Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Wątek: BMW 730i 92 - 3.0 R6

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez wolowy
    kupiłem samochod z gazem założonym, chętnie bym zmienił instalacje na sekwencję, albo zdjął gaz całkiem, ale niestety jestem biednym studentem i na razie musi wystarczyć gaz.

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem cały temat.
    1. gaz zwykły zepsuł układy: dolotowy i paliwowy.
    2. naprawiam te układy, i zakładam blosa.
    3. gaz zblosowany nie psuje już układów: dolotowego i paliwowego

    czy za dobrze będzie z punktem trzecim? :)

    a i tekstem o zapalniczkach i starych babach sie nie przejąłem, sam nie mam z byt pochlebnego zdania o gazie :) ale jak sie nie ma co sie lubi..

    pozdrawiam!
    rozumiem twój ból, w pewnym zakresie cenowym prawie wszystkie auta tego rodzaju są już zagazowane i to w najgardziej chamski sposób
    będąc na studiach jeździłem autem palącym 25 litrów benzyny i było ciężko, niestety będąc studentem trudno się w pełni angażować w projekty motoryzacyjne - taka jest niestety rzeczywistość

    do rzeczy:

    punkty 1, 2 - OK
    punk 3 - po założeniu blosa należałoby się upewnić że reduktor też jest sprawny, zestroić tego blosa tak żeby uzyskać pełen zakres mocy bez dziwnych zamuł (blos ma osobną regulację do składu mieszanki oraz do wolnych obrotów dlatego łatwiej to zrobić niż przy zwykłym mikserze gdzie masz tylko jedną śrubę regulacyjną na wężu przed zwężką i jedną na reduktorze) dopilnować żeby regulacje zrobił ktoś do kogo można później się odwołać gdy znowu będzie potrzebna regulacja - np. przed zimą itp. itd. nie daj sobie wmówić że regulacja "z podniesioną klapą" wystarczy

    eksploatować auto jak najwięcej w benzynie zwłaszcza jeśli nie robisz tras
    zmieniać świece częściej niż dotychczas i częściej regulować zawory - przy okazji sprawdać jaki jest stan klawiatury bo przy obecnym stanie rzeczy już i tak mogło się coś upalić - zależy kto się tym autem zajmował i czy wogóle coś było robione

    nie unikać diagnostyki - blos zminimalizuje ryzyko wystrzałów które zrobiły problem teraz, ale instalcja pozostaje ta sama - przy przełączeniu na gaz odcinasz ECU pozbawiając silnik wszystkich sygnałów dzięki którym normalnie monitorowana jest praca motoru na benzynie (nie działa przepływomierz, sonda lambda, czujnik spalania stukowego i jeszcze kilka innych rzeczy)

    jeśli teraz dojdziesz do wyrównania pracy na benzynie zakładjąc listwę wtryskową i przepływomierz to później w miare możliwości jeździj na benzynie jak najwięcej i pilnuj żeby się znowu wszystko nie zkasztaniło

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    259
    no to temat jak dla mnie wyczerpany:)

    dzięki za naprawdę fachowa pomoc :)

    pozdrawiam!

  3. #3
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    weźcie oddech chłopaki, chyba nikt nie wziął sobie do serca wzmianki o zapalniczce, kuchence czy starej babie? dajcie spokój - czy naprawde nikt z was nie łapie cynizmu?

    sylwek7 - cenię sobię twoją wiedzę odnośnie BMW, piszesz ciekawe posty i generalnie sprawiasz wrażenie kolegi "z jajem" więc poczucia chumoru raczej nie powinno ci brakować
    Kolego sza4lony, fajnie ze znasz temasz Lpg I i II generacji. Ale czytanie pieciu stron bzdur o tym, ze Lpg jest do zapalniczki, butli czy tez babie jest bez sensu. Jesli cos wiesz, to napisz konkretnie na temat. A jesli cos chcesz z siebie wyrzucic, masz problemy z czyms, to od tego jest dzial na kazdy temat lub fun.

    I tu w tej kwesti popieram zdanie Sylwka7.

    Nieraz juz widzialem, jak wlasnie przez taka ironie wychodzi post na 10 stron i nie na temat. Masz cos konkretnego do powiedzenia, napisz. Jesli nie na temat - zmien dzial.
    A Humor tak piszemy. :D
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    tak zrobie - zostawiajac HUMOR i cynizm dla siebie

    w temacie LPG i e32 wiem tyle ile musialem wiedziec dla wlasnych potrzeb, to co wiem napisane na temat i na tyle konkretnie na ile sie da
    to co o zapalniczce, kuchence i starej babie bylo z mojej strony JEDNO zdanie a nie jak piszesz 5 stron

    co do konkretow to czekam na uzasadnienie tej kwesti:

    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    Wczesniej napisalem ze: "...skomplikowane instalacje nie beda chodzic... " tylko dlatego ze zakladanie inst. z najwyzszej polki do M30 jest bledem i wyrzuceniem pieniedzy w bloto, a jest to niepotrzebne.
    tą wypowiedź poddałem pod wątpliwość już na samym początku i nadal konsekwentnie uważam że nie ma nic wspólnego z prawdą - sylwek7 jak dotąd był bardzo prędki co do objechania mnie za drobny żarcik na temat gazu w BMW, jednak do obronienia swojej wypowiedzi konkretnymi argumentami jak widać się nie spieszy...

    korzystając z chwili wolnego czasu postaram się wytłumaczyć dlaczego wypowiedź tą uznałem za bzdurę i czemu zależy mi żeby nie funkcjonowała jako kolejny mit na tym (albo innym) forum

    oto jak podchodzę do sprawy sekwencji w M30:

    System Motronic który obsługuje omawiany przezemnie silnik M30 ('86-'94) steruje min. zapłonem i wtryskiem (2 podstawowe rzeczy potrzebne do pracy silnika benzynowego na wtrysku). Cykl zapłonowy Motronic ustala sobie zczytując sygnały z czujnika położenia wału, iskrę zaś rodziela na poszczególne cylindry palec rodzielacza oraz rozdzielacz (mechanicznie).
    Sterowanie wtryskiem wymaga trochę wiecej informacji i Motronic zbiera je z czujników monitorujących poprawne działanie silnika (w gazie "na śrubę" wszystkie te czujniki jak i sam komputer ECU sterujący są nieaktywne). Wtryskiwacze otwierają się raz na kazdy cykl pracy cylindra, natomiast sygnał z impulsatora identyfikuje w jakim położeniu jest 1 czy 6 cylinder i rozpoznaje cykl ssania i wydechu. Takie rozwiązanie daje pewność że moment i czas otwarcia wtryskiwaczy jest możliwie najbardziej precyzyjny.

    Nie wszystkie systemy wtrysku wielopunktowego działają w ten sposób, nie we wszystkich autach wtrysk wielopunktowy jest sterowany w oparciu o wskazania przepływomierza, sondy lambda, silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy i czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym DLATEGO NIE KAŻDE auto z wielopunktowym wtryskiem wymaga montażu instalacji sekwencyjnej żeby poprawnie chodzić na gazie.

    W niektórych systemach sterownia wtryskiem wykorzystywana jest tylko sonda lambda oraz MAP sensor, albo tylko przepływomierz (albo jeszcze jakiś mało skomplikowanywariant tego typu). Takie systemy wykorzystują wtrysk jednoczesny gdzie wszystkie wtryskiwacze otwierane są jednocześnie w sposob ciagly w czasie cyklu pracy cylindra. Nie mam pewności ale taki wariant dotyczy np. starych fordów (może ktoś wie to niech sie wypowie)?

    Prawdopodobnie do aut z takim systemem wtryskowym instalacje sekwencyjne określane jako "z górnej półki" czyli w moim rozumieniu takie ktore dają się kalibrować na wiele sposobów i posiadają przynajmniej kilka możliwosći monitorowania pracy silnika to zbytek łaski. Być może te auta wogóle nie potrzebują instalacji sekwencyjnych?

    M30 na Motronic'u w świetle tego co napisałem WYMAGA dobrej instalacji sekwencyjnej żeby chodzić poprawnie na gazie. Co znaczy dobrej albo z górnej półki? - bo o to przeciez poszło w całej dyskusji i tego tyczy się to co napisał sylwek7:

    Przez dobrą instalację sekwencyjną rozumiem taką w której praca na gazie jest zbliżona do pracy na benzynie tzn. np. aktywna jest sonda lambda i jej wskazania wpływają na dawkowanie gazu przez wtryskiwacze.
    Pisanie że M30 nie potrzebuje "dobrej sekwencji" jest strasznym uproszczeniem i mydleniem ludziom oczu. "Tanie sekwencje" z marnymi wtryskiwaczami (obecnie wszyscy ładują Valteki?) czy innym badziewiem są tylko półśrodkiem, a dopiero po ich założeniu okazuje się że np. nie da się ustawić krótszych czasów wtrysku dla różnych obciążeń silnika albo że beznadziejny najprostszy Stag czy inny bubel emuluje sonde lambda tylko na zasadzie ON-OFF a efekty są takie że wspaniała i wszystkomogąca prosta i tania sekwencja gazu wymusza spalanie 20 litrów i w kwestii kalibracji jest beznadziejna, nie będąc nawet w połowie drogi do precyzji z którą zarządza wtryskiem benzyny system Motronic.

    Jeśli kolega sylwek7 albo ktokowliek majacy wiedzę o sekwencjach chce mnie poprawić albo sprosotować to co napisałem to zapraszam - nie jestem nieomylny, na sekwencjach nie znam się prawie wogóle, kilka lat jeździłem na gazie na śrubę, obecnie jestem przeciwnikiem gazu w BMW i w zasadzie to tyle.
    Wybaczcie przydługą wypowiedź - jej celem było obalenie mitów które tworzą się dzięki wypowiedziom podobnym do tej która jest w cytacie.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa

    Re: BMW 730i 92 - 3.0 R6

    Cytat Zamieszczone przez KRapicki
    Cześć.
    Przymierzam się do zakupu E32 - 1992 , Motor 3.0 R6
    Chciałbym prosić o poradę, jaką założyć instalacje, może linki do poszczególnych części (np. na allegro), zależy mi aby nie było spadku mocy.
    Witam,ja mam u siebie sekwencje,na początku była instalacja 2 gen.,ale nie byłem zadowolony z osiągów i spalania,znajomy namówił mnie na blosa,jeździło się lepiej niż na 2 gen.,osiągi trochę poprawiły się,jednak przy wyższych obrotach brakowało mocy,powodem był niestety zbyt mało wydajny parownik(do 150km),więc sobie już odpuściłem i zamontowałem sekwencję,żałuję tylko,że od razu tego nie zrobiłem,auto praktycznie ma osiągi jak na benzynie,spalanie mniej więcej 1:1 w stosunku do benzyny.Ze starej instalacji została tylko butla.Zmienione zostały przewody miedziane(doprowadzające gaz) z fi 6 na fi 8,instalacja to ESGI(sterownik),zamontowane dwa parowniki kme(wydajność 300km),wtryski Valtek(czerwone),chciałem Magic Jet,ale gazownik powiedział,że jeszcze ich nie montował i nie chce eksperymentować,za to wielką zaletą jest ich tania regeneracja,nie trzeba wymieniać całej listwy(np. w Matrix),znajomy pół roku wcześniej zamontował staga 300,twierdzi,że jest ok,ale już dwa razy musiał wymieniać map sensor,który kosztuje ok 200zł zamiennika ponoć nie ma.Ja zapłaciłem za przerobienie 2 tyś zł.

  6. #6
    Nie bede sie wypowiadal wiecej w tym temacie bo nie mam az takiego poczucia humoru i ochoty zeby spierac sie z kolega sz4lony. Niestety nie raz juz byly sopry naforun i do niczego konstruktywnego to nie prowadzi.

    p.s. Po co w M30 kabelek ma 6-tym cylindrze? Pytanie do eksperta LPG. Ja wiem :]

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    przy przełączeniu na gaz odcinasz ECU pozbawiając silnik wszystkich sygnałów dzięki którym normalnie monitorowana jest praca motoru na benzynie (nie działa przepływomierz, sonda lambda, czujnik spalania stukowego i jeszcze kilka innych rzeczy)
    A to bardzo ciekawe co piszesz. Co w takim razie steruje punktem zapłonu? co steruje zaworem wolnych obrotów? Krasnoludki?

  8. #8
    Cytat Zamieszczone przez skalpel
    ...co w takim razie steruje punktem zapłonu? co steruje zaworem wolnych obrotów? Krasnoludki?
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    488
    Że co , że Sylwek się na instalacjach LPG nie zna ?

    Kolego drogi , zapraszam w takim razie do Szczecina na oględziny mojej E32 z zamontowaną sekwencją PRINS VSI z najwyższej półki . Instalację własnoręcznie montował i ustawiał kolega sylwek7
    Najpierw trzeba się sporo nagimnastykować żeby w ogóle stwierdzić , że pod maską jest LPG, tak wszystko sprytnie i z głową jest pochowane i zamontowane, naprawdę fachowość w wersji TOP. Ale nie o to mi chodzi.
    Skoro nie znasz człowieka , to po kiego grzyba wpisujesz , że się nie zna , że nie umie , że pisze płytkie uzasadnienia. Po prostu dla fachowca wiele rzeczy jest oczywistych i nie ma sensu się rozwodzić czy może być tak , a może nie , a może tak by było lepiej gdyby.

    Z mojej strony mogę tylko powiedzieć, nie urażając kolegi sz4lony , że kolega wypisując swoje spostrzeżenia po prostu bije pianę. Jest sporo nieprawdy w tym co piszesz, nie chce mi się już wnikać i wyciągać części wypowiedzi kolego sz4lony'ego, bo za chwilę będzie kolejna riposta, i tak na w koło Macieju .

    Podsumowując.

    Jeśli słuchać się tutaj głosu fachowca od instalacji LPG to na pewno tym głosem jest głos Sylwka ( nie ujmując innym kolegom znającym się na temacie). Sylwek źle nie doradzi, na pewno pomoże i na bank ktoś kto pójdzie za jego opinią , pójdzie w dobrą stronę.

    P.S. czasem lepiej coś przemilczeć i nie próbować udowadniać za wszelką cenę , że ma się rację , jak i tak wszyscy wiedzą , że się jej nie ma


    pozdrawiam


    bosman

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    punktem zapłonu - czujnik halla / położenia wału, natomiast IDV moim zdaniem podciśnienie - krasonludku :hah:
    Czyli przyspieszenie zapłonu jest niezależne od prędkości obrotowej i obciążenia silnika? No daleko to taki samochód nie zajedzie. Gdzie dokładnie w M30B35 znajduje się ten "czujnik podciśnienia" - sterowanie IDV odbywa się przecież elektrycznie...


    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Cykl zapłonowy Motronic ustala sobie zczytując sygnały z czujnika położenia wału, iskrę zaś rodziela na poszczególne cylindry palec rodzielacza oraz rozdzielacz (mechanicznie).
    Sterowanie wtryskiem wymaga trochę wiecej informacji i Motronic zbiera je z czujników monitorujących poprawne działanie silnika (w gazie "na śrubę" wszystkie te czujniki jak i sam komputer ECU sterujący są nieaktywne)
    Jakim cudem Motronic może sobie zczytywać sygnały z czujnika położenia wału skoro Motronic jest wyłączony?
    Jeśli tak jest to do czego służy emulator wtryskiwaczy? Do czego służy emulator sondy lambda? Przecież ECU jest nieaktywne... Jakim cudem w ogóle działa ekonomizer? Który układ wyświetla nam informacje o aktualnym spalaniu?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •