Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Zamiana M62B44TUB na M52B28TUB - skomplikowane?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    No to dla pewności rozebrać silnik i sprawdzić co się da. Zrozumiałbym ew. swap w drugą stronę, spowodowany chęcią poprawy osiągów, ale tak to chyba poniesione koszty nie zwrócą się w spalaniu niższym o parę litrów.

    Ale jeśli już postanowione, to kupiłbym całe auto i poprzekładał teile, bo tak to zawsze czegoś braknie, coś wyjdzie w praniu.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  2. #2
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,140
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    "Panweka padla" to tylko koncowka calego zamieszania...
    Calosc w 99% przypadkow wyglada nastepujaco:
    Posypal sie rozrzad i lancuch zaczal mielic slizgi i obudowy wyskrobujac full opilkow ktore krazyly po silniku az ktorys wszedl pod panewke szczescie w nieszczesciu ze korba nie wyskoczyla bokiem... ogolnie jak znam zycie silnik nadaje sie tylko do wymiany.


    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    290
    BMW
    e38 m62b35
    Skąd
    olsztyn
    a czy Tuczi przeliczyliście już z grubsza cenę takiej operacji? Mam wrażenie, że cena słupka będzie podobna do ceny kompletnego m52 a za resztę która zostanie można przeprowadzić grubszy serwis m62 i zaoszczędzić na przekładaniu gratów. wiadomo z tego co pozostanie po swapie można by odzyskać trochę $$$ ale nie wiem czy to taka dobra decyzja

  4. #4
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,308
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Rafał, ja auta jeszcze nie widziałem, ale Twoja diagnoza może być trafna, bo pokrywy rozrządu też są ponoć zdjęte. Szwagier się nie zna na V8, więc mógł nie zauważyć rozsypanego ślizgu. Ja w sumie od początku przypuszczałem, że silnik idzie na złom, bo skoro klepie panewka, tzn. że były kłopoty z ciśnieniem oleju, a czym to skutkuje w całym silniku, chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba. Gdyby to była rzeczywiście tylko panewka to właściciel auta po prostu naprawiałby to sam, a nie sprzedawał jako uszkodzone z ogromną stratą.

    Jak już powiedziałem - decyzja zapadła i nie ma sensu grzebać się w tym g*wnie jakim jest uwalone B44TUB. Każdy z Was miał okazję po nią jechać, kupić i ratować. Plan Tomka jest inny, a o jego opłacalności pozwólcie, że zadecyduje on sam, a nie Wy ;)

    Jeśli ktoś tak bardzo chce się w tym silniku bawić to nie widzę przeszkód - jest na sprzedaż. I już widzę tę lawinę propozycji odkupienia na PW...

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    Tuczi jakbys potrzebowal jakis gratow to oddam za grosze bo jeszcze jest w calosci autko. Instalacja wydechy poduszki itd. Mi to nie potrzebne a nie chce tego skladowac. Dlatego oddam po kosztach wiec wrazie co pisz co bedzie trzeba to powycinam poodkladam i dopilnuje zeby wszystko bylo w calosci nie pociete itd.
    Pzdr

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar BsijZabsij
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    508
    BMW
    E38 728i manual, ex e34 525tds
    Skąd
    Mazury
    Tuczi - jestem bardzo ciekaw szczegółów i kosztów tej operacji i byłbym bardzo wdzięczny o jakieś informacje jak swap dojdzie do skutku... Daję mojemu silnikowi ostatnią szansę z tym cykaniem, jak zdjęcie podstawy filtra i próba przeczyszczenia magistrali olejowej już nic nie da, to zapada decyzja o swapie. I wahałbym się nad m52 takim jak jest, albo m52TUb28, albo m54 + skrzynia manual 6b...
    Jeśli kolega chce iść w auto ekonomiczne, nie tracąc strasznie dużo na dynamice, a nie zależy mu koniecznie na automacie, to niech rozważy M52TUB28 z manualną skrzynią - bajecznie niskie spalanie i osiągi porównywalne z 735iA ;)
    Ostatnio edytowane przez BsijZabsij ; 23-03-2015 o 15:40
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    wh mnie wstawić inne m62 na to sekwnecja i jazda bo jak policzysz wszystkie koszta swapu do taniej wcale nie będzie wg mnie

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Szwagier kupił 740 z uwalonym silnikiem. Wziął ją ze względu na stan i duuuży wypas, ale silnik ma być ekonomiczny, więc praktycznie zapadłą decyzja wymiany jednostki na M52B28TU lub TUB. Ktoś ogarniał taką akcję? Co jest potrzebne oprócz tej listy poniżej?

    1. Silnik + komputer
    2. Skrzynia + komputer
    3. Wał
    4. Dyfer
    5. Półosie
    6. Licznik

    A może po prostu cały tylny wózek łatwiej przerzucić? Wszelkie uwagi są cenne...

    P.S. Nie chcę tutaj bałaganu i marudzenia, że szkoda, że kto to widział, że to, że tamto, że sramto, że owamto. Oczekuję merytorycznej dyskusji. Inne posty będą usuwane, a autorzy odpowiednio nagradzani.
    Wydechy, katalizatory, sondy lambda, cały osprzęt silnika (np pompa wspomagania, alternator, inne wisco ), wentylator elektryczny pewnie też bo były 3 rodzaje więc prawdopodobieństwo że będzie pasował to 1/3?, nie wiem jak z chłodnicami skrzyni i wody oraz czujnikami ich też pewnie inne. Manetka zmian biegów z przelacznikami. Obudowy filtrów i zbiorniczki np. wspomagania, może oleju, może wody, korek wody (inne ciśnienie?), powietrza. Kupa wiązek kablowych pewnie - i tu chyba widzę największy problem, bo w aucie się dużo zmieniało na przestrzeni lat i ciężko będzie dobrać tak by wszystko że sobą dobrze działało i pasowało. Pewnie nie jeden z Was przerabiał wymianę jakiegoś modułu, przełącznika, dźwigni, i był problem z doborem, lub coś niby takie samo a nie pasowało w danej wersji ( komputery komfortu, poduszek, liczniki,... Długo by wymieniać)

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    82
    BMW
    740i 2000r
    Skąd
    Pomorze
    Ja u siebie przerabiałem naprawę M62 z udziabanym rorządem, nie polecam. Lepiej kupić nowy "używany" silnik.
    Jak masz szczęście to skończy się na wymianie łańcuchów, ślizgów, napinaczy, i innych plastikowych gównach. U mnie na szczęście koła zębate wyglądały dobrze i nie musiałem ich wymieniać. Pełno opiłków w silniku, robiłem 3 płukanki. Zabawy i koszta masakryczne. I pomyśleć że dopiero pół roku auto miałem.
    Jakby drugi raz padł mi rozrząd to kupiłbym drugi silnik.

  10. #10
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,308
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Tutaj rozrząd nie padł. Silnik ponoć do samego końca pracował tylko klepała panewka. Na dniach silnik będzie wyciągnięty i przejdzie oględziny.

Podobne wątki

  1. zamiana 4:3 na 16:9
    Przez CICHY83 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 21:31
  2. [navi] zamiana z 4:3 na 16:9
    Przez wm w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-01-2010, 08:23
  3. ZAMIANA zawieszenia
    Przez PrzemoS w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 03-07-2009, 03:44
  4. Zamiana 4:3 na 16:9
    Przez buju2 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 20:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •