Ja bym to zrobił tak.
1. Ściągasz dolot, wisko, obudowę chłodnicy żeby mieć więcej miejsca, przewody powietrza wtórnego, o ile dobrze pamiętam jeszcze napinacz paska, świece itp.
2. Demontujesz pokrywy zaworów.
http://tis.bmwcats.com/doc1001104/
3. Kręcisz wałem aż położenie znaku OIT na kole pasowym wału znajdzie się w pozycji identycznej jak czujnik położenia wału. Wtedy kładziesz się pod auto i blokujesz koło zamachowe. Blokada musi wejść bez żadnego oporu. Tak jak na zdjęciu.
http://tis.bmwcats.com/doc1001136/
4. Zabierasz się za ściągnięcie małych obudów:
http://tis.bmwcats.com/doc1001123/
http://tis.bmwcats.com/doc1001124/
5. Jeżeli poprawnie zablokowałeś wał to znaki na kołach zębatych powinny ułożyć się w takiej pozycji.
Strzałka na dużym kole zębatym na równo z miejscem mocowania przewodów olejowych:
http://pl.bmwfans.info/parts-catalog...ear_cam_shaft/
Znaki na małych kołach na równo z płaszczyzną głowicy.
Znaki na wałkach masz opisane tutaj:
http://tis.bmwcats.com/doc1001136/
Jeżeli na banku 1-4 koło będzie lekko przestawione to mogło lekko uciec po zwolnieniu napinacza bocznego głównego łańcucha. Później przy ustawianiu musisz całość skręcić na blokadach wtedy będziesz miał poprawnie ustawiony rozrząd.
6. Jak wszystko będzie dobrze to zabierasz się za demontaż wałków:
http://tis.bmwcats.com/doc1001137/
http://tis.bmwcats.com/doc1001138/
Ja robię to inaczej, jak mam zablokowany wał to kluczem 27mm przytrzymuje wałek, Torxem odkręcam śruby koła zębatego, ściągam koła, następnie odkręcam łożyska wałków rozrządu w kolejności takiej aby środkowe łożysko było odkręcone ostatnie i wyciągam wałek. Wtedy już masz dostęp do wszystkich popychaczy.
Przy montażu trzeba zrobić jak w instrukcji. Włożyć go i przekręcić w odpowiednie miejsce, trzeba to zrobić tak aby nie wycisnąć zaworu w cylindrze który jest w górnym położeniu bo pogniemy zawory. Jeżeli ustawimy je 30-40" przed prawidłowym położeniem to wejdą na swoje miejsce bez żadnego problemu tj. żaden popychacz nie będzie stawiał oporu i wałek się między nimi zmieści. Wtedy kluczem ustawiamy wałek w jego prawidłową pozycję. Znaki + krzywki w odpowiedniej pozycji. I całość blokujemy, następnie zakładamy koła, ustawiamy odpowiednio znaki, napinamy wstępnie boczny napinacz łańcucha i skręcamy jak w instrukcji.
W service manulas masz opisane to krok po kroku może bardziej zrozumiale. Ogólnie jest co robić, trzeba zamówić nowe uszczelki dekli i pokryw. Wszystko okryć żeby nie gubić nakrętek od łożysk bo jak wpadnie przez przypadek w kanał olejowy to czekać Cię będzie jeszcze zdjęcie miski.
Jeżeli ktoś zna jakiś mniej pracochłonny sposób to chętnie bym się z nim zapoznał, być może ktoś robi to inaczej. Jeżeli już miałbym ściągnięte wałki to przy pomocy zestawu do demontażu zaworów bez konieczności demontażu głowic wymieniłbym uszczelniacze zaworowe.
Pozdrawiam





Odpowiedz z cytatem