Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: [e38] m52b28 dymi po odpaleniu

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar ace
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    54
    BMW
    e38
    Skąd
    Śląsk

    Post [e38] m52b28 dymi po odpaleniu

    Witam niedawno zakupiłem swoje pierwsze 7er. Niestety moja przygoda z tym pięknym autem nie zapowiada się ciekawie.
    Samochód po odpaleniu kopci na niebieskawo trwa to kilkanaście sekund i ustaje. Dzisiaj natomiast po odpaleniu silnik chodził nie równo jakby na 5 cylindrów trwało to może minutę a później było ok. Na pewno ubywa oleju, ile tego na razie dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić. Poziom płynu chłodzącego jest w porządku. Przy zakupie nic nie wskazywało na problemy z silnikiem inaczej pewno bym odpuścił. Dodam jeszcze że silnik ma sporo życia w sobie jak na 2,8 w e38 oczywiście. Macie panowie jakieś pomysły? Może zna ktoś dobrego, pewnego mechanika na terenie sląska? Każda informacja cenna. Aha bym zapomniał auto jest bezwypadkowe z ori lakierem tak więc warto je ratować.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    352
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Prawdopodobnie jest problem z separatorem oleju (odpowietrzaniem skrzyni korbowej) trzeba wymienić OSV wraz z wężami.
    https://www.youtube.com/watch?v=BSKuZFgAdWU
    Broń Masowego Wyprzedzania

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    82
    BMW
    e38
    Skąd
    lubsko
    Cytat Zamieszczone przez maxtoto Zobacz posta
    Prawdopodobnie jest problem z separatorem oleju (odpowietrzaniem skrzyni korbowej) trzeba wymienić OSV wraz z wężami.
    https://www.youtube.com/watch?v=BSKuZFgAdWU
    Wymień najpierw separator nie duży koszt, miałem u siebie to samo żarła olej litrami, wymieniłem odmę i i oleju nie rusza.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Sprawdź jeszcze najpierw reakcję silnika na odkręcenie korka wlewu oleju. Powinien się przydławić i zmienić obroty. Przy przyłożeniu ręki do wlewu oleju powinieneś czuć delikatnie ssanie. Jeśli nie masz tych objawów to odma kaput. Nieduży koszt.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar vmasher
    Dołączył
    Sep 2014
    Posty
    73
    BMW
    E30 + E36
    Skąd
    WZW
    jak kopci na niebiesko przy odpaleniu może to wskazywać także na zużyte uszczelniacze zaworów - olej spływa wtedy do komory spalania i przy dłuższym postoju i odpaleniu puszcza niebieskiego dyma

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    238
    BMW
    E39 528i sedan -> E30 324td touring -> E34 525i sedan -> E38 735iA
    Skąd
    Kołobrzeg
    jak juz kopci to korka nie sciagnie tak bedzie ssalo ;p

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Cytat Zamieszczone przez kierzko Zobacz posta
    jak juz kopci to korka nie sciagnie tak bedzie ssalo ;p
    Co z wami ludzie jest :D Tak często się spotykam z tym, że ktoś myli objawy sprawnej odmy z objawami zużytej odmy i jeszcze się upiera !! SPRAWNA odma zasysa. Zastanów się na chłopski rozum jak to działa albo trochę poczytaj to zrozumiesz.
    A co do uszczelniaczy to mi kopcił bez przerwy i żarł gigantyczne ilości oleju, chyba że poprzedniemu właścicielowi też się zaczynało od objawów jak u kolegi, bo jak go kupiłem to już kopcił.
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar ace
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    54
    BMW
    e38
    Skąd
    Śląsk
    Dziękuję wszystkim za rady, mam nadzieję że wymiana ww elementów pomoże i uratuje mnie przed kosztownym remoncie na wstępie. Dodam że po zakupie auta za mną jechał kolega swoim i nawet przy wyprzedzaniu z butem w podłodze nie kopciła, a przynajmniej nie na tyle by było to widoczne. Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam. Niedługo oddam auto na warsztat a o efektach oczywiście napiszęna forum.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    24
    BMW
    e38
    Skąd
    Gdynia
    mi rowniez m52 zarla olej litrami, wymiana uszczelniaczy zaworowych pomogla,

    kolega zacznij od odmy bo koszt mniejszy niz uszczelniaczy, jak to nie pomoze to wtedy uszczelniacze i oczywiscie dobry jakosciowo olej :)

    pozdrawiam

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar ace
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    54
    BMW
    e38
    Skąd
    Śląsk
    A właśnie kolega Adam podsunął mi pytanie jaki olej nalepiej. Obecnie zalany jest gówniany Mobil 10 w 40. Zawsze do swoich aut leję Motula ale może macie jakieś inne propozycje?

Podobne wątki

  1. [silnik] E38 m52b28 duże spalanie oleju
    Przez rempp w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-08-2014, 22:50
  2. [diagnoza] Rozszyfrowanie błędów E38 M52B28
    Przez rempp w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 15:52
  3. [silnik] Zakup sondy do E38 M52b28
    Przez rempp w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 05:54
  4. [elektryka] Ładowanie alternatora E38 2.8 M52B28 TU
    Przez piotreksz4 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-04-2013, 15:36
  5. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 19:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •