Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: uszczelki kolektora

  1. #11
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,295
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Jeżeli chodzi o ocenę wizualną uszczelek to sprawa nie jest tak oczywista, jak pisze ttrol. U mnie po zdjęciu i umyciu stare uszczelki wyglądały dobrze, nie były popękane. Mimo tego silnik ledwo chodził na zimno, przy temperaturze poniżej zera po prostu gasł.

    Kruger - u mnie też po naciśnięciu na kolektory zmieniała się praca silnika. To prosty sposób na diagnozę wywalonych uszczelek.

    Po założeniu 4 nowych uszczelek, problem zniknął jak ręką odjął. Sprawa więc ewidentna.
    Ostatnio edytowane przez qba ; 24-02-2015 o 13:59

  3. #13
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Qba, ale miałeś przecież stary design z pierwszego wypustu:)
    pozdrawiam Bartek

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Qba, ale miałeś przecież stary design z pierwszego wypustu:)
    Dezajn pierwszowypustowy, masz rację

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Tak jak ttrol pisze mozna wydac te 2tys i sie tym cieszyc a mozna uzyc dobrych srodkow uszczelniajacych i zlozyc calosc tak by wypelnial mozliwe szczeliny. Ja tak zrobilem i mam swiety spokoj a kasa dalej w kieszeni. Opcja posrednia to kupic uzywane uszczelki z polifta - ponoc sa wolne od przedmuchow ale nie do konca w to wierze na slowo. :)

  6. #16
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez Michal750 Zobacz posta
    Tak jak ttrol pisze mozna wydac te 2tys i sie tym cieszyc a mozna uzyc dobrych srodkow uszczelniajacych i zlozyc calosc tak by wypelnial mozliwe szczeliny. Ja tak zrobilem i mam swiety spokoj a kasa dalej w kieszeni. Opcja posrednia to kupic uzywane uszczelki z polifta - ponoc sa wolne od przedmuchow ale nie do konca w to wierze na slowo. :)
    Ja mam polifta i to z rozsądnym udokumentowanym przebiegiem i tu bardziej wiek 15lat wpływa pewnie już na te uszczelki.
    Ps. ma ktoś stare, zdemontowane ,uszkodzone poliftowe uszczelki chciałbym zobaczyć ich konstrukcje

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Chromik1
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    170
    BMW
    750 il 2001 318 i 1992
    Skąd
    Libiąż-Małopolska
    przerabiałem temat u siebie i rozwiązanie jest tanie i proste, uszczelniacz marki victorreintz za trzydzieści parę złotych sprawdził się doskonale. Od 3 może 4 lat mam spokój z pływającymi obrotami i ikonom silnika na zegarach [checkiem].

  8. #18
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Kurcze, czytacie ze zrozumieniem co jest napisane? Powtarzam, że poliftowe są wolne od problemów, mam takie u siebie, używane z 97 roku, założone lata temu I zero problemów. Jak wyglądają można zobaczyć w necie, są dokładnie takie same jak nowe obecnie z ASO. Stare też można obejrzeć z e32 są zupełnie gładkie z obu stron. e38 przed liftem ma kołnierz po stronie kolektorów. Najnowsze mają kołnierze z dwóch stron, co tworzy zamek. Chromik masz konstrukcję poliftową, więc to, żę były nieszczelne oznaczało, żę były już poparciałe I guma już nie była elastyczna. Nawet najlepsze, niepoparciałe z e32 po krótkim czasie zaczynały przepuszczać. Nawet niedawno ktoś mi chciał udowodnić, że mogą być stare z e32, tylko z nałożonym silikonem I będzie gitara. Było super przez parę miesięcy.
    pozdrawiam Bartek

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Tak jak Chromik pisze nie demonizujmy kolektorów - zadanie jest w gruncie rzeczy banalne - uszczelnić. Przecie to nie reaktor atomowy, w latach 90 ludzie robili uszczelki głowic pod blokiem a my już jesteśmy na tyle niezaradni że nieszczelność musi kosztować 2000zł??

    Przy wyborze sposobu naprawy trzeba uwzględnić napięcia termiczne i że to wszystko musi pracować. U mnie działa drugą zimę na żaroodpornym elastycznym silikonie, chociaż uszczelki przypominały już bardziej plastik niż gumę. Wyczyściłem dokładnie wszystko co się dało, odtłuściłem złożyłem precyzyjnie i dokręciłem po paru godzinach jak przyschło. Takie rzeczy da się zrobić na 150 sposobów i i tak będzie działać. Wystarczy użyć wyobraźni. :)
    Ostatnio edytowane przez Michal750 ; 25-02-2015 o 14:17

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Kurcze, czytacie ze zrozumieniem co jest napisane? Powtarzam, że poliftowe są wolne od problemów

    Mam prawo się z tym nie zgodzić. Tak jak kruger32 wcześniej pisał, że 15 lat robi już swoje, plus przebieg 390 tyś (jak u mnie) i niestety są do wymiany od dłuższego czasu. Odkładałem to już kilku krotnie, ale tej wiosny muszę te 2 tyś wydać. Oczywiście zdemontuje i ocenie czy nie da się naprawić, ale obstawiam raczej wymianę. Pzdr.

    P.S. do trrol, jak się podłączyć pod Twoje zamówienie? Ja w swoim ASO mogę je wytargać za ok. 500zł za szt., taniej nie zrobią, bo detal aktualnie to ok. 720zł.
    Ostatnio edytowane przez tgracing ; 26-02-2015 o 19:56
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

Podobne wątki

  1. [silnik] Schemat kolektora M60B40
    Przez robert1903 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-07-2014, 00:47
  2. zamiana kolektora ssącego 2.8
    Przez miglanc153 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-07-2013, 08:18
  3. [silnik] Uszczelki kolektora
    Przez Domel w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 09:38
  4. Syczenie z kolektora
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 15:13
  5. Spawanie kolektora wylotowego.
    Przez bitek-bitek w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-05-2009, 19:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •