Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Silnik M62 - wypadanie zapłonów / misfire / misfiring

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała

    Post Silnik M62 - wypadanie zapłonów / misfire / misfiring

    Cześć.
    Od momentu kiedy wymieniłem skrzynię automatyczną na manualną zaczął się u mnie temat wypadania zapłonów (misfiring).
    W moim przypadku zjawisko występuje tylko na banku 2 (cylindry 5, 6 i 7).
    W silniku przy okazji wymiany skrzyni wymieniłem także:
    - uszczelki pod kolektorem dolotowym
    - wszystkie o-ringi w układzie dolotowym
    - uszczelki pod przepustnicą i zaworem PCV (pressure control valve) czyli to co znajduje się z tyłu kolektora, potocznie zwane odmą.
    - wyczyszczony przepływomierz i silnik krokowy
    - wymienione świece
    - nowe sondy lambda

    Na anglojęzycznym forum znalazłem taki oto schemat diagnozy misfiringu:

    W szczególności, oto czego należy szukać (lista stworzona w oparciu o analizę wątków traktujących o wypadaniu zapłonów):
    - złe paliwo [stosunek paliwo/powietrze]
    - zatkany filtr paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - złe pompy paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - zatkany filtr powietrza silnika [stosunek paliwo/powietrze]
    - przecieki podciśnienia w przewodach (lewe powietrze) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone cewki zapłonowe [iskra]
    - uszkodzone fajki cewek zapłonowych [iskra]
    - złe lub źle przylegające uszczelki pokrywy zaworów (przeciek oleju na cewki) [iskra]
    - zużyte lub zanieczyszczone świece zapłonowe [iskra]
    - uszkodzony przepływomierz (MAF) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone o-ringi wtryskiwaczy paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone/zużyte wtryskiwacze paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone/zużyte sondy lambda [stosunek paliwo/powietrze]
    - pęknięte pierścienie [kompresja]
    - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
    - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
    - złe przewody masy [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzone okablowanie elektryczne [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzenie ECU
    - uszczelka kolektora dolotowego - lewe powietrze [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony zawór regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej PCV (odma) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony zawór regulacji biegu jałowego ICV (silnik krokowy) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy TPS [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone uszczelki VANOS [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzona uszczelka głowicy lub pęknięty blok [kompresja]
    - uszkodzony czujnik temperatury silnika

    Poniżej schemat postępowania w celu eliminacji misfiringu:
    Jeśli w silniku występuje wypadanie zapłonów to zawsze mają na to wpływ następujące czynniki: paliwo, powietrze iskra, sprężanie albo czas, więc należy skupić się na tych elementach.
    Jeśli zauważysz wypadanie zapłonu, podłącz się do ECU z komputerem diagnostycznym i zczytaj oraz skasuj błędy. Zczytaj też wartości adaptacji.
    Wyczyść wszystkie zapisane kody DTC, aby sprawdzić, które z nich wrócą.
    Napełnij zbiornik paliwa benzyny z innej stacji benzynowej.
    Jeśli wypadanie zapłonów występuje na konkretnym cylindrze:
    - Zamień cewki zapłonowe między sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić złe cewki).
    - Zamień świece zapłonowe pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić świece zapłonowe).
    - Zamień fajki świec zapłonowych pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić fajki świec zapłonowych).
    - Zamień wtryskiwacze paliwa pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze paliwa)
    - Wymienić uszczelki paliwa wtryskiwaczy (o-ringi)
    - Zmierzyć ciśnienie sprężania

    Od tej pory nie skupiamy się już na konkretnym cylindrze.

    - Tymczasowo usuń filtr powietrza silnika (Jeśli wypadanie zapłonów ustanie, wymienić filtr powietrza silnika)
    - Tymczasowo odłącz MAF (Jeśli wypadanie zapłonów ustanie, oczyścić MAF (wymienić w razie potrzeby))
    - Sprawdzić przewody powietrza za przepływomierzem, jeśli uszkodzone wymienić.
    - Sprawdzić pompę paliwa poprzez pomiar ciśnienia paliwa podczas pracy silnika
    - Oczyścić silnik krokowy
    - Sprawdź szczelność przewodów podciśnienia
    - Sprawdzić szczelność układu dolotowego
    - Sprawdzić poprawność działania zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej
    - Sprawdzić czujnik wałka rozrządu
    - Sprawdzić czujnik wału korbowego
    - Sprawdzić czujnik położenia przepustnicy
    - Sprawdzić uszczelki pod pokrywami zaworów

    To tyle jeśli chodzi o rzeczy znalezione na innych forach.
    Ja póki co odkryłem następujące rzeczy:

    - wypadanie zapłonów występuje tylko kiedy silnik pracuje w pętli zamkniętej czyli kiedy działają sondy lambda.
    - wartości adaptacji są na bardzo przyzwoitym poziomie -1 na obu bankach (mowa o tej dotyczącej biegu jałowego i niskich obciążeń).
    - jednak obserwując wartości chwilowe adaptacji zauważyłem, że na biegu jałowym skacze ona na drugim banku od 5 do -15, a przy zwiększeniu obrotów silnika dochodzi nawet do -20 na obu bankach.
    - sonda lambda na drugim banku ma o wiele dłuższy czas rozruchu niż ta na pierwszym banku
    - świece zapłonowe mają izolatory koloru jasnego prawie białego

    Na sobotę zaplanowałem następujące prace:
    - sprawdzenie napięcia idącego na grzałki sond
    - sprawdzenie napięcia na cewkach zapłonowych i wtryskiwaczach

    Na chwilę obecną mam odłączone sondy lambda, silnik pracuje bardzo dobrze, wypadanie zapłonów nie występuje.
    Do paliwa dodałem dodatek usuwający wodę oraz czyszczący wtryskiwacze - istnieje też szansa, że któryś wtryskiwacz na II banku jest przytkany albo cieknie.
    Będę relacjonował na bieżąco do czego udało mi się dojść.
    Silnik przed wymianą skrzyni pracował idealnie więc do takiego samego stanu chcę go doprowadzić.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    290
    BMW
    e38 m62b35
    Skąd
    olsztyn
    może wtyczka sondy? mam to samo tylko nie ewidentnie na jednym banku. czas niestety nie pozwala wtoczyć się pod spód i zdiagnozować co dokładnie się dzieje. na zimnym ok a jak wyjdzie poza niebieskie dostaje padaczki, po rozgrzaniu ustaje i dodatkowo zgłasza błąd sondy a niby nówka boscha dedykowana

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    109
    BMW
    740i e32 v8
    Skąd
    opolskie
    Witam. żyję tym samym problemem-lekkie pum pum z wydechu co jakiś czas, lekkie kolebanie na postoju/ uszczelki wszystkie wymienione przy kolektorze jak i pod deklami, świece zmienione i nowe fajki bosch na cewkach- nie odpinałem sond-kupiłem rok temu bosch nowe -odłączę -zobaczymy-porządny reset- a później na komp podjadę-bo nie mam
    Będę śledził temat-może i skorzystam i sobie pomogę-dzięki

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    246
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    wawa(L)mokotów
    Może jakieś inne błędy są w komputerze?

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    TEMAT ROZWIĄZANY!

    Od razu mówię, że to ja namieszałem.
    Winny za całe zamieszanie z misfiringiem był źle ustawiony zapłon.
    Podczas wymiany automatu na skrzynię manualną zamontowałem koło zamachowe z silnika S62 - okazało się, że ma ono inaczej ustawioną koronkę w stosunku do koła z M62. Co ciekawe nie wywaliło żadnego błędu odnośnie złego fazowania, ECU po prostu zignorowało sygnał z czujnika fazy i tyle. Jak już doszedłem co jest to zakupiłem koło pasowe z koronką z M60 i przeniosłem czujnik obrotów na przód silnika tak jak w M60. Wszystko wróciło do normy. Ustąpił problem z misfiringiem, zużycie paliwa spadło o około 1 litr/100km, silnik zrobił się żwawszy.
    Przepraszam, że dwa razy w różnych tematach wpisuję prawie to samo, ale chciałem opisać jak temat się zakończył w moim przypadku.

    Także wielkie dzięki za pomoc.

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    11
    BMW
    e34 i e36
    Skąd
    turek/ Den Haag Holandia:)
    Jak tyś to znalazł?

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Już jak wymieniałem skrzynię to zauważyłem że coś jest nie tak, po prostu koronki starego i nowego koła się nie pokrywały, ale miejsca zamontowania czujnika też nie, więc stwierdziłem, że nie będę w to za głęboko wnikał. Uznałem, że ECU i tak wyznacza GMP po czujniku fazy, więc wyprzedzenie zapłonu ustali sobie po tym, a fakt, że silnik odpalił i auto prawie normalnie jeździło utwierdził mnie w tym przekonaniu. Jak mi się będzie bardzo nudziło kiedyś to policzę o ile był przesunięty zapłon. Na razie jestem szczęśliwy, że udało się to znaleźć i naprawić.

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez KamilW Zobacz posta
    Cześć.
    Od momentu kiedy wymieniłem skrzynię automatyczną na manualną zaczął się u mnie temat wypadania zapłonów (misfiring).
    W moim przypadku zjawisko występuje tylko na banku 2 (cylindry 5, 6 i 7).
    W silniku przy okazji wymiany skrzyni wymieniłem także:
    - uszczelki pod kolektorem dolotowym
    - wszystkie o-ringi w układzie dolotowym
    - uszczelki pod przepustnicą i zaworem PCV (pressure control valve) czyli to co znajduje się z tyłu kolektora, potocznie zwane odmą.
    - wyczyszczony przepływomierz i silnik krokowy
    - wymienione świece
    - nowe sondy lambda

    Na anglojęzycznym forum znalazłem taki oto schemat diagnozy misfiringu:

    W szczególności, oto czego należy szukać (lista stworzona w oparciu o analizę wątków traktujących o wypadaniu zapłonów):
    - złe paliwo [stosunek paliwo/powietrze]
    - zatkany filtr paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - złe pompy paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - zatkany filtr powietrza silnika [stosunek paliwo/powietrze]
    - przecieki podciśnienia w przewodach (lewe powietrze) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone cewki zapłonowe [iskra]
    - uszkodzone fajki cewek zapłonowych [iskra]
    - złe lub źle przylegające uszczelki pokrywy zaworów (przeciek oleju na cewki) [iskra]
    - zużyte lub zanieczyszczone świece zapłonowe [iskra]
    - uszkodzony przepływomierz (MAF) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone o-ringi wtryskiwaczy paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone/zużyte wtryskiwacze paliwa [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone/zużyte sondy lambda [stosunek paliwo/powietrze]
    - pęknięte pierścienie [kompresja]
    - uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu
    - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
    - złe przewody masy [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzone okablowanie elektryczne [grzanie sond lub zasilanie wtryskiwaczy/cewek zapłonowych]
    - uszkodzenie ECU
    - uszczelka kolektora dolotowego - lewe powietrze [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony zawór regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej PCV (odma) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony zawór regulacji biegu jałowego ICV (silnik krokowy) [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy TPS [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzone uszczelki VANOS [stosunek paliwo/powietrze]
    - uszkodzona uszczelka głowicy lub pęknięty blok [kompresja]
    - uszkodzony czujnik temperatury silnika

    Poniżej schemat postępowania w celu eliminacji misfiringu:
    Jeśli w silniku występuje wypadanie zapłonów to zawsze mają na to wpływ następujące czynniki: paliwo, powietrze iskra, sprężanie albo czas, więc należy skupić się na tych elementach.
    Jeśli zauważysz wypadanie zapłonu, podłącz się do ECU z komputerem diagnostycznym i zczytaj oraz skasuj błędy. Zczytaj też wartości adaptacji.
    Wyczyść wszystkie zapisane kody DTC, aby sprawdzić, które z nich wrócą.
    Napełnij zbiornik paliwa benzyny z innej stacji benzynowej.
    Jeśli wypadanie zapłonów występuje na konkretnym cylindrze:
    - Zamień cewki zapłonowe między sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić złe cewki).
    - Zamień świece zapłonowe pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić świece zapłonowe).
    - Zamień fajki świec zapłonowych pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wymienić fajki świec zapłonowych).
    - Zamień wtryskiwacze paliwa pomiędzy sąsiednimi cylindrami (W przypadku przemieszczenia się misfiringu, wyczyścić lub wymienić wtryskiwacze paliwa)
    - Wymienić uszczelki paliwa wtryskiwaczy (o-ringi)
    - Zmierzyć ciśnienie sprężania

    Od tej pory nie skupiamy się już na konkretnym cylindrze.

    - Tymczasowo usuń filtr powietrza silnika (Jeśli wypadanie zapłonów ustanie, wymienić filtr powietrza silnika)
    - Tymczasowo odłącz MAF (Jeśli wypadanie zapłonów ustanie, oczyścić MAF (wymienić w razie potrzeby))
    - Sprawdzić przewody powietrza za przepływomierzem, jeśli uszkodzone wymienić.
    - Sprawdzić pompę paliwa poprzez pomiar ciśnienia paliwa podczas pracy silnika
    - Oczyścić silnik krokowy
    - Sprawdź szczelność przewodów podciśnienia
    - Sprawdzić szczelność układu dolotowego
    - Sprawdzić poprawność działania zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej
    - Sprawdzić czujnik wałka rozrządu
    - Sprawdzić czujnik wału korbowego
    - Sprawdzić czujnik położenia przepustnicy
    - Sprawdzić uszczelki pod pokrywami zaworów

    To tyle jeśli chodzi o rzeczy znalezione na innych forach.
    Ja póki co odkryłem następujące rzeczy:

    - wypadanie zapłonów występuje tylko kiedy silnik pracuje w pętli zamkniętej czyli kiedy działają sondy jałowego i niskich obciążeń).
    - jednak obserwując wartości chwilowe adaptacji zauważyłem, że na biegu jałowym skacze ona na drugim banku od 5 do -15, a przy zwiększeniu obrotów silnika dochodzi nawet do -20 na obu bankach.
    - sonda lambda na drugim banku ma o wiele dłuższy czas rozruchu niż ta na pierwszym banku
    - świece zapłonowe mają izolatory koloru jasnego prawie białego

    Na sobotę zaplanowałem następujące prace:
    - sprawdzenie napięcia idącego na grzałki sond
    - sprawdzenie napięcia na cewkach zapłonowych i wtryskiwaczach

    Na chwilę obecną mam odłączone sondy lambda, silnik pracuje bardzo dobrze, wypadanie zapłonów nie występuje.
    Do paliwa dodałem dodatek usuwający wodę oraz czyszczący wtryskiwacze - istnieje też szansa, że któryś wtryskiwacz na II banku jest przytkany albo cieknie.
    Będę relacjonował na bieżąco do czego udało mi się dojść.
    Silnik przed wymianą skrzyni pracował idealnie więc do takiego samego stanu chcę go doprowadzić.
    Jeżeli korekty długoterminowe masz w okolicach +-1%, to lewego powietrza nie masz raczej.
    Chwilowymi wartościami się nie przejmuj.
    Jedna do sonda wolniej się załącza, byc moze właśnie padła jej grzałka (oprócz sprawdzenia napięcia na grzałki,możesz porównać też odporności na odłączonej). Też tak kiedyś miałem, ale bez takich objawów jak u ciebie.

    Pytanie podstawowe - czy jest lpg?

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    On nie doczytałem do końca najpierw :-P

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    317
    BMW
    E36 323i, E38 735i
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Co było najlepsze w tym wszystkim - korekty byłby raczej niewielkie, na lekki minus (tak może z maks -5) ale sondy cały czas pracowały, a miałem je zakopcone na czarno, tak jakby mieszanka była permanentnie za bogata. W każdym razie dzięki za pomoc, cieszę się, że temat mam rozwiązany, w przyszłości będę musiał yulko poprawić mocowanie czujnika bo na razie to spora prowizorka jest.

Podobne wątki

  1. [silnik] wypadanie zapłonów cylinder 5,6,7,8
    Przez michal84 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 02:05
  2. [silnik] poranne wypadanie zapłonów
    Przez Mat88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 16:52
  3. [silnik] problem z silnikiem, wypadanie zapłonów i brak mocy
    Przez javor w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-08-2013, 07:50
  4. [e38] silnik padnięta rolka a wypadanie zapłonu.
    Przez turtles_750iL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 22:56
  5. [silnik] wypadanie zapłonów i dymienie
    Przez Domel w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 10:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •