Można jeszcze spróbować tego:
http://7er.pl/showthread.php/36248-P...wych-w-M70-V12
Można jeszcze spróbować tego:
http://7er.pl/showthread.php/36248-P...wych-w-M70-V12
Jeżeli chodzi o ocenę wizualną uszczelek to sprawa nie jest tak oczywista, jak pisze ttrol. U mnie po zdjęciu i umyciu stare uszczelki wyglądały dobrze, nie były popękane. Mimo tego silnik ledwo chodził na zimno, przy temperaturze poniżej zera po prostu gasł.
Kruger - u mnie też po naciśnięciu na kolektory zmieniała się praca silnika. To prosty sposób na diagnozę wywalonych uszczelek.
Po założeniu 4 nowych uszczelek, problem zniknął jak ręką odjął. Sprawa więc ewidentna.
Ostatnio edytowane przez qba ; 24-02-2015 o 13:59
Qba, ale miałeś przecież stary design z pierwszego wypustu:)
pozdrawiam Bartek
Tak jak ttrol pisze mozna wydac te 2tys i sie tym cieszyc a mozna uzyc dobrych srodkow uszczelniajacych i zlozyc calosc tak by wypelnial mozliwe szczeliny. Ja tak zrobilem i mam swiety spokoj a kasa dalej w kieszeni. Opcja posrednia to kupic uzywane uszczelki z polifta - ponoc sa wolne od przedmuchow ale nie do konca w to wierze na slowo. :)
przerabiałem temat u siebie i rozwiązanie jest tanie i proste, uszczelniacz marki victorreintz za trzydzieści parę złotych sprawdził się doskonale. Od 3 może 4 lat mam spokój z pływającymi obrotami i ikonom silnika na zegarach [checkiem].
Kurcze, czytacie ze zrozumieniem co jest napisane? Powtarzam, że poliftowe są wolne od problemów, mam takie u siebie, używane z 97 roku, założone lata temu I zero problemów. Jak wyglądają można zobaczyć w necie, są dokładnie takie same jak nowe obecnie z ASO. Stare też można obejrzeć z e32 są zupełnie gładkie z obu stron. e38 przed liftem ma kołnierz po stronie kolektorów. Najnowsze mają kołnierze z dwóch stron, co tworzy zamek. Chromik masz konstrukcję poliftową, więc to, żę były nieszczelne oznaczało, żę były już poparciałe I guma już nie była elastyczna. Nawet najlepsze, niepoparciałe z e32 po krótkim czasie zaczynały przepuszczać. Nawet niedawno ktoś mi chciał udowodnić, że mogą być stare z e32, tylko z nałożonym silikonem I będzie gitara. Było super przez parę miesięcy.
pozdrawiam Bartek
Tak jak Chromik pisze nie demonizujmy kolektorów - zadanie jest w gruncie rzeczy banalne - uszczelnić. Przecie to nie reaktor atomowy, w latach 90 ludzie robili uszczelki głowic pod blokiem a my już jesteśmy na tyle niezaradni że nieszczelność musi kosztować 2000zł??
Przy wyborze sposobu naprawy trzeba uwzględnić napięcia termiczne i że to wszystko musi pracować. U mnie działa drugą zimę na żaroodpornym elastycznym silikonie, chociaż uszczelki przypominały już bardziej plastik niż gumę. Wyczyściłem dokładnie wszystko co się dało, odtłuściłem złożyłem precyzyjnie i dokręciłem po paru godzinach jak przyschło. Takie rzeczy da się zrobić na 150 sposobów i i tak będzie działać. Wystarczy użyć wyobraźni. :)
Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 25-02-2015 o 14:17
Mam prawo się z tym nie zgodzić. Tak jak kruger32 wcześniej pisał, że 15 lat robi już swoje, plus przebieg 390 tyś (jak u mnie) i niestety są do wymiany od dłuższego czasu. Odkładałem to już kilku krotnie, ale tej wiosny muszę te 2 tyś wydać. Oczywiście zdemontuje i ocenie czy nie da się naprawić, ale obstawiam raczej wymianę. Pzdr.
P.S. do trrol, jak się podłączyć pod Twoje zamówienie? Ja w swoim ASO mogę je wytargać za ok. 500zł za szt., taniej nie zrobią, bo detal aktualnie to ok. 720zł.