Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Czarne świece

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Tylko że to jest nówka boscha za 350 zł :/ A w disie powinno być widać jak zmienia się to napięcie?? Ja sprawdziłem przewody które prowadzą do kompa... a może nie działa jej podgrzewanie.. (dwa pozostałe przewody) ??

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Podgrzewanie jest nieważne, bez niego jest też dobrze, tutaj głównie chodzi o szybsze jej podgrzanie, żeby wcześniej była poprawna emisja spalin.

    Jeżeli jest nowa i pokazuje, że za ubogo, a Ty czujesz spaliny to już mi ręce opadają powiem szczerze...A jak sonda zachowuje się jak jest silnik zagrzany?

    W DISie ładnie to widać, raz nisko, raz wysoko. Co prawda odświeżanie jest wolne jak to po RS232, ale zmienia się mniej więcej raz na sekundę.
    pozdrawiam Bartek

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Wrzucam jeszcze filmik pokazujący pracę w Dis'ie. Może ktoś dostrzeże jakieś nieprawidłowości. Co do powolnych zmian wartości lambdy wydaje mi się ze to wina wolnego komputera. Zmierzę jeszcze sondę miernikiem ale
    jest nowa a jej wymiana nie wniosła nic do pracy silnika.
    https://www.youtube.com/watch?v=jGCE...ature=youtu.be

    Chyba jeszcze raz wrócę do przepływki. (z pomiarów wydaje się być ok). Może jest ktoś z okolic Lublińca (Opole, Częstochowa, Tarnowskie Góry ect.) kto zgodziłby się na próbę podmienić przepływkę??
    Pozdrawiam Krzysiek

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    A weź jeszcze przygazuj, bo jak dla mnie to ten przepływomierz stoi zupełnie. Co prawda w idlu musi się kręcić wokoło .25 do .3 V. U mnie w M70 jest .45V jak pamiętam. LMM signal. Przy przygazowaniu powinno lecieć na całe volty do góry. Sonda wydaje się być w normie, wolno troche, lepiej jakby silnik był zagrzany.
    Czas wtrysku maleje wraz ze wzrostem temperatury co też jest poprawne. Ale sonda pokazuje raczej na ubogo niż bogato, a jak jest zimny powinno być odwrotnie, to jest dziwne.

    tak to powinno się zmieniać, co prawda przepływomierz od M20, ale wartości takie same:

    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtop...?f=15&t=206399

    Dodatkowo widzę, że nie działa Ci impulsator na przewodzie zapłonowym, bo wchodzi w tryb jednorazowego wtrysku, bez podziału 2x3 wtryskiwacze (semi sequential injection OFF). Ale nie powinno to mieć aż takiego wpływu na pracę silnika, auto troche więcej będzie palić, bo czasy wtrysków będą inne, jak ingnition timing. Ale sprawdź ten impulsator.

    Tutaj masz jeszcze ignition timing, tabelę wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrótów:
    http://www.bimmerforums.com/forum/sh...yone-idling-at

    post szósty. Jeżeli wszystkie te wartości będą miały sens to zostaje usterka mechaniczna.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 02-03-2015 o 12:10
    pozdrawiam Bartek

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Jak chce Ci sie podjechac w weekend do Katowic, to mozemy zobaczyc z przeplywka.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Na wstępie Zavoli dzięki za propozycję.
    W ten weekend mnie nie ma ale jeżeli oferta jeszcze będzie aktualna to w późniejszym terminie chętnie skorzystam.

    Troll dzięki za odpowiedź. Podłączyłem auto pod kompa przegazowałem i już totalnie zgłupiałem. Faktycznie w disie wygląda jakby przepływka stała w okolicy 0,3 (2040 rpm Lmm 0,35). Jeśli dam wyższe obroty to traci mi się połączenie z disem:/ Jeszcze raz: auto chodzi beznadziejnie na benzynie jak jest zimne, po przełączeniu na gaz chodzi już akceptowalnie (ładnie się wkręca, może na wolnych trochę kuleje) ale nawet jak jest ciepłe to na benzynie chodzi jak traktor. Przepływkę sprawdzałem multimetrem i wszystko było jak w linku który podałeś, więc nie wiem dlaczego takie rzeczy w disie się pojawiają:/ Jeżeli się nie mylę to przy LMM 0.3 nie powinien się wkręcać z powody braku paliwa a u mnie idzie do odcinki. Impulsator już działa (chyba był słaby kontakt) ale nic to nie zmieniło :/
    Odłączyłem jeszcze przepływkę na pracującym silniku, przydusiło go, zaczął gorzej chodzić i nie chciał się wkręcać..
    Wg mnie wskazuje to że przepływka chyba nie utknęła na 0,3 tylko Dis coś źle pokazuje..

  7. #7
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Kurcze już mi brakuje pomysłów. Może to odświeżanie w DISie takie wolne, że nie widać danych z LMM. Ale jeżeli się wkręca do końca to powinno być ok, prychałby i kichał, jakby cały czas przepływka dawała za mały odczyt w stosunku do rzeczywistości.

    Jeżeli gaz chodzi ok, to znaczy, że powietrze jest i sonda działa, bo rozumiem, że gaz masz sekwencyjny, który stroi się do sondy i przepływki po czasach wtrysków benzynowych?

    Dziwne jest to, że dla 2k rpm masz taki sam odczyt w DISie jak na idlu, nawet nieobciążony silnik ciągnie wyraźnie więcej. To wkręcanie może być mylące, bo jeżeli będzie zakres regulacji czasem wtrysku jeszcze dostępny to komp przytnie wtryski, tak żeby się skład mieszanki jakoś zgadzał i to wystarczy do obrotów bez obciążenia. A jak auto jeździ poza dziwnymi odgłosami, ma moc?

    Zrób jeszcze tak, podłącz miernik do przepływki i zobacz czy napięcie zgadza się DISem. Może padło to zasilanie przepływki 5V. Mówisz, że ECU wymieniałeś, ale już łapię się wszystkiego.

    Skąd jesteś?
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 02-03-2015 o 22:14
    pozdrawiam Bartek

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    Jeśli chodzi o instalację LPG to jest to STAG 200- 6. Czy jest sekwencyjna- wydaje mi się że tak, zapala na benzynie i przełącza się na gaz po uzyskaniu temperatury.
    Czy auto ma moc. Na gazie wg mnie chodzi ok.. ładnie przyśpiesza, kręci się do odcinki (przy ok 5000rpm czuć ze ma większego kopa) Jeśli chodzi o pracę na LPG to tylko na wolnych obrotach trochę trzęsie (na benzynie jest dużo gorzej, chodzi jak traktor podczas jazdy).
    Zmierzyłem przepływkę multimetrem przy włączonym zapłonie napięcie płynnie przechodzi od 0,2 do 4,6V. Dodam jeszcze że przepływkę mam naciągniętą o 2 ząbki bo jak kupiłem auto (była fabrycznie zamknięta) przy gwałtownym dodaniu gazu auto dusiło się i szarpało.
    Zamieszczam film
    https://www.youtube.com/watch?v=Lty-QuYU0QA
    Ecu wymieniłem na identyczny z allegro. Mój miał jakąś nieoryginalną kość w środku i silnik zawsze trzymał 960 rmp niezależnie co się z nim robiło. Po wymianie ecu trzyma 800+- 50 więc wydaje mi się że jest dobrze.
    Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale krzywki na wałku są trochę wytarte ok 0.2 mm (wałkiem dopiero się zajmę)
    W kolektorze ssącym jest trochę jakiejś cieczy (na zdjęciu słabo widać). Myślałem że to paliwo ale jak namoczyłem szmatę to nie chciało się zapalić. Regulator paliwa na 100 % nie przepuszcza podciśnieniem. Jeszcze się zastanawiam czy może wtryski przepuszczają, paliwo paruje i się osadza na dnie ssącego. Tylko dlaczego szmata nie chce się zapalić…
    Zdjęcie
    http://s2.ifotos.pl/img/dolotjpg_wnxerss.jpg
    Pozdrawiam Krzysiek

    P.S. jestem z Lublińca koło Częstochowy

    Wyjąłem przed chwilą wtryski, każdy osobno podłączyłem pod ciśnienie 3,5 bara i zanurzyłem końcówkę w wodzie... żaden nie przepuszcza.. :/ Może się zbyt wolno zamykają??
    Ostatnio edytowane przez krzycholina ; 03-03-2015 o 15:17

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,309
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    co do zdjęcia to nie wiem czy to nie jest spowodowane olejem który się przedostaje przez odmę do przepustnicy i dalej do kolektora ssącego, jak zdejmiesz gume przy przepustnicy to w przepustnicy jest mokrawo?

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    152
    BMW
    e32 735i 91r
    Skąd
    POLSKA
    właśnie nie, przepustnica jest sucha... nie wiem czy to nie jest woda z kondensacji.. (na zdjęciu tego nie widać ale to wygląda jak woda ewentualnie paliwo..)

Podobne wątki

  1. Świece m62b35
    Przez Kazikm3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-03-2014, 22:05
  2. mokre świece
    Przez kosaaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 18:39
  3. Jakie świece
    Przez jarogmur w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-07-2010, 20:29
  4. Wyrwało świece !!!
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 07-10-2009, 10:49
  5. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-09-2009, 12:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •