-2020, 12:45
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-11-2014, 09:40
  3. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2012, 21:57
  4. [silnik] Blokada do rozrządu kompletna motor M62TU35
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-08-2011, 14:43
  5. [mechanika] Ustawienie rozrządu M62 Vanos
    Przez michael444 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2008, 00:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •