Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 108

Wątek: 728i Przesiadka z E39 530d Touring

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa

    Post

    Kurcze tak sobie czytam i się zastanawiam czy niektórzy jeździli pełnosprawną 728 iA :) Porównanie : 530dA Touring - 1575kg 8,3 do 100 a 728iA 1670kg 9,6 do 100 .Po drobnych zabiegach tą różnicę można zminimalizować do zera! .Różnica to aż 1,3 sekundy w przyspieszeniu do 100km/h - siódemka rzeczywiście jest wolna hehe. Dla porównania E36 1,8 Ti w manualu ma 10 sek.i wydaje się ,że zapie....a a nie ma żadnej szansy z 728 w automacie .
    Oczywiście różnica jest w momencie obrotowym i dieslem jedzie się z dołu i na niższym poziomie obrotów a benzynę trzeba kręcić ale to bywa przyjemne i nie brakuje obrotomierza przy wyprzedzaniu.
    Ostatnio edytowane przez Bingo ; 12-03-2015 o 14:38

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    Nie mam porównania z dieslem ale jeżeli chodzi o samo 728iA to nie przesadzajcie że strach wyprzedzać itp. bo jeżeli tak by było to co mają powiedzieć handlowcy w fabiach który okupują lewy pas :)

    Auto rzeczywiście rakietą nie jest, ale odpycha się żwawo jak na te gabaryty, na palenie opon ze świateł nie ma raczej co liczyć ale automat z ASC+T który ja mam raczej nie pozwala na takie ekscesy. Niemniej umówmy się - jest zadowalająco, auto nie sprawia wrażenia ociężałego, nie męczy się każdym ruchem a wyprzedzanie przy ok 100 kmh jest jak najbardziej możliwe.
    Oczywiście mocy nigdy dość, ale jak ktoś nie wysiada z V8 i jeździ "normalnie" to myslę że ten silnik wystarcza.

    Należało by się tylko zastanowić nad skrzynią o której nie wspominasz. Większość e38 to jednak automaty i jeżeli dotychczas jeździłeś manualem to ten automat może czasem irytować. Ja mam Steptronica i zdarza mu się jakaś sekunda zawahania i zastanowienia który to miałby być bieg.
    Niemniej to też jest kwestia przyzwyczajenia i umiejętnego używania, wystarczy przejść w tryb manual, stuknąć bieg niżej i już można się spokojnie zbierać do wyprzedzania mając wyjściowo 4 tys obrotów.

    Nad plusami automatu rozwodził się nie będę bo każdy zna :)

    Ja mam najlepsze porównanie do e39 528 manual i 5er jest wyraźnie żwawsze, ale może wypowie się ktoś kto objeżdżał 728 w automacie i manualu.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    Dzięki za info,
    Obecnie użytkuję auto w automacie, i nie mam zamiaru przesiadać się na manuala, żona tym bardziej... a wierzcie lub nie, czasami daję jej samochód...wlaściwie to nieźle sobie radzi nawet.

    Jeżdżąc obecną e39 530dA TOURING po jakimś tam chipie to uważam że mam odrzutowiec... pewnie dlatego że nie częśto mam okazję czymś szybszym polatać.

    To auto ma być do jazdy na codzień, jak już pisałem, 80% miasto.
    Więc myślę że od przypadku, pożyczę od teścia SCENICA 1.6 polatam tydzień, i jak wsiądę do siódemeczki 728i to też będę zadowolony... tak myślę...
    czy się tylko oszukuję ?;)

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Bingo
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    401
    BMW
    E46 320Ci ,A8 D3 4,2
    Skąd
    Harklowa
    Chyba się nie oszukujesz bo Scenic 1,6 ma prawie 13 sek.do setki :)

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    238
    BMW
    E39 528i sedan -> E30 324td touring -> E34 525i sedan -> E38 735iA
    Skąd
    Kołobrzeg

    Post



    zobrazuje ci to troszke z moja byla 528i ;p
    https://www.youtube.com/watch?v=uEp4LmPUbH4
    czarna 530dA 193km silnik poliftowy po chipie na 220+ KM i nie pamietam ile Nm na 400 metrow jak widac na poczatku wyrywa z miejsca ale podejrzewam ze to przez "kola" ;)
    jezdzilem 528i przez 4-5 lat i to w miare jedzie... 528iA w touringu (kolegi) nie ma wogole porownania do e34 525i a 735iA gdzie roznica jest w sumie kolosalna w mocy przyspiesza slabiej jak 528i... wiec, jak pisales o przesiadce z 530dA po jakims tam chipie na 728iA to ja po polskich drogach balbym sie wyprzedzac ;p to jak przesiadka z seicento do malucha porownywujac osiagi ;s
    Ostatnio edytowane przez kierzko ; 12-03-2015 o 16:51

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    124
    BMW
    E30, E38
    Skąd
    Wlkp.
    No przy przesiadce ze Scenica to nawet 718 by zadowalało :D

    A może wybierz się do jakiegoś komisu jednego czy dwóch i spróbuj jazdy próbnej 728 - sam zobaczysz jak to się odpycha, a trochę ich stoi.


    A z ciekawości - skoro masz dość diesla a nie E39 to dlaczego nie 530 M54b30 albo nawet 528? Piątka do miasta jest znacznie poręczniejsza.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar marcin1981m
    Dołączył
    Jan 2015
    Posty
    30
    BMW
    728 e38
    Skąd
    częstochowa
    Cześć,

    Nie wiem jak jeździ 530D w automacie ale wiem jaka ogólnie jest różnica jazdy dieslem a benzyną bez turbo. Nie celuj od razu w 728, poszukaj 528 na jednym vanosie w automacie ale zdrowe i się przejedź. Mam 728 z 1997 ze steptronikiem, trochę zaniedbane było jak kupiłem ale silnik dzwon, chyba Niemiec sprzedał bo kopciła-do wymiany uszczelki, odma i przewód odmy był zabetonowany spiekami ale czy ja wiem czy to wolne? :-), mnie wystarcza aż nadto. No trzeba kręcić wyżej niż diesel ale właśnie przejedź się i zobacz czy to Cię kręci. Poza tym poszukaj sztuki naprawdę zdrowej mechanicznie, może być do kosmetyki ale napęd musi być zdrowy i będziesz miał wtedy odniesienie.
    No i jedna zasadnicza rzecz: WIELKOŚĆ. Na miasto 5 jest aż nadto, 7 to okręt, w mieście się męczy.

    pozdrawiam,

    Marcin
    Ostatnio edytowane przez marcin1981m ; 12-03-2015 o 16:33

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Skąd
    North East PL
    w swoim czasie miałem omegę a 20 benzynę...
    wyprzedzanie to było ryzyko...
    siódemka zawsze mi się podobała i pewnie podobać będzie jeszcze długo.
    jest na oku egzemplarz który wydaje się być przyzwoitym...
    Gabaryty auta nigdy mi nie przeszkadzały czy to w mieście czy na trasie więc tu nie chodzi o poręczność czy problemy z parkowaniem etc.
    w firmie mam swoje miejsce parkingowe więc looz ;)
    czemu silnik 28i?
    1. Niezawodność - z tego co czytałem to zadbany potrafi śmigać bezproblemowo.
    2. R6 a nie V8 - dla mnie to spora różnica w kosztach utrzymania, chyba że się mylę
    3. Nie mam już ciśnienia na odjazd spod świateł, chcę się w miarę sprawnie i bezawaryjnie przemieszczać
    4. Zmęczył mnie diesel. Fakt, osiągi bardzo przyjemne, ale zabawa z turbo, zaworkami, podciśnieniami, pompami CR, pompami wysokiego ciśnienia, progowymi itp. itd. już mnie zmęczyły... serio.
    5 Kultura pracy silników benzynowych - chociaż M57 też wyważony jest świetnie.
    dzięki za filmik, ciekawe porównanie w e39.

    Kuzyn ściągną na handel e39 528i i autko śmigało bardzo przyzwoicie jak dla mnie,
    nie można się było do niczego przyczepić,
    jeździłem też przedlifrową 523i i tamto też było dla mnie wystarczające, więc wydaje mi się że 728iA można porównać do 523iA

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    383
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530i M54, E65 750i
    Skąd
    Poltoriko

    Post

    Gość który z niejednego pieca jadł chleb i marzy mu się siódemer, powinien przed zakupem wiedzieć że model e38 728, to jest auto zupełnie nie dla niego, ten automat to tragedia a silnik trafił tam chyba przypadkowo, ani to oszczędne ani dynamiczne. Po 6 latach użytkowania 740 przesiadłem się do 528 i zapłakałem. V8 nie oddam.
    Jestem pewny, że po zakupie 3.5 V8 koniecznie po lifcie podziękujesz za cenne rady a jeśli skusi Cię ten paździoch to pozostanie tylko doklejenie wąsa i oddawanie kluczyków swojej lubej z zupełną obojętnością :).
    W cenie do 25 tyś złotych powinieneś znaleźć wymarzony egzemplarz z pięknie grającą V8.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    Cytat Zamieszczone przez maxtoto Zobacz posta
    Gość który z niejednego pieca jadł chleb i marzy mu się siódemer, powinien przed zakupem wiedzieć że model e38 728, to jest auto zupełnie nie dla niego, ten automat to tragedia a silnik trafił tam chyba przypadkowo, ani to oszczędne ani dynamiczne. Po 6 latach użytkowania 740 przesiadłem się do 528 i zapłakałem. V8 nie oddam.
    Jestem pewny, że po zakupie 3.5 V8 koniecznie po lifcie podziękujesz za cenne rady a jeśli skusi Cię ten paździoch to pozostanie tylko doklejenie wąsa i oddawanie kluczyków swojej lubej z zupełną obojętnością :).
    W cenie do 25 tyś złotych powinieneś znaleźć wymarzony egzemplarz z pięknie grającą V8.
    R6 jest zdecydowanie bardziej ekonomiczne od V8.

    Jesli koledze nie zalezy na osiagach to R6 jest malo awaryjnym i relatywnie nie drogim w utrzymaniu silnikiem.
    Ja rowniez lubie V8 ale uwarzam ze dla kazdego co innego.
    Pozdro.

Podobne wątki

  1. E39 530d
    Przez tequila1909 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-08-2014, 08:22
  2. [E38] [e39] Witam, to co przesiadka do e38?
    Przez chudini3 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-05-2013, 21:03
  3. E39 530d
    Przez bandland w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 18:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •