Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Czarne świece

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA

    Post Czarne świece

    Witam.
    Zakładam nowy wątek dotyczący starego problemu .
    Pacjent to M30B35 bmw e32 91r. Po zapaleniu (zimnego) auto chodzi jak traktor, ma problemy z wchodzeniem na obroty trzęsie całym autem, wg mnie nienaturalnie mocno czuć benzynę w spalinach. Im cieplejszy silnik objawy ustają a na LPG prawie ich brak. Świece po wyczyszczeniu szybko robią się czarne. Poprzedni właściciel twierdzi ze auto nagle zaczęło kuleć, zgasło dwa razy na drodze i już się nie poprawiło ani nie pogorszyło.
    Co zostało zrobione i sprawdzone:
    -wymieniony łańcuch rozrządu i sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu
    -przepływka sprawdzona (ładnie przechodzi cały zakres) , czujnik temp. zasynagego pow. sprawdzony
    -czujnik temp cieczy sprawdzony
    -Wymieniona lambda na oryginalną boscha
    -Pomiar kompresji na zimnym silniku 11.2 do 11,6
    -ciśnienie paliwa po zapaleniu 3atm, po odpięciu podciśnienia od regulatora 3,4 (dziwne ale mam 2 regulatory i na obu jest tak samo)
    -kopółka, przewody, świece mają rok
    -zdjęty kolektor dolotowy i sprawdzenie czy nie bierze lewego powietrza (wszystko spryskane samostartem)
    -silnik krokowy sprawny
    -ustawione zawory
    -wymieniony komputer
    -wtryski dałem do sprawdzenia i rzekomo są ok
    -Podłączony pod komputer (DIS nie wywala błędów)

    Macie jeszcze jakieś pomysły co jest powodem ???

    Pozdrawiam Krzysiek

  2. #2
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,946
    BMW
    BMW E36 320 , EX : e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line
    Skąd
    BRALIN
    dziwne , ja jestem właśnie 3 dni przed ustawieniem zaworów ( ewidentnie 3 lub 4 mocno klepie ) , jeszcze nic nie robiłem z moim problemem ( falowaniem ) bo jest bardzo mało słyszalne a na wskazówce od obrotomierza ruch znikomy ale do tematu po odpaleniu ( im zimniej tym gorzej ) jest kilku krotne dość spore zafalowanie obrotów od ok. 500-1200 ob/min i po chwili znacznie się uspokaja

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kubcikus
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    496
    BMW
    e32 740iA / e38 740iA
    Skąd
    Opole
    U mnie falowanie obrotów było spowodowane przycinającą się pompą paliwa. Więc możesz to u siebie sprawdzić.

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Zrobiłeś już wszystko, do głowy przychodzi mi tylko uszkodzona wiązka, na przykład od czujnika temperatury w dolocie, albo od ilości powietrza z przepływomierza.
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Dzięki za zainteresowanie.
    Jeśli chodzi o wiązkę to do tej pory sprawdziłem pomiędzy komputerem a przepływką i wszystko ok. Zauważyłem dzisiaj w dis'e ze napięcie z przepływki na wolnych obrotach jest ok 0,7 V a przy dodawaniu gazu nie zwiększa się a trochę skacze. Tak powinno być?? (przepływka sprawdzona na sucho z podpiętą baterią 9V chodzi bardzo dobrze.. przechodzi od 0,3V do prawie 9V).
    Auto jak jest zimne na benzynie chodzi dosłownie jak traktor jakby nie palił na wszystkie cylindry. Chyba kupie jeszcze nowe kable i świece bo już nie mam pomysłu.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Witam.
    Nadal walczę z moim traktorem na benzynę:)
    Oceńcie proszę czy ciśnienie paliwa jest ok.
    Regulator z podpiętym podciśnieniem trzyma 3,0 bara a po odpięciu ok 3,35. Po zgaszeniu ok 2,8.
    Czy te wartości są poprawne??
    Załączam film.

    https://www.youtube.com/watch?v=eNem...ature=youtu.be

    Pozdrawiam Krzysiek

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Nikt nie wie czy to są prawidłowe wartości??

    Dodam jeszcze że zostawiłem wpięty manometr na jakieś 6 godzin i ciśnienie spadło do 1,5 bara. Zastanawia mnie czy jest możliwe ze wtryski (rzekomo sprawdzone) nie trzymają, benzyna wlewa się do kolektora a po zapaleniu chodzi jak traktor bo dodatkowo wypala to paliwo ?

  8. #8
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Wartości są poprawne, ale czemu silnik tak chodzi to nie mam zielonego pojęcia. Pewnie Youtube potęguje to wrażenie. Wtryski są pancerne I nawet jak przepuszczają to delikatnie, bo gdyby któryś lał non stop to by kulał na ten cylinder I nie trzymałoby tak ładnie ciśnienia na listwie.

    Generalnie M30 do cichych silników nie należy, ale ciężko mi więcej powiedzieć na odległość.

    Co pokazuje lambda w DISie, bo jakbyś ją ciągle zalewał to lambda by utknęła na jednej wartości.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-02-2015 o 14:26
    pozdrawiam Bartek

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Dzięki za pomoc w szukaniu problemu.
    Podpiąłem auto pd kompa i sprawa lambdy wygląda następująco. (sprawdziłem również połączenie lambda dme)
    Przed zapaleniem silnika w disie pokazywało 0,451 v
    po zapaleniu zaczęło spadać . Po chwili było 0,140 v następnie 0,121v.

    jeżeli lambda pokazuje dobrze to już nie mam więcej pomysłów..

    pozdrawiam Krzysiek


    Trochę poczytałem i wydaje mi się ze mieszanka jest zbyt uboga ale dziwne ze auto najgorzej chodzi zaraz po zapaleniu (0,451 v) a im bardziej spada napięcie na sondzie tym chodzi lepiej...
    (tak jakby na ubogiej mieszance chodził lepiej) nic już z tego nie rozumiem...
    Ostatnio edytowane przez krzycholina ; 26-02-2015 o 17:59

  10. #10
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Lamda powinna latać od 0.1,0.2 do maksa 0.8 do 0.9 i tak w kółko taka histereza. Jeżeli tak utyka na zbyt ubogo, to by tłumaczyło dlaczego go zalewa. Sonda uniwersalna Boscha do e32 kosztuje 180 PLN, kup i podmień.
    Jeżeli masz zapach nieprzepalonego paliwa to znaczy, że jest bogato, a sonda uważa, że ubogo i wprowadza silnik w stan nieprawidłowy. Jeżeli sonda pokazywałaby na ubogo, a u Ciebie nie było by zapachu paliwa to wtedy byśmy szukali dalej:)

    Możesz ją też odpiąć na próbę zupełnie, wykasować pamięć kompa odłączając aku i powinien normalnie zapalić na wartościach uśrednionych z kompa.

    Wydaje mi się, że to jest dobry trop...
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Świece m62b35
    Przez Kazikm3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 23:05
  2. mokre świece
    Przez kosaaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 19:39
  3. Jakie świece
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-07-2010, 21:29
  4. Wyrwało świece !!!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 11:49
  5. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-09-2009, 13:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •