Awaria elektrozaworu EDS3 w ASB

Wątek: Awaria elektrozaworu EDS3 w ASB

  1. edibmw7 powiedział/a:

    Post Awaria elektrozaworu EDS3 w ASB

    Od jakiegos czasu przesladuje mnie blad automatycznej skrzyni biegów i skrzynia wchodzi w program awaryjny, jezdzi tylko na 3cim biegu i przygasa info o zmianie biegów na zegarach. Bład to Pressure controler EDS3. Przegladajac realoem jest to chyba elektrozawór (oznaczony na ponizszym foto).





    1.Czy dobrze patrze czy jest to w realoem czesc nr 1 na schemacie?
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=15&lang=pl

    2.Nie chce zamowic zle,poza tym chcialbym sie dowiedziec czy wymienic tylko ten elektrozawór czy trzeba kupic komplet wszystkich?

    3.Chce dzisiaj spuscic olej ze skrzyni i poczyscic wszystkie wtyczki w srodku skrzyni. Czy te elektrozawory mozna wyciagnac i jakos zdiagnozowac czy nie jest zabrudzony lub moze jakos sprawdzic czy działa?no i jak je wyjac czy sa wykrecalne czy jakis inny sposob na ich demontaz?


    EDIT:
    sprawdzilem solenoidy podlaczajac pod napiecie wszystkie działaja :| wyczyscilem preparatem wtyczki, sprawdzilem opornosc na solenoidach a jutro jak znajde chwile sprawdze czy jest obieg zamkniety miedzy wtyczką z pinami na zewnatrz skrzyni do wtyczek podlaczajacych solenoidy w skrzyni. Olej wypłynął ładny gesty (nie wodny jak kiedys) skrzynia czysciutka ładna, w misce na magnesach czarny mułek, widocznych metalowych opiłków brak.

    miska i mułek na magnesach:




    Solenoidy z odlaczonymi wtyczkami (błąd miałem na brązowym 3ci od prawej czyli od pasazera)















    Solenoidy zdjete, na poczatku wyciagnalem brazowe pozniej poleciała reszta, wyczyszczone,sprawdzone pod napięciem.





    Ostatnio edytowane przez edibmw7 ; 08-04-2015 o 21:30
     
  2. edibmw7 powiedział/a:
    blad powrocil, cewki zamienione miejscami a blad dalej w tym samym miejscu EDS3 pressure controller,
    https://www.youtube.com/watch?v=FX1I4kR4JMA
     
  3. wichura powiedział/a:
    jeśli po zmianie selenoidów miejscami błąd powraca w tym samym miejscu, obstawiał bym ułamany przewód od danego elektrozaworu, lub luzy na złączce / korozję na złączce. Szczególnie, jeśli jest to błąd nie pojawiający się za każdym razem lub natychmiast po resecie błędów. czyli do sprawdzeni bym obleciał miernikiem całą instalację aż do komputera ASB, i wyczyścił wszystkie styki, sprawdzając czy na przewodach nie ma zgrubień czy innych objawów naderwanego przewodu.
    wiem, że prawdopodobnie niczego nowego nie wniosłem, ale sam się wiele razy złapałem na zignorowaniu najbardziej oczywistych powodów.
     
  4. edibmw7 powiedział/a:
    hmm wtyczki czysciutkie lecz wyczuscilem dodatkowo, sprawdzalem miernikiem tylko polaczenie miedzy ta okragla wtyczka na zewnatrz skrzyni a wtyczkami idacymi do solenoido/cewek. Tak mysle moze powinienem sprawdzic jeszcze polaczenie od wtyczki (okraglej) na zewnatrz skrzyni w odwrotna strone czyli w gore tylko nie wiem gdzie ta wiazka tam zasuwa czy do galki z biegami czy gdzies w silnik.

    A czy to normalne jak na filmiku wyzej ze skrzynia stawia znaki zapytania w pozycji "gear position" w inpa? dodam ze do puki nie wlacze silnika to na zaplonie jak zmieniam biegi blad nie wskakuje.
     
  5. Awatar hatecraft

    hatecraft powiedział/a:
    Coś mi się zdaje, że te 3 elementy które ruszałes to MV a nie EDS. Czyli SHIFT VALVE a nie SOLENOID.
    Sprawdze jak najszybciej i napiszę.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton
     
  6. edibmw7 powiedział/a:
    bede wdzieczny za rade :) jak narazie wyciagnalem sterownik spod maski i przedmuchalem wtyczki i piny na nim, jutro zaniose do elektronika zeby przedmuchal luty bo znajomy mowil ze tworzy sie zimny lut i potrafi wariowac. Od momentu kiedy wyciagnalem kompa spod maski i wsadzilem go na nowo wszystko dziala bez bledów hmm
     
  7. Awatar hatecraft

    hatecraft powiedział/a:

    Post

    Cytat Zamieszczone przez edibmw7 Zobacz posta
    bede wdzieczny za rade :) jak narazie wyciagnalem sterownik spod maski i przedmuchalem wtyczki i piny na nim, jutro zaniose do elektronika zeby przedmuchal luty bo znajomy mowil ze tworzy sie zimny lut i potrafi wariowac. Od momentu kiedy wyciagnalem kompa spod maski i wsadzilem go na nowo wszystko dziala bez bledów hmm
    No to problem był z okablowaniem Tyle roboty na marne...

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5hp24 valve body installed.jpg
Wyświetleń:	41
Rozmiar:	94.6 KB
ID:	7706
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	5hp24 solenoid info.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	77.2 KB
ID:	7705

    Schemat pokazuje płytę sterującą od góry, więc proponuję liczyć zawsze od strony zaworu PRND. Zawór jest na rysunku po prawej, a na zdjęciu po lewej.
    Zwróc uwagę, że regulatory nie są po kolei.

    EDS1 - główny regulator ciśnienia (zielona wtyczka) działa odwrotnie niż reszta (OFF = wysokie ciśnienie)
    EDS2-EDS5 - regulatory dla poszczególnych sprzęgieł/hamulców i lock-up (OFF = niskie ciśnienie)
    MV1-MV3 - zawory (działają ON-OFF)
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 17-04-2015 o 12:51
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton
     
  8. edibmw7 powiedział/a:
    czyli podmienilem chyba zly elektrozawor? w mojej skrzyni ruszylem tym ktory oznaczylem czerwonym kolkiem czyli jesli plyta jest w skrzyni a potrzac od dolu jest to 3ci elektrozawor od strony pasazera
     
  9. edibmw7 powiedział/a:
    jeszcze chcialbym zapytac czy elektrozawor ktory podmienilem jest odpowiedzialny za ktores poszczegolne biegi? Zadnych bledow juz nie mam jak poprzednio ale kiedys dawno temu przed zmiana oleju wystepowalo w asb takie jakby dziwne zmienianie biegu z 2 na 3 czyli jakby takie llekie szarpniecie cos ala jakby spadlo cisnienie oleju w skrzyni? Teraz objaw przeniosl sie na bieg 4ty czyli jak przerzuca z 3 na 4. Moze to wina tego elektrozaworu ktory byl juz wadliwy i poprostu zmienilem jego miejsce w asb i teraz miesza cos w innym ustawieniu skrzyni?
     
  10. Awatar hatecraft

    hatecraft powiedział/a:

    Post

    Teoretycznie MV może powodować twarde przełączanie, jeśli się zawiesza.
    zmiana 2-3 to wyłączenie MV1 i EDS5
    zmiana 3-4 to wyłączenie EDS3


    Sprawdzić przyczynę jest dość trudno, bo potrzebne są czujniki ciśnienia i aparatura do analizy tych ciśnień w funkcji czasu i sygnałów w skrzyni (czujniki prędkości, MVki i EDSy). Potem porównanie z wzorcowymi przebiegami i wtedy masz dokładną diagnozę (po mojemu, bo w ZF umieją to zrobić o wiele lepiej na swoim sprzęcie).

    Problemy są dwa:
    1) Nie ma skąd wziąć przebiegów wzorcowych (mają je w ZF od producenta i testują skrzynie po ich własnej regeneracji ("refurby")
    2) Nie ma skąd wziąć aparatury i czujników (nikt nie robi, trzeba samemu zrobić)
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton